دراستان گلستان؛

طرح پیشگیری از بیماری های سالمندی اجرا میشود

اقتصاد ایران: گرگان- معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی گلستان گفت: طرح پیشگیری از بیماری های سالمندی در پنج شهرستان گلستان شامل رامیان، علی آبادکتول، گرگان، گنبدکاووس و آق‌قلا اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مریم رضایی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: با هدف پیشگیری از معلولیت، هرساله طرح غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال در گلستان انجام می‌شود.

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی گلستان افزود: تعداد کودکان گروه سنی سه تا ۶ سال در استان گلستان قریب ۱۳۰ هزار نفر است که سال گذشته ۸۵ درصد آنها در طرح غربالگری شرکت کردند و امسال تلاش می کنیم ۱۰۰ درصد کودکان غربالگری شوند.

وی گفت: سن طلایی شناسایی و درمان تنبلی چشم در کودکان سه تا ۶ سال و حداکثر ۱۲ سال است و اگر تنبلی چشم کودکان در سن سه تا ۶ سال شناسایی نشود دچار آسیب زیادی می‌شوند و حتی ممکن است در بزرگ سالی بینایی خود را از دست بدهند.

رضایی بیان کرد: سن طلایی شناسایی و درمان ناشنوایی زیر ۶ ماه است و گلستان جز استان‌هایی است که هرساله ۱۰۰ درصد کودکان در بیمارستان‌ها تحت غربالگری ناشنوایی قرار می‌گیرند.

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی گلستان اضافه کرد: تمام خدمات دستگاه‌های غربالگری از طریق سازمان بهزیستی خریداری شده و در اختیار مؤسسات غیردولتی واگذار شده و ارائه این خدمات برای خانواده‌های نیازمند و محروم با یارانه و به طور کامل رایگان است.

‌اجرای طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت در دوران سالمندی

وی با بیان اینکه ۶ مرکز آزمایش ژنتیک در استان گلستان داریم، گفت: در سال گذشته هزار و ۴۰۲ زوج آزمایش ژنتیک انجام دادند، این آزمایش‌ها ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد و برای افراد تحت پوشش بهزیستی کاملاً رایگان و برای افراد عادی بر حسب توان مالی با تخفیف‌های ۳۰ تا ۷۰ درصد انجام می‌شود.

رضایی تصریح کرد: در سال گذشته ۶ مورد ختم بارداری به دلیل تشخیص معلولیت در استان داشتیم.

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی گلستان ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت در دوران سالمندی را از سال گذشته در کشور آغاز کرده که گلستان پایلوت اجرای این طرح است.

وی توضیح داد: این طرح با هدف پیشگیری از بیماری‌های سالمندی مثل بیماری قلبی، دیابت، جسمی حرکتی در گروه‌های سنی ۴۰ سال به بالا و در پنج شهرستان رامیان، علی آباد کتول، گرگان، گنبدکاووس و آق‌قلا انجام می‌شود که با توجه به میزان اعتبار اختصاص‌یافته سه هزار گلستانی تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

رضایی گفت: استان گلستان از نظر آمار خودکشی رتبه ۱۵ تا ۲۰ را بین استان‌های کشور دارد و بیشترین آمار خودکشی در شهرستان‌های بندرگز، آق قلا و کلاله است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ