قیمت اعلامی نهضت ملی مسکن علی‌الحساب است

اقتصاد ایران: در حالی عضو شورای عالی مسکن از افزایش قیمت ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن به ۸ میلیون تومان خبر داده که مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: قیمت اعلام شده،‌علی‌الحساب است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، اواخر ماه گذشته دنیامالی عضو شورای عالی مسکن درباره هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن گفته بود: در شورای عالی مسکن به متری 8 میلیون تومانی برای ساخت -هر مترمربع- رسیدیم. این قیمت بدون احتساب زمین و با در نظر گرفتن تخفیف 50 درصدی در عوارض شهرداری و انشعابات به‌دست آمده است.

به گفته وی، 8 میلیون تومان برای هر متر مربع، هزینه متوسط ساخت است و در روستاها قیمت ساخت کمتر و در کلانشهرها قیمت بالاتر است.

این در حالی است که مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز از حذف متقاضیان نهضت ملی مسکن در صورت عدم واریز آورده خبر داده و گفته است:  بر اساس شیوه نامه ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن، ادارات کل راه و شهرسازی استان ها به عنوان متولی طرح اقدام ملی موظف هستند بر اساس برآورد انجام شده از قیمت تمام شده ساخت هر واحد مسکونی برابر مصوبه شواری مسکن، رقم سهم آورده متقاضی را در هر مقطع زمانی از پیشرفت پروژه تعیین و به متقاضی جهت واریز به حساب مسدودی افتتاحی ابلاغ کند.

وی بیان کرد: این مبالغ نهایی نبوده و مبلغ نهایی پس از اتمام عملیات اجرایی و بر اساس قیمت تمام شده ساخت پروژه که به تائید اداره کل راه و شهرسازی و به تصویب شورای مسکن استان می رسد، مشخص و مابه التفاوت از متقاضی اخذ خواهد شد.

وی افزود: در سایر مراحل پرداخت نیز چنانچه متقاضی حداکثر بعد از یک ماه پس از ابلاغ مبلغ واریزی سهم آورده مربوط به آن مرحله، نسبت به پرداخت اقدام نکرد، دستگاه متولی اخطاریه ای برای متقاضی مبنی بر تعیین مهلت حداکثر 15 روزه جهت واریز سهم آورده صادر می کند که در صورت عدم واریز وجه در مهلت قانونی اداره کل راه و شهرسازی نسبت به حذف متقاضی و معرفی فرد واجد شرایط جایگزین اقدام و مبالغ واریزی متقاضی حذف شده به وی عودت خواهد شد.

خالقی با اشاره به اینکه منابع مالی اصلی ساخت واحدهای نهضت ملی آورده متقاضیان است، گفت: از افراد واجد شرایط درخواست می‌کنیم تا با واریز وجوه به موقع باعث تسریع روند ساخت و ساز واحدهای نهضت ملی شوند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ