کشف منابع جدید نفتی در جنوب غربی کشور

اقتصاد ایران: مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت از کشف منابع نفتی جدید در جنوب غربی کشور خبر داد و گفت: جزئیات این اکتشاف، توسط وزیر نفت اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،مهدی فکور، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت در جمع خبرنگاران گفت: در جنوب غرب کشور منابع جدید نفتی کشف شده که جزییات آن در آینده نزدیک توسط وزیر نفت اعلام خواهد شد.

وی افزود: همچنین یک بلوک اکتشافی دریایی در آب‌های خلیج فارس توسط متخصصان ایرانی طراحی شده که حجم ذخایر گازی این بلوک اکتشافی، بالغ بر 30 تریلیون فوت مکعب است.

* دستیابی ایران به دانشی جدید برای اکتشاف نفت

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: برای نخستین‌بار، به روش مغناطیس سنجی هوایی که تا اعماق 7 هزار متر زیر سطح زمین را جهت شناسایی مخازن و میادین هیدروکربوری به کار می‌رود، دست یافتیم. 

فکور افزود: طراحی این هواپیما توسط دانشمندان ایرانی انجام شده و درحال حاضر این هواپیما در حال برداشت اطلاعات است و قرار است یک دهم مساحت کشور توسط این هواپیما مورد سنجش قرار گیرد.

وی گفت: افراد اندکی در جهان توانایی پرواز با چنین هواپیمایی را دارند که باید در ارتفاع پایین (600 متری زمین) و با شرایط خاصی به پرواز درآید، یک جوان 30 ساله ایرانی که در ایران آموزش دیده، این کار خطیر را در کوه‌های زاگرس انجام خواهد داد.

* ایران جزو 3 کشوری که در آینده ظرفیت اکتشافات جدید نفتی و گازی دارد

فکور با اشاره به گزارش جدید سازمان زمین شناسی امریکا گفت: بر اساس مطالعاتی که توسط سازمان‌های مطرح جهانی از جمله سازمان زمین شناسی امریکا صورت گرفته و گزارش شده، در آینده سه کشور ایران، روسیه و عراق از ظرفیت‌های اکتشاف جدید برخوردار خواهند بود و در بقیه کشورهای منطقه، ظرفیت اکتشافی به اتمام می‌رسد و این ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی ایران است.

وی افزود: اینکه عنوان شود ایران 30 سال گاز و یا 100 سال نفت دارد، درست نیست، بلکه ظرفیت‌های بسیاری در حوزه اکتشافات جدید داریم که تنها در حوزه زاگرس جنوبی برآورد می‌شود این ظرفیت‌های جدید بالغ بر 16 میلیارد بشکه فقط برای ایران باشد.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه "ایران حرف اول را در زمینه انرژی در آیسنده در دنیا خواهد زد"، گفت: درحال حاضر 17 گروه لرزه‌نگاری در کشور فعال است و 4500 متخصص در این زمینه فعال هستند و این میزان فعالیت، در تاریخ ایران بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: در یکسال اخیر، جذب بودجه و انجام عملیات اکتشافی نسبت به گذشته افزایش داشته به طوری که در یک‌سال اخیر، 8 هزار میلیارد تومان و 360 میلیون یورو، حجم مناقصات سرمایه‌ای در بخش اکتشاف و 2 هزار و 773 میلیراد تومان و 215 میلیون یورو، ارزش قراردادهای جاری بوده است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ