معاون نخست وزیر روسیه:

اروپا منتظر افزایش بیشتر قیمت انرژی باشد

اقتصاد ایران: معاون نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی تأکید کرد که علیرغم آخرین تحریم های اتحادیه اروپا علیه صادرات این کشور، نفت روسیه همچنان تقاضای بالایی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه روز سه شنبه طی اظهاراتی تأکید کرد که علیرغم آخرین تحریم های اتحادیه اروپا علیه صادرات این کشور، نفت روسیه همچنان تقاضای بالایی خواهد داشت.

اتحادیه اروپا ممنوعیت نفت خام دریایی روسیه را همراه با سقف قیمت 60 دلاری اعمال کرده است. اقدام اخیر اتحادیه اروپا از سوی کشورهای عضور گروه 7 (کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده) و استرالیا حمایت شده است.

به گفته نواک، این نوع دخالت در ابزارهای بازار "مطمئنا" بر کار شرکت ها و فروش روسیه تأثیر می گذارد، اما مسکو "هیچ تراژدی" در این مورد را پیش بینی نمی‌کند.

نواک توضیح داد: مصرف جهانی و رشد اقتصادی در جهان باید با منابع انرژی تامین شود. نفت زیادی در جهان وجودا ندارد و نفت روسیه همیشه مورد تقاضا بوده و خواهد بود. بله، زنجیره تامین تغییر خواهد کرد.

وی گفت: با اعمال محدودیت قیمت، کشورهای غربی به دلیل کمبود عرضه تنها باعث تورم بیشتر انرژی خواهند شد و روسیه این نوع سازوکارهای غیربازاری را غیرقابل قبول می‌داند.

وی در ادامه تأکید کرد که این اقدام تنها می تواند به کاهش جهانی سرمایه گذاری و کمبود منابع مربوطه در آینده منجر شود.

این مقام روسیه گفت: این به نوبه خود باعث افزایش حتی بیشتر قیمت ها می شود که ما شاهد آن هستیم، به عنوان مثال در بازارهای گاز، جایی که تصمیم مصنوعی برای محدود کردن قراردادهای بلندمدت وجود داشت.

نواک کاهش تولید نفت روسیه را در بحبوحه ابهامات پس از تحریم‌ها رد نکرد، اما گفت که این کاهش بزرگ نخواهد بود و افزود که روسیه "هر کاری را انجام می‌دهد تا وضعیت باثبات باشد".

معاون نخست وزیر روسیه خاطرنشان کرد: تولید نفت و میعانات گازی روسیه از ژانویه تا نوامبر 2.2 درصد افزایش یافت و به 488 میلیون تن رسید. بر اساس محاسبات رویترز، تولید میعانات گازی روسیه در دوره گزارش شده به طور متوسط 10.91 میلیون بشکه در روز بوده است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ