مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم:

توسعه مناطق آزاد مشروط به اجرای دقیق قانون است

اقتصاد ایران: رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، توسعه مناطق آزاد را مشروط به اجرای دقیق قانون چگونگی اداره مناطق آزاد برشمرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، افشار فتح‌الهی در نشست شورای اداری منطقه ازاد قشم گفت: قانون ابتدایی مناطق آزاد یک قانون مترقی و برگرفته از الگو‌های موفق دنیا بود که با توجه به شرایط کشور بومی سازی شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون بعد از گذشته بیش از ۳۰ سال از شکل گیری مناطق آزاد شاهد هستیم با صدور بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مختلف مزیت‌های این مناطق از دست رفته و بسیاری از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را با چالش مواجه ساخته و عملا موجب فرار سرمایه به خارج از کشور شده است.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: بسیاری از فعالیت‌های منطقه از جمله تولید، واردات و صادرات به واسطه صدور دستورالعمل‌های مخالف با روح مناطق آزاد تحت تاثیر قرار گرفته و باید برای حل این مشکلات به قانون چگونگی اداره مناطق قائل بود.

فتح‌الهی تصریح کرد: در مناطق آزاد قاچاق معنا ندارد چراکه طبق قانون ورود کالا به منطقه آزاد به جز کالا‌های ممنوعه آزاد است، اما با تفسیر‌های غلط قانون می‌بینیم که ذهنیت اشتباه برای مردم شکل گرفته که مناطق آزاد به محل قاچاق تبدیل شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خودبا اشاره به مشکلاتی که دومدیریتی در جزیره ایجاد کرده است، افزود: این دوگانگی موجب بروز مشکلاتی شده که زیبنده مردم و سرمایه‌گذاران نیست و با اجرای دقیق ماده ۶۵ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور این مشکلات برطرف خواهد شد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون با ایجاد همدلی و هم افزایی بین مسئولان شهرستان در تلاش هستیم مشکلات موجود را در اسرع وقت برطرف کنیم، اما چون ریشه اکثر این مشکلات قانونی است باید به صورت ریشه‌ای برای حل آن‌ها اقدام کرد.

امام جمعه شهرستان قشم نیز دربخش دیگری از این جلسه تعامل سازمان با شهرداری و دهیاری‌های جزیره ستودنی برشمرد و گفت: جزیره قشم بعد از انقلاب توسعه زیادی داشته است و بعد از روی کارآمدن دولت سیزدهم به دلیل همدلی ایجاد شده این توسعه شتاب پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام حاجبی مبارزه جدی با فساد و زمین‌خواری را یکی از نمود‌های جدی همدلی مسئولین شهرستان برشمرد و افزود: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد در مبارزه با فساد همه جانبه وارد شده و این تلاش هم آبرویی برای دولت شده و بارقه امید را در دل مردم به وجود آورده است.

وی اقدام جهادی افشار فتح‌الهی برای حل مشکلات مسکن جوانان در قشم را یکی دیگر از اقداماتی برشمرد موجب رضایت مردم شده است.

حجت‌الاسلام حاجبی در بخش دیگری از سخنان خود بر ایفای مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی در قشم تاکید و اضافه کرد: شرکت‌های بزرگ اقتصادی که در قشم فعال هستند باید مالیات خود را در همین جزیره بپردازند تا صرف توسعه قشم شود؛ بنابراین گزارش، جلسه شورای اداری منطقه آزاد قشم با حضور حجت الله عبدالملکی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، افشار فتح الهی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد محمدحسینی، فرماندار، حجت الاسلام حاجبی، امام جمعه شهرستان به همراه جمعی از معاونان و مدیران سازمان و مقامات انتظامی، قضایی و اجرایی شهرستان در محل مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ