رئیس جمهور در مراسم روز دانشجو :

با ظرفیت های ایران و همکاری مردم تورم کاهش می یابد

اقتصاد ایران: رئیس جمهور با اعلام توضیحاتی درباره قطعی اینترنت، واردات خودرو ، اقدامات و دستاوردها و وعده کاهش تورم گفت: ساماندهی بورس همچنان در دستور کار بوده اما اتصال سهام عدالت به بازار سرمایه درست نبود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  ابراهیم رئیسی در مراسم روز دانشجو گفت: به رغم همه تلاش‌ها و توطئه‌ها ، صادرات نفت به میزان پیش از تحریم‌ها افزایش یافته، ارتباطات با زیرساخت‌های آسیا از طریق پیمان‌های شانگهای و اوراسیا برقرار شده، حجم تجارت خارجی ۴۸ درصد افزایش یافته و صدها کارخانه نیمه تعطیل یا تعطیل به چرخه تولید بازگشته و یا در حال راه‌اندازی است.

وی افزود: در انتخابات حرفی زده شده که گاهی بعضی‌ها آن را به دولت کنونی یادآوری می کنند. چیزی فراموش نشده و محدودیت‌ اینترنت به دلیل اخلال دشمن و ایجاد ناامنی است. اگر دشمن در فضا و بستری دشمنی کرد و قصد داشت کشور را به هم بریزد، باید اجازه داد؟ به وزیر و مسئول مربوطه گفته شد برای کسب و کارها کاری کنید تا بر بسترهای داخلی فعالیت کنند و فضا امن شود.

رئیس جمهور ادامه داد: با ظرفیت‌های ایران و همکاری مردم حتما تورم کاهشی خواهد شد و وضع تغییر می‌‌کند. همچنین در گاز و برق نیز همانطور که در تابستان سال جاری دیده شد، قطعی وجود نداشت.

رییسی عنوان کرد: در دولت ۵ مرتبه برای اصلاح و ساماندهی بازار سرمایه بحث و هم اندیشی شد و این مسئله همچنان در دستور کار دولت است. به رغم مخالفت ها از برخی درآمدها چشم پوشی شد تا بازار سرمایه سر پا بماند. تا چندین راهکار برای بازار سرمایه ارایه شد اما اتصال سهام عدالت ۵۰ میلیون سهامدار به بازار سرمایه در دولت قبل درست نبود.

به گفته وی در ایجاد اشتغال واقعی از میزانی که وعده شد، عقب نبوده و با سرعت گرفتن، ساخت مشکل مسکن هم برطرف می‌شود. به علت وجود کاستی‌هایی در بازار، اجازه واردات خودرو برای متعادل کردن بازار صادر شده و اجرا می‌شود. با تأمین کمبود خودرو داخل، واردات بی رویه نیز توقف می یابد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ