رئیس دانشگاه تهران مطرح کرد؛

بدخواهان از فرزندان ایران در دانشگاه شکست خوردند

اقتصاد ایران: رئیس دانشگاه تهران گفت: بدخواهان و ساده‌لوحان بار دیگر در جای جای میهن اسلامی از مردم حق‌طلب و فرزندان ایران در دانشگاه شکست سختی خوردند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، متن پیام دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران به مناسبت روز دانشجو به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فرا رسیدن شانزدهم آذر ماه سالروز شهادت سه دانشجوی استکبارستیز دانشگاه تهران در جریان اعتراض نسبت به گسترش سلطه استکبار جهانی در کشورمان را که «روز دانشجو» نام گرفته است، گرامی می‌داریم.

۱۶ آذر نماد خودباوری، هوشیاری، آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی دانشجوی ایرانی و یادآور شجاعت و فداکاری دانشجویان مبارز از کیان این مرز و بوم علیه قدرت‌های سلطه‌گر جهانی است.

قریب هفت دهه از لاله‌گون شدن دانشگاه تهران با خون شهیدان ۱۶ آذر می‌گذرد اما روز به روز جنبش اعتراضی دانشجویان علیه قدرت‌های سلطه‌گر جهانی، به مثابه جنبشی توقف‌ناپذیر، بالنده‌تر شده و آرمان‌های آن دانشجویان بر تارک دانشگاه پررنگ‌تر نمودار می‌شود.

امروز که عیار استکبارستیزی در سپهر سیاسی ایران بیش از هر زمان دیگری صیانت از استقلال سرزمین و دفاع از منافع مردم در برابر قدرت‌های سلطه‌گر را تضمین می‌نماید، فرزندان آزادی‌خواه و استقلال‌طلب ایران اسلامی در دانشگاه، قدرتمندتر از همیشه بر آرمان‌های شهدای دانشجو پای می‌فشارند.

امروز هر دانشجوی ایرانی که با تکیه بر استعدادها و توانایی‌های خود، برای نقش بر آب شدن دروغ بزرگ «ما نمی‌توانیم» گامی عملی برمی‌دارد، در واقع سیمای پرفروغی از دانشجوی استکبارستیز را در مسیر پیشرفت و تعالی کشور ترسیم می‌نماید.

مرجعیت دانشگاه، کلام نافذ دانشجو و نقش نهاد علم در رسیدن به «آینده روشن» است که موجب شده است دشمنان در برهه‌های مختلف از جمله حوادث اخیر، چشم طمع از دانشگاه و بویژه دانشگاه تهران برندارند. اما دیدیم که در میدان نبرد ترکیبی دشمن علیه مردم ایران، دانشجویان ارزشی و انقلابی بسیار هوشیارتر در برابر نقشه‌های شوم استکبار و قدرت‌های دست‌نشانده ایستادند و بیدار و استوار راه شهدای انقلاب اسلامی و شهدای دانشجو را ادامه می‌دهند.

هر چند بدخواهان و ساده‌لوحان که در نقشه تازه خود علاوه بر اسلامیت، عرق ملی و ایرانیت را نیز نشانه گرفته و تبلیغ ازخودبیگانگی در لایه‌های مختلف اجتماعی و صحنه‌های گوناگون فرهنگی، ورزشی، علمی و … را به عنوان راهبرد اصلی در دستور کار قرار داده‌اند، بار دیگر در جای جای میهن اسلامی از مردم حق‌طلب و فرزندان ایران در دانشگاه شکست سختی خوردند؛ اما بر ما دانشگاهیان است که با تلاش برای ظرفیت‌سازی‌های مؤثر جهت ارتقای کارآمدی نظام اسلامی و بهبود حکمرانی در عرصه‌های مختلف گام برداریم و پاسخ‌هایی قاطع‌تر و کوبنده‌تر به دشمن داشته باشیم.

سید محمد مقیمی
۱۶ آذر ماه ۱۴۰۱

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ