آمریکا ادعا کرد :

متعهد به حمایت از مردم ایران هستیم

اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر به بهانه حمایت از اغتشاشات در ایران تأکید کرد که قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل ۲۳ آذر به رأی گذاشته می‌شود و واشنگتن برای تحقق آن تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا در کنفرانس خبری سه‌شنبه (ششم دسامبر) بار دیگر با حمایت از اغتشاشات ایران، بر تعهد واشنگتن برای حذف ایران از کمیسیون «مقام زن» سازمان ملل تأکید کرد.

وی در این خصوص گفت: «ما به حذف ایران از این کمیسیون متعهد هستیم زیرا به بیان ساده اقدام درستی است و نشان می‌دهد که ما در کنار زنان ایران و سراسر جهان ایستاده‌ایم».

پرایس با اشاره به زمان به رأی گذاشته شدن قطعنامه ضدایرانی حذف از کمیسیون مقام زن سازمان ملل ادامه داد: «این قطعنامه روز ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر ماه) به رأی گذاشته می‌شود و ما همچنان به همکاری با متحدان و شرکای خود برای جلب حمایت اعضای شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل برای این اقدام پیشنهادی ادامه می‌دهیم».

پرایس در ادامه با ژست حمایت از مردم ایران، درباره اغتشاشات گفت: «ما به حمایت از مردم ایران و تحمیل هزینه به آن‌هایی که مسئول سرکوب ظالمانه هستند، متعهد هستیم. موفق شده‌ایم که در حال حاضر از طریق چند دور تحریم این اقدام را پیش ببریم و همچنان به همکاری با شرکای خود در سراسر جهان ادامه می‌دهیم تا با نقض حقوق بشر در ایران مقابله کنیم و هم به صورت علنی هم محرمانه این کار را انجام می‌دهیم».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ابراز نگرانی از پیشرفت‌های هسته‌ای و برنامه غنی‌سازی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: «ما از ادعاهای ایران مبنی بر غنی‌سازی اورانیوم تا غنای ۶۰ درصد آگاه هستیم و همچنین می‌دانیم که ایران مقادیر قابل توجهی از اورانیوم با درصد غنای بالا دارد که هیچ استفاده غیرنظامی معتبری ندارد و می‌دانیم که ممکن است در صورتیکه ایران تصمیم‌ بگیرد، تا درصد غنای (ساخت) سلاح غنی‌سازی شود».

پرایس در ادامه ادعاهایش گفت: «بارها شفاف‌سازی کرده‌ایم که تداوم تنش‌زایی هسته‌ای ایران نه تنها غیرسازنده است بلکه به بیان دیگر، آن‌ها (با این اقدامات) اهرم فشار بیشتر به وجود نمی‌آورند بلکه به هزینه‌های بیشتر برای آن‌ها ختم خواهد شد». پرایس با این حال در رویکردی متناقض گفت که دیپلماسی بهترین راه در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران است.

وی در این خصوص ادعا کرد: «ما همچنان بر این باوریم که دیپلماسی، مؤثرترین شیوه برای تضمین این مسئله است که ما می‌توانیم این تعهد جدی مبنی بر عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را انجام دهیم تا بار دیگر به ‌طور دائم و قابل راستی‌آزمایی ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای منع شود».

پرایس بار دیگر تأکید کرد که برجام اولویت دولت آمریکا نیست و حمایت از اغتشاشات ایران از اولویت‌های دولت بایدن است. وی در این خصوص گفت: «در بحبوحه آن چه که در ایران و (توسط) مردم شجاع ایران به خصوص زنان و دختران این کشور شاهد هستیم، به وضوح گفته‌ایم که برجام در حال حاضر در دستور کار قرار ندارد و آن چه که ما در حال حاضر از آن حمایت می‌کنیم، معترضان سراسر ایران است و از توانمندی آن‌ها برای اعمال حقوق بشر جهانی خود حمایت می‌کنیم و آن دسته از مقام‌های ایرانی که مسئول این سرکوب وحشیانه هستند را مورد بازخواست قرار می‌دهیم».

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ