صیادان مازندرانی چشم‌ انتظار سخاوت دریا

اقتصاد ایران: مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیگیران پره استان مازندران گفت: باتوجه به تکثیر و رهاسازی بچه ماهی‌ها در دریا در قالب طرح کمک به تکثیر طبیعی و مراکز بازسازی ذخایر آبزیان با کمک و مشارکت اتحادیه و تشکل‌های صیادی امیدواریم این روزها شاهد رونق صید در تورهای جامعه صیادی باشیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،صیادان مازندران از ۱۷ مهر ماه امسال به دریا رفتند و تورهای خود را بعد از چشم‌انتظاری چند ماهه به امید و آرزو پهن کردند. 

باتوجه به تکثیر و رهاسازی بچه ماهی که طی سال‌های با همکاری جامعه صیادی در رودخانه‌ها درحال انجام است چشم امید صیادان به سخاوت دریا است که سهم‌شان از وسعت آبی بیکران چه میزان است. 

خشایار نوایی مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیگیران پره استان مازندران در این‌باره، اظهار کرد: اتحادیه تعاونی ماهیگیران پره استان با ۵۴ شرکت تعاونی صیادی و حدود ۴هزار صیاد نقش مهمی در تامین بخشی از پروتئین موردنیاز جامعه، درآمدزایی و اشتغال دارند که امیدواریم صید خوبی در فصل بهره‌برداری داشته باشند. 

وی افزود: باتوجه به تکثیر و رهاسازی بچه ماهی‌ها در دریا  در قالب طرح کمک به تکثیر طبیعی و مراکز بازسازی ذخایر آبزیان با کمک و مشارکت اتحادیه و تشکل‌های صیادی امیدواریم این روزها شاهد رونق صید در تورهای جامعه صیادی باشیم.

قاسم کریم‌زاده مدیرکل شیلات مازندران نیز در گفت‌وگویی، اظهار کرد: از زمان آغاز فصل صید ماهی‌های استخوانی در استان ۱۷ مهرماه تا ۱۰ آذرماه صیادان تعاونی‌های پره ۵۲۵ تن انواع ماهی‌های استخوانی را صید و به بازار عرضه کردند که ارزش اقتصادی این میزان صید بیش از ۸۹ میلیارد تومان بوده است. 

وی درباره ترکیب گونه‌های صید، گفت: ۵۵ درصد گونه‌های صید از نوع کفال، ۲۸ درصد سفید، ۱۵ درصد کپور و ۲ درصد سایر گونه‌ها بوده است. 

مدیر کل شیلات مازندران تصریح کرد: بررسی وضعیت صید سال جاری نشان می‌دهد به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی شاهد کاهش ۲۰ درصدی تلاش صیادی و ۱۶ درصدی روزهای مفید صید هستیم کا همین موضوع در میزان کل صید موثر است. 

کریم‌زاده یادآور شد: صید فصل جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۷ درصدی را نشان می‌دهد ولی از لحاظ ارزش اقتصادی ۸۵ درصد افزایش را در سبد صیادان داشتیم. 

 وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در زمینه بازسازی ذخایر آبزیان دریای خزر، خاطرنشان کرد: با توجه به رهاسازی سالانه میلیون‌ها قطعه بچه ماهی به‌ویژه گونه‌های ماهی سفید در قالب طرح کمک به تکثیر طبیعی با مشارکت خود جامعه صیادی و نیز مراکز بازسازی ذخایر، گونه‌های سفید در ترکیب صید افزایش ۲۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه فصل قبل نشان می‌دهد. 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ