کانون پتنت ایران اعلام کرد؛

3 اختراع ایرانی در حوزه توربین‌ها جهانی شد

اقتصاد ایران: کانون پتنت ایران از ثبت 3 اختراع جهانی در حوزه توربین‌ها که توسط شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا صورت گرفته، حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا)، طراح و سازنده اصلی انواع توربین‌های گاز، بخار و کمپرسورهای سانتریفیوژ و گیربکس‌های صنعتی است که با بهره‌مندی از دانش ساخت توربین و کمپرسور و نیز توان تخصصی بومی و ساخت داخل، در طول فعالیت خود بیش از 320 واحد انواع توربین‌ها و کمپرسورها را به پروژه‌های داخل و خارج از کشور ارائه کرده است.

کانون پتنت ایران به‌عنوان حامی فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان، تاکنون فرآیند ثبت 3 پتنت با موضوعات «روشی برای اصلاح پاسخ آیرودینامیک سازه پره‌های توربین‌های محوری»، «لاینر محفظه احتراق توربین گازی» و «روشی برای تنظیم نوسانات فشاری محفظه احتراق» برای شرکت توگا در دفاتر ثبت اختراع خارجی آغاز کرده است.

حرکت در مسیر بومی‌سازی توربین‌های گازی

در ادامه فعالیت‌های شرکت دانش‌بنیان مپنا در مسیر ساخت و توسعه انواع توربین‌ها، با ایجاد شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا)، زمینه را برای توسعه فناوری توربین‌های گازی فراهم کرده است.

با هدف پوشش نیاز رو به رشد داخلی به این محصولات، تأسیسات و ظرفیت کارخانه بطور مستمر افزایش یافته و به قریب 40 واحد در سال رسیده است و 1750نفر به‌عنوان کارکنان تمام وقت در واحدهای مذکور مشغول به کار و فعالیت هستند.

از ویژگی‌های منحصر به فرد محصولات دانش‌بنیان و بومی توگا می‌توان به «فناوری بهبود آیرودینامیکی پره توربین‌ها به شکل کامل و سریع»، «جلوگیری از هدر رفت هوای خنک‌کاری سیستم احتراق با حفظ استحکام» و در نهایت «تغییر هندسه پره‌ها برای رسیدن به پایداری عملکرد توربین‌ها» اشاره کرد.

همچنین، از جمله نوآوری‌های به کار رفته در محصولات توگا، فناوری جدید در رسیدن به مشخصات پایدار پره، روشی نوآورانه و جدید در خنک‌کاری همراه با استحکام و ترکیب روش کنترل و سخت‌افزار برای افزایش پایداری، احتراق است.

انواع توربین‌‌های گاز و بخار نیروگاهی تا انواع غیر نیروگاهی این توربین‌ها، کمپرسورهای فرآیندی، موتورهای دیزل، گیربکس‌ها و انواع خدمات مرتبط جزو تولیدات این شرکت دانش‌بنیان به شمار می‌رود.

شرکت توگا در راستای کسب جایگاه شناخته شده در سطح بین‌الملل، تاکنون مشتریانی نظیر شرکت های برق کشورهای عربی و سرمایه‌گذاران خصوصی فعال در کشورهای منطقه، روسیه و اندونزی داشته است و در همین زمینه تاکنون موفق به کسب گواهینامه‌های متعدد داخلی و بین‌المللی در زمینه تولید و توسعه محصولات خود شده است.

کسب‌وکارهای فناورانه در کشورهای اسلامی با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها ارتقا می‌یابد

«نشست سرمایه‌گذاری فناوری 2023» با هدف بالا بردن سطح کسب‌وکارهای فناورانه در کشورهای اسلامی در حال توسعه عضو سازمان دی‌هشت برگزار می‌شود تا هم‌افزایی میان کشورها برای توسعه کسب‌وکارها بیشتر شود.

این نشست که  ۸  و ۹ اسفندماه سال جاری در پارک فناوری پردیس معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار می شود؛ یک رویداد بزرگ و بین‌المللی است که هدف از برگزاری آن؛ بالا بردن سطح کسب‌وکارهای فناورانه در هشت کشور اسلامی در حال توسعه عضو سازمان دی هشت شامل کشورهای مصر، نیجریه، ترکیه، ایران، پاکستان، مالزی، اندونزی و بنگلادش و هم‌افزایی بین سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران این حوزه است.

پارک فناوری پردیس فراخوانی برای حضور استارتاپ‌ها و سرمایه‌پذیران در نشست سرمایه‌گذاری فناوری 2023 (TIM) منتشر کرده است و از متقاضیان خواسته است تا 18 آذرماه سال 1401 برای ثبت‌نام در این رویداد می توانند به آدرس اینترنتی https://techpark.ir/ مراجعه کنند.

این رویداد فرصتی برای شناسایی سرمایه‌گذاران کشورهای عضو سازمان دی‌هشت و دیگر کشورهای اسلامی است تا در گام اول باعث هم‌افزایی بین فعالان این بخش شود و در گام‌های بعدی با همکاری صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری ازیک‌طرف و کارآفرینان و شرکت‌های نوپای دارای نوآوری که فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در معرض دید قرار می‌دهند، هدف سرمایه‌گذاری روی طرح‌های نوآورانه و فناورانه را رقم بزنند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ