با حضور وزیر بهداشت؛

سامانه ملی "باروری سالم" رونمایی شد

اقتصاد ایران: آیین رونمایی از سامانه ملی "باروری سالم"، عصر شنبه با حضور وزیر بهداشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در سامانه ملی باروری سالم وضعیت بارداری زنان باردار و مراجعه کنندگان به مطب‌های پزشکان متخصص زنان و زایمان رصد می‌شود.

وزارت بهداشت بر اساس ماده ۵۳ و ۵۴ قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» مکلف به طراحی سامانه‌ای جامع و یکپارچه برای ثبت اطلاعات باروری، بارداری و زایمان مادران باردار و مراجعه کنندگان به مطب‌های پزشکان متخصص زنان و زایمان، آزمایشگاه‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی بود که در این راستا سامانه ملی باروری سالم طراحی شد.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، در مراسم رونمایی از این سامانه، گفت: در راستای هوشمندسازی تمامی اقدامات بهداشتی و درمانی برای زنان باردار از سامانه ملی باروری سالم رونمایی می‌کنیم که در قالب این سامانه تمامی خدماتی که در رابطه با زنان باردار است، در تمام مقاطع از مطب تا آزمایشگاه و…، را ارائه می‌دهیم.

امین بیگلرخانی رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، به مزایای این سامانه چند منظوره اشاره کرد و اظهار داشت: این سامانه جزو اولین سامانه‌هایی است که در آن امضای دیجیتال طراحی شده و به همین خاطر از بابت مسائل انکار ناپذیری، مشکلی ندارد و بر اساس دستورالعمل ابلاغی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، پزشکان مرتبط با تخصص‌های مختلف می‌توانند از قسمت‌های گوناگون سامانه استفاده کنند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه این سامانه در مرکز داده وزارت بهداشت میزبانی می‌شود، نظارت بهتری برای حفاظت از حریم خصوصی بیماران صورت می‌پذیرد. ایجاد بانک ناباروران از طریق امکانات موجود در سامانه در دسترس پزشکان است و با توجه به اینکه درج اطلاعات بیمار در این بانک بسیار ساده و روان در نظر گرفته شده است، این سامانه مبنای پوشش بیمه‌ای خدمات نازایی خواهد بود.

بیگلرخانی یادآور شد: رصد وضعیت باروری و تأمین اطلاعات مورد نیاز سیاستگذاری، نظارت، مداخلات مدیریتی و بهداشتی و درمانی از جمله مزایای دیگر این سامانه است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ