جالش جدید آقای خاص ؛

ایلان ماسک با این پروژه همه را غافلگیر می‌کند!

اقتصاد ایران: ایلان ماسک در رویداد «Show and tell» نورالینک ابراز امیدواری کرده که تا ۶ ماه دیگر تراشه این شرکت درون مغز انسان کاشته شود. نورالینک، یکی از شرکت‌های تحت مدیریت ثروتمندترین فرد جهان یعنی ایلان ماسک، پس از مدت‌ها انتظار رویداد «Show and tell» را برگزار کرد. در این رویداد، مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که احتمالاً طی ۶ ماه آینده، نورالینک قادر به کاشت تراشه درون مغز انسان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، نورالینک که در زمینه توسعه رابط مغز-کامپیوتر فعالیت دارد، می‌خواهد با کاشت تراشه درون مغز بیماران، امکان حرکت و برقراری ارتباط را دوباره برای آن‌ها فراهم کند. این شرکت سال‌هاست شروع به آزمایش تراشه‌اش روی حیوانات کرده و می‌خواهد برای شروع آزمایش‌های انسانی از رگولاتوری آمریکا تأییدیه بگیرد، اما تا به امروز موفق به چنین کاری نشده است.

ایلان ماسک گفته پیش از آزمایش انسانی، می‌خواهد درباره عملکرد تراشه نورالینک مطمئن شود، اما مدارک را در اختیار FDA قرار داده است: «ما می‌خواهیم قبل از اینکه تراشه‌ای را درون انسان قرار دهیم، فوق‌العاده مراقب و درباره عملکرد آن مطمئن باشیم. البته فکر می‌کنم بیشتر مدارک را به FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) ارسال کرده‌ایم و فکر می‌کنم احتمالاً بتوانیم در حدود 6 ماه دیگر، اولین دستگاه نورالینک را در یک انسان داشته باشیم.»

ایلان ماسک با این پروژه همه را غافلگیر می‌کند!

به گفته رویترز، در حال حاضر سازمان غذا و داروی آمریکا واکنشی به گفته ایلان ماسک نشان نداده است.

براساس اعلام مدیرعامل نورالینک، این شرکت برای اولین آزمایش‌های انسانی خود دو فردی را در نظر گرفته که از نظر بینایی و همچنین حرکت‌دادن ماهیچه‌ها دچار مشکل هستند:

«حتی اگر فردی هرگز بینایی نداشته و نابینا به دنیا آمده باشد، همچنان باور داریم که می‌توانیم بینایی‌اش را برگردانیم.»

ایلان ماسک تا به امروز وعده‌های زیادی را درباره نورالینک مطرح کرده که اگرچه همه آن‌ها نویدبخش آینده‌ای روشن به‌خصوص برای افراد با بیماری‌های خاص هستند، اما تا به امروز عملکرد آن را در دنیای واقعی و روی انسان‌ها ندیده‌ایم. ثروتمندترین فرد جهان می‌خواهد با این تراشه به افراد معلول دوباره امکان حرکت بدهد و بیماری‌هایی مانند پارکینسون و آلزایمر را درمان کند.

در حالی که ایلان ماسک و شرکت تحت مدیریتش تا به امروز چندین بار خواهان دریافت تأییدیه از FDA برای شروع آزمایش‌ها شده‌اند و در این مسیر شکست خورده‌اند، شرکت رقیب آن‌ها چند ماه پیش به این مهم دست یافت. شرکت Synchron در تیرماه توانست در مغز یک بیمار آمریکایی، تراشه قرار دهد.

حالا باید منتظر ماند و دید جدیدترین وعده ایلان ماسک عملی می‌شود یا خیر. شاید این‌بار و تا اواسط 2023، تراشه نورالینک برای آزمایش‌های بالینی در مغز افراد کاشته شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ