تسهیلات ویژه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برای سفر

اقتصاد ایران: معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی از اختصاص وام سفر خبر داد و گفت: امکان قانونی گرفتن تسهیلات برای سفر فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی افزود: فرایندهای قانونی و مسیرهایی که برای اخذ وام سفر لازم بود طی شده و میزان مبلغ و زمان آن در حال پیگیری است و تا دو هفته دیگر نهایی می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: ممکن است افراد ترجیح دهند با توجه به شرایط اقتصادی که دارند به صورت یک جا یا اقساطی هزینه سفر را بدهند مثلاً برخی افراد امکان اینکه یک دفعه هزینه سفر بدهند را ندارند اما اگر شرایطی برای آنها فراهم شود که بتوانند در چند ماه به صورت قسطی این هزینه را پرداخت کنند به سفر می‌روند. برای این منظور تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که در قالب وام سفر به افراد داده خواهد شد.

شالبافیان بیان کرد: سال گذشته یک طرح آزمایشی برای دستگاه‌هایی که مخاطبان خاص دارند مانند آتش نشانی، تاکسی داران، بازنشستگان اجرا شد تا بتوانیم مشکلات آن را احصا کنیم چون پیش از این نیز بارها درباره وام‌های سفر یا تسهیلات سفر طرح‌هایی اجرا شده بود که به مشکل برخورد کرده و موفق نبودند. این بار طرح را در سکوت اجرا کردیم تا بدانیم چطور باید مشکلات آن را حل کرد.

معاون گردشگری کشور گفت: در تلاش هستیم تا این امکان برای همه مردم فراهم شود. ممکن است طرحی در مرحله آزمایشی موفق باشد اما وقتی عمومی می‌شود موفق عمل نکند. وضعیت مالی مردم به گونه‌ای است که شاید سفر در اولویت هزینه کرد آنها نباشد. ممکن است این طرح از نظر چرخشی در سطح کلان نتواند توفیقی که مورد انتظار است را برآورده کند اما اشکالاتی که در طرح‌های قبلی بوده را تا حد امکان برطرف کرده ایم.

وی گفت: در حال حاضر با شرایطی رو به رو هستیم که قدرت خرید مردم تغییر کرده است. شاید عده‌ای نخواهند از آن استفاده کنند این ایراد طرح نیست. عمومیت پیدا کردن یا نکردن طرح به خاطر متغیرهای کلان و اقتصادی است نه اینکه طرح و ایده مشکل داشته باشد. عمومیت پیدا کردن این طرح متضمن متغیرهای بیشتری است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ