مهرداد بذرپاش:

۵ صنعت وزارت راه و شهرسازی بحران فرسودگی دارند

اقتصاد ایران: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی تاکید کرد: صنایع مرتبط به این وزارتخانه دچار فرسودگی است که باید با نگاه صنعتی مباحث را برطرف کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مهرداد بذرپاش در نشست علنی امروز (چهارشنبه 16 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به صلاحیت خود برای تصدی وزارت راه و شهرسازی ضمن تبریک روز دانشجو در دفاع از برنامه های خود گفت: امروز می خواهم درباره پیشرفت ایران و برنامه های پیشران برای کشوری با سابقه تمدنی عظیم صحبت کنم. امروز درباره مسیری برای پیشرفت و حرکت جهش وار صحبت می کنم که کمتر از آن در تراز مجلس و شأن نمایندگان نیست.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه این برنامه پیشران تا چند سال آینده کشور را به نقاط عالی می رساند، ادامه داد: در این وزارتخانه  صنعت ریلی، هوایی، دریایی، ساختمان و حمل و نقل وجود دارد که همه تخصص ها و گونه های تخصصی را شامل می شود، اما در سنوات گذشته به این دستگاه نگاه صنعت گونه نبود، همه اساتید می دانند صنعت یعنی بازار، قیمت تمام شد، نرخ فروش، فناوری و انتقال فناوری.

وی بیان کرد: این 5 صنعت بزرگ اجزای اصلی وزارت راه و شهرسازی را شامل می شود، در صنعت هوایی با رصد سایر کشورها، از جمله ترکیه، امارات و قطر خواهیم دید که ساخت فرودگاه حضرت امام (ره) با نگاه صنعت گونه نبوده است.

بذرپاش با بیان اینکه به انتقادات وارده باید پاسخ داده شود، تاکید کرد: با این حال 5 صنعت بزرگ با بحران فرسودگی مواجه است، در حوزه ریلی بالغ بر 15 هزار کیلومتر خطوط ریلی ساخته شده است که امروز با بحران بهسازی آن روبرو هستیم که اگر نگاه صنعتی داشته ایم، می توانستیم مسائل را حل کنیم، اما توفیقی حاصل نشده و سرعت کم و ناراحت کننده آن صدای مردم ، نمایندگان و دولت را درآورده است.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با اشاره به انتقاد یکی از نمایندگان توضیح داد: می گویند برنامه ای ارائه نکرده ام، اما آنها در کمیسیون ها حرف زدند و رفتند، اگر می نشستند می دیدند که برنامه ای ارائه شده، می توانند از سایر نمایندگان در این باره سوال کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ