راه اندازی پردیس دانشگاه بین المللی در کیش

اقتصاد ایران: دبیر شورایعالی مناطق آزاد در دیدار با نمایندگان دانشجویان و دانشگاهیان کیش از راه اندازی یک پردیس دانشگاه بین المللی در کیش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حجت الله عبدالملکی با اشاره به نتایج یک طرح مطالعاتی در خصوص روند پیشرفت کشور در گام نخست انقلاب، از سال ۱۳۵۷ تاکنون، گفت: جمهوری اسلامی ایران در بین بیست کشور دنیا در حوزه شاخص پیشرفت واقعی، در چهل سال گذشته از میانگین پیشرفت این بیست کشور بالاتر بوده است.

وی افزود: شاخص بعدی انتظار مردم از پیشرفت کشور در ابتدای انقلاب بود و براساس این مطالعات اگرچه به نسبت کشور‌های مطرح دنیا میانگین خوبی در پیشرفت داشته ایم، اما پیشرفت کشور در مقایسه با شاخص انتظارات مردم همچنان نیازمند رشد بیشتر است.

عبدالملکی با تاکید بر اینکه الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت مهمترین دستورالعمل برای پر کردن خلا پیشرفت کشور با انتظارات مردم است، ابراز امیدواری کرد در گام دوم انقلاب اسلامی و با استفاده از قدرت علمی جوانان، این خلا در کشور پر شود.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد افزود: مهمترین حربه دشمنان انعکاس ندادن پیشرفت کشور در مقایسه با کشور‌های توسعه یافته است و روی آوردن به سیاه نمایی در خصوص وضع کشور و تزریق روحیه یاس و نا امیدی در جامعه است.

عبدالملکی با بیان اینکه تمامی مشکلات حوزه دانشگاهی و دانشجویی در جزیره کیش در دستور بررسی قرار می‌گیرد، گفت: برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی در این جزیره، ساخت و راه اندازی یک پردیس دانشگاه بین المللی در کیش مصوب شده است.

وی دانشجویان را دارای دو مشخصه فعال بودن و فرهیختگی عنوان کرد و افزود: ریشه نامگذاری روز دانشجو یعنی شهادت دانشجویان با هدف مقابله با استکبار ستیزی، موید این موضوع است که مبدا اکثر تحولات جریان ساز، دانشگاه‌ها و جریان‌های دانشجویی هستند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد گفت: وجود جوانان خلاق و تحصیل کرده همواره به حسرتی برای بسیاری از کشور‌ها تبدیل شده است و به لطف انقلاب اسلامی توانسته ایم با همت دانشجویان به دستاورد‌های بزرگی برسیم.

در ابتدای این نشست نیز دانشجویان شرکت کننده با بیان نظرات، پیشنهادات، مسائل و مشکلات خود به تشریح ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مناطق آزاد برای توسعه علوم دانشگاهی پرداختند و خواستار رفع مشکل پیوند بین دانشگاه و صنایع مستقر در کیش، بهره مندی از ظرفیت دانشگاه‌ها برای کمک به حل مشکلات کیش، حمایت‌های مادی و معنوی سازمان منطقه آزاد کیش از فعالیت‌های دانشجویی و حمایت از تبدیل ایده تا عمل دانشجویان خلاق شدند.

روسای دانشگاه‌های مستقر در جزیره کیش نیز در این نشست به بیان دستاوردها، توانمندی‌ها و مشکلات خود پرداختند.

ذاکر اصفهانی رئیس پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران با بیان اینکه پنج هزار و ۴۰۰ دانشجو در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری با حضور ۳۰۰ استاد در این پردیس مشغول به تحصیل هستند، گفت: این پردیس با دارا بودن مراکز مختلفی همچون پژوهشکده علوم دریایی و پارک علم و فناوری ظرفیت خوبی برای تحقق اهداف منطقه آزاد کیش فراهم کرده است.

مهدی رضایت رئیس پردیس بین الملل کیش دانشگاه علوم پزشکی تهران هم با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ دانشجوی پزشکی در جزیره کیش مشغول به تحصیل هستند تاکید کرد: برای تقویت زیرساخت‌های بهداشت و درمان کیش آماده همکاری هستیم. غفاری رییس پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف هم در این نشست خواستار برگزاری نشستی با حضور وزرای علوم و بهداشت و مسئولان مناطق آزاد برای تبدیل هدفمند این مناطق به قطب علمی و پذیرش دانشجوی خارجی شد.

حمایت بیش از پیش سازمان منطقه آزاد کیش از دانشگاه‌ها در حوزه سخت افزاری، توسعه مهارت علمی به شاغلین صنعتی فعال در کیش، ارائه دوره‌های کوتاه مدت بین المللی و تمرکز بر آموزش‌های هتلداری و گردشگری از دیگر موضوعاتی بود که روسای دانشگاه‌ها با دبیر شورای عالی مناطق آزاد در میان گذاشتند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ