سایه سنگین اپل بر بازارهدفون‌های بی‌سیم TWS

اقتصاد ایران: سهم اپل در بازار جهانی هدفون‌های بی‌سیم TWS به‌لطف محبوبیت بالای ایرپاد پرو ۲ و فروش بالای این محصول در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ به‌میزان درخورتوجهی افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،گزارش جدید Canalys نشان می‌دهد سهم بازار اپل در بخش هدفون‌های TWS به ۳۰٫۹ درصد رسیده است و این شرکت درواقع ۲۳٫۸ میلیون دستگاه هدفون بی‌سیم در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ عرضه کرده است. از این میان، ایرپاد پرو ۲ این شرکت ۲۰ درصد از حجم کلی هدفون‌های بی‌سیم فروخته‌شده در این بازه‌ی زمانی را به‌خود اختصاص داد و این یعنی غول فناوری کوپرتینویی موفق شده است در این‌مدت ۴٫۲ میلیون واحد از آن به‌فروش برساند. این میزان فروش بسیار چشم‌گیر است و حجم فروش شرکت مذکور را در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ به‌میزان درخورتوجهی افزایش داده است. از طرفی، نزدیک‌ترین رقیب اپل یعنی سامسونگ در بازار هدفون‌های TWS ازنظر میزان فروش فاصله‌ی زیادی با آن دارد.

رشد بازار هدفون های tws در سه ماهه سوم ۲۰۲۲

به‌نوشته‌ی Wccftech، جایگاه بی‌رقیب اپل در بازار هدفون‌های بی‌سیم نشان می‌دهد با وجود این‌که سامسونگ در جایگاه دوم این فهرست قرار دارد فقط ۹٫۶ درصد از سهم بازار را به‌خود اختصاص داده است. به‌طور خلاصه، سهم اپل در این بخش بیش‌از سه‌برابر سهم سامسونگ است. غول فناوری کره‌ی جنوبی نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته، سهم ۱۲ درصدی خود را در این بازار ازدست داده است و در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری فقط ۷٫۴ میلیون هدفون TWS روانه‌ی بازار کرده است.

با وجود موفقیت اپل در بازار هدفون‌های بی‌سیم TWS و محبوبیت بالای ایرپاد پرو ۲، فروش کلی محصولات بازار صوتی نسبت به سال گذشته به‌طورکلی ۴ درصد کاهش یافته و به ۱۱۳٫۶ میلیون دستگاه رسیده است. خوشبختانه، TWS زیرمجموعه‌ای از بازار صوتی بود که تاحدودی نسبت به گذشته رشد داشت و درمقایسه با بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته با رشد ۶ درصدی به ۷۶٫۹ میلیون دستگاه رسید. یکی از دلایلی که باعث موفقیت چشم‌گیر اپل در این بازار شد، احتمالاً ادغام نرم‌افزار سری ایرپاد با سایر محصولات این برند بوده است.

آمار فروش شرکت ها ذر بازار هدفون های TWS در سه ماهه سوم ۲۰۲۲

اپل برخلاف هدفون‌های بی‌سیم معمولی، از تراشه‌های سفارشی در ایرپاد استفاده می‌کند که سرعت اتصال آن را به آیفون یا آیپد فزایش می‌دهد. علاوه‌براین محبوبیت ایرپاد پرو ۲ احتمالاً به فهرست ارتقاهای آن نسبت به نسب قبلی این محصول مربوط می‌شود و شاید دلیل دیگر آن، کاهش قیمت خرده‌فروشان آنلاین است. درحال‌حاضر این محصول در فروشگاه‌هایی مثل آمازون با قیمت ۲۰۰ دلار نیز به‌فروش می‌رسد که نسبت به قیمت اولیه‌ی آن، کم‌تر است.

نسل دوم ایرپاد پرو اپل مثل اولین نسخه‌ی این محصول ابتدا با برچسب قیمت ۲۴۹٫۹۹ دلار روانه‌ی بازار شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ