روایت مشاور تیم هسته‌ای از امکان امضای توافق

اقتصاد ایران: مشاور هیات مذاکره کننده ایران با اشاره به در دسترس بودن توافق گفت: اگر آمریکایی‌ها متن اتحادیه اروپا به علاوه خواسته‌های ایران را بپذیرند، می‌توانند پای میز مذاکرات بنشینند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، محمد مرندی درباره مذاکرات، پرونده هسته‌ای و غنی‌سازی‌ 60 درصدی  گفت: متن برجام آماده امضا است و این اقدام فقط به واکنش آمریکا بستگی دارد.

وی افزود: ایران در چارچوب ان‌ پی‌تی و مقررات آژانس اقدامات زیادی می‌تواند انجام دهد و طرح صلح‌آمیز هسته‌ای را به سرعت پیش ببرد. توافق در دسترس است، ایران و 4 + مذاکرات گسترده داشت و بسیار به توافق نزدیک شده بود. اتحادیه اروپا متنی را که بیشتر خواسته‌های ایران لحاظ شده بود ارائه داد. بنابراین اگر آمریکایی‌ها نگرش بورل را بپذیرند، توافق صورت می‌گیرد. اگر آمریکایی‌ها متنی که اتحادیه اروپا داده به علاوه خواسته‌های ایران را بپذیرند، قطعا می‌توانند برای امضا به وین برگردند و پای میز مذاکرات بنشینند. بنابراین تصمیم با آمریکا است.

این مشاور ادامه داد: غنی سازی 60 درصدی جزو حقوق هسته‌ای ایران است. ایران طبق ان‌پی‌تی و مقررات آژانس، می‌تواند غنی‌سازی‌ را در هر حدی که صلاح می‌داند انجام دهد. براساس قوانین بیشتر هم اجازه غنی‌سازی‌ دارد اما اگر آمریکایی‌ها حاضر باشند برجام را با چارچوب‌هایی که در مورد آن مذاکره شده به شکل صحیح اجرا کنند، ایران هم این نوع غنی‌سازی را در اجرای توافق متوقف خواهد کرد.

مرندی درباره علت اصرار ایران بر لزوم بسته شدن پرونده ادعاهای آژانس گفت: اگر این پرونده بسته نشود، آمریکایی‌ها هر زمان بخواهند برای به‌هم زدن توافق سوءاستفاده خواهند کرد. بنابراین یکی از مسائلی که ایران به آن اصرار دارد، بسته شدن پرونده ادعاهای آژانس است .

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ