معرفی بهترین استوریج برای کسب و کارهای کوچک

اقتصاد ایران: استوریج ها نقش مهمی در شبکه های کامپیوتری دارند و در این مقاله به معرفی بهترین استوریج برای کسب و کارهای کوچک پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

اخبار شرکتها- با شناخت تجهیزات شبکه برای راه اندازی کسب و کار می‌توانید انتخاب بهتری هنگام خرید قطعات داشته باشید. یکی از قطعات استوریج است. استوریج‌ها از ملزومات کلیدی دنیای شبکه هستند که برای ذخیره‌سازی، سازمان‌دهی و اشتراک‌گذاری داده‌ها استفاده می‌شوند. استوریج‌ها با ارائه راهکاری قدرتمند به سازمان‌ها می‌کنند اطلاعات را در مکانی واحد ذخیره‌سازی کرده و نسخه‌ای پشتیبان از اطلاعات تهیه کنند. استوریج‌ها نه تنها در زمینه میزبانی اطلاعات عملکرد خوبی دارند، بلکه به شکل ایمنی از داده‌های سازمان‌ها و کاربران محافظت می‌کنند.

فناوری‌های مختلف در ذخیره کردن اطلاعات

روش‌های متفاوتی برای حفظ و نگهداری اطلاعات بر بستر شبکه وجود دارد. آگاهی از این روش‌ها پیش از معرفی بهترین استوریج برای کسب و کارهای کوچک ضروری‌ست زیرا موجب آشنایی بهتر با استوریج‌های معرفی شده می‌شود.

1.      ذخیره‌سازی متصل به شبکه (NAS)

اگر علاقه‌ای به هارددیسک‌های اکسترنال ندارید، فناوری قدرتمندی به نام NAS در اختیارتان قرار دارد. شما می‌توانید با یک NAS همانند یک درایو خارجی کار کنید. به محض این‌که NAS به شبکه متصل شود، قادر به استفاده از آن هستید. در این حالت، هر کاربری که به شبکه دسترسی داشته باشد، قادر است به فضای ذخيره‌سازی نس دسترسی پیدا کند. اگر شبکه را به گونه‌ای پیکربندی کرده‌اید که قابلیت اتصال از راه دور را داشته باشد، می‌توانید مادامی‌ که به اینترنت دسترسی دارید از هر مکانی به NAS دسترسی داشته باشید.

2.      ذخیره سازی با فناوری SAN

شبکه ذخیره‌ساز Storage Area Network عملکرد پیشرفته‌تری نسبت به NAS دارد. داده‌های موجود در یک NAS توسط استوریج مدیریت می‌شوند و به عنوان فایل ارائه می‌شوند، در حالی که داده‌ها در یک SAN خام بوده و به عنوان یکسری بلوک در دسترس هستند. SAN به جای استفاده از TCP/IP از پروتکل‌هایی شبیه به Fibre Channel و iSCSI استفاده می‌کند.

3.      ذخیره سازی به روش «ذخیره‌ساز اتصال مستقیم (DAS)»

ذخیره‌ساز اتصال مستقیم Direct Attached Storage به‌طور فیزیکی به هر دستگاهی که می‌خواهید از طریق آن به داده‌ها دسترسی داشته باشید متصل می‌شود. DAS بیشتر در ارتباط با کارهایی مثل فایل سرور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

4.      ذخیره‌سازی با نوار (Tape)

استوریج‌های نواری (Type)، از راهکارهای قدرتمند در زمینه ذخیره‌سازی حجم زیادی از اطلاعات هستند. ذخیره‌سازی نواری قابلیت آرشیو و نگه‌داری از داده‌ها را دارد. راه‌حل‌های مبتنی بر درایوهای نواری در ارتباط با داده‌هایی که کمتر از آن‌ها استفاده می‌شود، کاربرد دارند.

کدام استوریج برای کسب و کار کوچک شما مناسب است؟

استوریج‌ها و تکنولوژی‌های ساخت ان‌ها بسیار گوناگون هستند. در ادامه لیست کوتاهی از استوریج‌های مناسب برای کسب و کارهای کوچک را معرفی می‌کنیم با این توضیح که ممکن است گزینه‌های بیشتری نیز در این زمینه وجود داشته باشند.

1.      استوریج QNAP TS-251A NAS

اگر تصمیم دارید، ذخیره‌ساز متصل به شبکه‌ای را خریداری کنید، یکی از انتخاب‌های خوب در این زمینه  QNAP TS-251A است. یک استوریج قدرتمند که گلچینی از بهترین قابلیت‌ها را ارائه می‌کند. این ذخیره‌ساز به دو پورت اترنت، خروجی HDMI، پردازنده دو هسته‌ای 1.6 گیگاهرتز اینتل سلرون، رم 4 گیگابایتی و مکانیزم‌های قدرتمند رمزگذاری فایل‌ها تجهیز شده است. استوریج فوق با پشتیبانی از دو هارددیسک اجازه می‌دهد یک مرکز چندرسانه‌ای یکپارچه و کارآمد را پیاده‌سازی کنید. از مزایای شاخص این استوریج باید به مولفه‌های سخت‌افزاری قدرتمند، دو پورت اترنت گیگابیت، پورت USB 3.0، دسترسی از راه دور به فایل‌ها، خروجیHDMI ،DLNA ، Transcoding و غیره اشاره کرد.

استوریج QNAP TS-251A NAS

2.      استوریج DELL EMC Unity XT 480 Hybrid Unified

Dell Unity XT 480 Hybrid Flash Array یک پلتفرم ذخیره‌سازی یکپارچه با قابلیت استفاده بهینه از فضای دیسک‌ها را ارائه می‌کند. از ویژگی‌های این استوریج باید به مدیریت یکپارچه بلوک، فایل و اشیاء ذخیره‌سازی VMware vVol، کاهش داده‌های inline برای منابع all-flash هیبریدی، محافظت از منابع با به‌روزرسانی‌های کنترل‌کننده data-in-place، پشتیبانی از 4.0 پتابایت ظرفیت ذخیره‌سازی، تجزیه و تحلیل ذخیره‌سازی CloudIQ، استفاده از فناوری Inline unified data reduction با هدف کاهش افزونگی داده‌ها و غیره اشاره کرد.

3.      استوریج Synology DiskStation DS1817 NAS drive

اگر در نظر دارید، استوریجی خریداری کنید که جوابگوی نیازهای سازمانی باشد، اما از طرفی هزینه زیادی بابت خرید آن متحمل نشوید و علاوه بر این، ویژگی‌های موردنیاز کسب و‌کارتان را ارائه دهد، DS1817 یک انتخاب خوب است. این محصول یکی از استوریج‌های خوب بازار است و در شرایطی که قابلیت‌های ارزشمندی ارائه می‌کند، در گروه نس‌های مقرون به صرفه قرار می‌گیرد. DS1817 به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا هشت هارددیسک را در آن نصب کنند تا مشکلی از بابت ظرفیت ذخیره‌سازی نداشته باشند. این استوریج سینولوژی به یک پردازنده 4 هسته‌ای و پورت 10GbE LAN تجهیز شده است. از ویژگی‌های سخت‌افزاری آن باید به دو پورت شبکه محلی 1GbE، دو پورت شبکه محلی 10GbE، دو پورت USB 3.0، دو رابط eSATA و سرعت خواندن متوالی 1577 مگابیت بر ثانیه اشاره کرد. علاوه بر این از معماری‌های مختلف رید پشتیبانی می‌کند.

4.      استوریج QNAP TS-873U-RP-8G Rackmount NAS

TS-873U-RP از محصولات قدرتمند شرکت کیونپ است که طراحی خوش‌ساختی دارد. در پشت دستگاه پورت‌های ارتباطی مختلفی در کنار محفظه‌های خنک‌سازی ذخیره‌ساز قرار دارند تا گرمای تولید شده توسط دیسک‌های سخت و مولفه‌های سخت‌افزاری استوریج را به بیرون هدایت کنند. این استوریج به چهار پورت یو‌‌اس‌بی 2.0، یک پورت USB 3.0، دو پورت 10GbE SFP+ و دو اسلات M.2 SATA 6GB/s SSD  تجهیز شده است.  TS-873U-RP معماری ماژولار دارد که فرآیند تعمیر و نگهداری از آن را ساده می‌کند و با پشتیبانی از فناوری Hot Swapping اجازه می‌دهد، در زمان روشن بودن استوریج، هارددیسک‌ها را تعویض کنید.

5.      استوریج اچ پی MSA 2052 Dual Controller LFF

HPE MSA 2052 از استوریج‌های قدرتمند بازار است که با ارائه طیف گسترده‌ای از مکانیزم‌های ارتباطی به نیازهای کسب و کارها پاسخ می‌دهد. این استوریج هشت پورت کانال فیبر16/8  گیگابیت بر ثانیه یا هشت پورت 1GbE/10Gme از نوع iSCSI برای هر کنترلر ارائه می‌کند. در نتیجه سازمان‌ها می‌توانند بر مبنای نوع شبکه‌ای که پیاده‌سازی کرده‌اند از همه پورت‌های FC یا iSCSI آن استفاده کنند. استوریج، HPE MSA 2052 دو یونیت از سرور را اشغال می‌کند. حداکثر تعداد هارد درایو با افزودن انکلوژر در این آرایه برای SFF و LFF به ترتیب برابر با 192 و 96  عدد است. در پشت دستگاه دو کنترلر قرار گرفته‌اند و در طرفین کنترلرهای منبع تغذیه قرار دارند. روی کنترلرها از سمت چپ 4 پورت با سرعت بالا برای برقراری ارتباط با هاست وجود دارد که می‌تواند فیبر یا 10GbE یا ترکیبی از هر دو باشد.

استوریج اچ پی MSA 2052 Dual Controller LFF

6.      استوریج DELL EMC Unity XT 680 Hybrid Unified

استوریج هیبریدی EMC unity XT 680 از هارددیسک‌ها و حافظه‌های SSD به همراه ذخیره‌سازی مبتنی بر فایل و بلاک به شکل همزمان پشتیبانی می‌کند. شاسی اصلی استوریج دو یونیت از رک را اشغال می‌کند. از ویژگی‌های شاخص آن باید به معماری Dual-Active Architecture، صرفه‌جویی در فضا با قابلیت Inline Data Reduction، امکان به‌کارگیری ماژول‌ها و کارت‌های مختلف (Optional I/O Modules)، توانایی پشتیبانی از بیش از 1 پتابایت، پشتیبانی از هارددیسک‌های SFF 2.5 و LFF 3.5 اینچی و غیره اشاره کرد. این استوریج، گزینه مناسبی در ارتباط با پیاده‌سازی شبکه‌های SAN  و استقرار محیط‌های چند ابری است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ