معاون وزیر کار :

پایداری شغل با افزایش مهارت بیشتر می‌شود

اقتصاد ایران: معاون اشتغال وزیر کار ایجاد اشتغال و کارآفرینی در قالب مدل های گروهی و تعاونی را مورد تاکید قرار داد و گفت: هرچه مهارت افزایی بیشتر باشد، پایداری شغل هم بیشتر می شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  محمود کریمی بیرانوند با اشاره به برگزاری نشست مشترک با سازمان آموزش فنی و حرفه ای، اظهار کرد: با هدف هم افزایی در ترویج فرهنگ مهارت آموزی کارآفرینی و تعاونی، نشست مشترکی میان معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال و معاونت امور تعاون وزارتخانه با رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای برگزار و مقرر شد که ظرفیتهای مشترک خود را در حوزه تعاون، فنی و حرفه ای و اشتغال مورد هم افزایی قرار بدهیم.

وی گفت: این امر در سالهای اخیر کمتر اتفاق افتاده است، به همین منظور درصدد هستیم که اطلاعات سامانه های خود را به اشتراک بگذاریم و طرح های مشترکی که با هم داریم، عملیاتی کنیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار تاکید کرد: اشتغال، تعاون و مهارت افزایی سه گام اساسی و در ادامه هم هستند، یعنی مهارت افزایی قبل از اشتغال است و هرچه مهارت افزایی بیشتر باشد، طبعا پایداری شغل هم بیشتر می شود.

به گفته کریمی بیرانوند، اگر ایجاد اشتغال و کارآفرینی در قالب کارهای گروهی مثل مدل تعاونی دنبال شود اثرات بیشتری خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت مقوله مهارت افزایی در طرح زیست بوم ملی اشتغال اظهار کرد:هم مدل تعاون و هم مساله مهارت یکی از ارکان زیست بوم ملی اشتغال است که با قرار گرفتن در کنار یکدیگر اهداف اشتغال زیست بوم ملی اشتغال را محقق می کند.

به گزارش ایسنا، در نشست اخیر معاونت اشتغال و معاونت امور تعاون وزارت کار با سازمان آموزش فنی و حرفه ای، زمینه های بسترسازی و هم افزایی در زمینه حمایت از نوجوانان و جوانان در قالب بسته های حمایتی مسکن، ازدواج، تأمین جهیزیه، اشتغال و مهارت آموزی مورد بررسی قرار گرفت و بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های سازمان آموزش فنی و حرفهای و معاونت اشتغال و تعاون به منظور ترویج فرهنگ مهارت آموزی تعاون و کارآفرینی تأکید شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ