وزیر اقتصاد درشورای اداری منطقه سیستان اعلام کرد:

بخشودگی جرایم سال‌های گذشته اصناف و کسبه

اقتصاد ایران: زاهدان- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: جرایم سال‌های گذشته اصناف و کسبه منطقه سیستان مورد بخشودگی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، احسان خاندوزی در شورای اداری منطقه سیستان، افزود: جرایم سال‌های گذشته اصناف و کسبه منطقه سیستان مورد بخشودگی قرار گرفت و مالیات‌های امسال نیز با توجه به ظرفیت ماده ۱۶۵ قانون مالیات از حداکثر تخفیف برخوردار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استقرار ایکس ری در مرز میلک شهرستان هیرمند که یکی از خواسته‌های فعالان اقتصادی منطقه بود، تسریع می‌شود و در رابطه با رفع تعهد ارزی پیله وران منطقه سیستان نیز اقدام خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌ها که تنگنای جدی برای کشاورزان و دامداران داشته پیگیری بانک کشاورزی برای اخذ معوقات تا پایان سال متوقف خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: با توجه به تصویب منطقه آزاد سیستان از سوی دولت، هر زمان طرح تفصیلی و جامع آن آماده شود، دبیرخانه مناطق آزاد موظف به تحقق آن خواهد بود.

خاندوزی افزود: تلاش می‌کنیم تا مجموع درآمدهای گمرکی در خود منطقه صرف شده و سعی می‌شود این امر در لایحه بودجه ۱۴۰۲ به تصویب برسد.

درآمدهای سیستان و بلوچستان باید در خود استان هزینه شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکی از ضروریات این خطه، صرف درآمدهای این استان از جمله گمرک و بازارچه‌های مرزی در خود این خطه پهناور از کشور است.

حسین مدرس خیابانی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از حافظان امنیت استان بیان کرد: خوشبختانه در سنوات اخیر شاهد افزایش درآمدهای گمرک در این منطقه بودیم که این به معنی افزایش حجم تجارت سیستان و بلوچستان است.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم پروژه‌هایی مهمی به مثل انتقال آب دریای عمان و حفر چاه‌های ژرف، به سرعت اجرا شود، اما اجرای این پروژه‌ها زمان می‌برد و بر این اساس، باید موضوع دریافت حق‌آبه به سرعت پیگیری شود.

خیابانی با اشاره به سند تحول و توسعه خاطر نشان کرد: در سند تحول دولت ۶ عامل برای پیشرفت و توسعه یک کشور آمده که خوشبختانه هر ۶ عامل در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد.

سفر وزیر امور اقتصاد و دارایی به سیستان و بلوچستان ۲ روزه است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ