مدارک لازم برای اقامت در هتل رشت

اقتصاد ایران: رشت یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است که سالیانه افراد زیادی از داخل و خارج از کشور آن را برای سفر انتخاب می‌کنند و از مکان های دیدنی رشت بازدید می کنند.

اخبارشرکتها- رشت یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است که سالیانه افراد زیادی از داخل و خارج از کشور آن را برای سفر انتخاب می‌کنند و از مکان های دیدنی رشت بازدید می کنند. در صورتی که برای اقامت در این شهر زیبا به دنبال یک هتل خوب هستید، هتل رشت نیز مانند هر هتل دیگر دارای مدارک و شرایطی است که بهتر است قبل از رزرو هتل با آن‌ها آشنا باشید.

مدارک لازم برای اقامت در اقامتگاه‌ها و هتل‌ها

مدارک لازم برای اقامت در هتل‌های مختلف کشور تقریبا یکسان است و بهتر است قبل از مراجعه به هتل چک کنید که این مدارک همراه شما باشد. به طور کلی در هر هتل، مدارک زیر و یا بخشی از آن‌ها باید همراه شما باشد.

اصل کارت ملی

اصل شناسنامه

برگ تائیدیه رزرو هتل

دفترچه صیغه نامه

استفاده از صیغه نامه برای اقامت در هتل

در صورتی که زوجین بخواهند همراه با صیغه نامه در هتل رشت یا هر هتل دیگری اقامت بگیرند، صیغه نامه آن‌ها باید معتبر بوده و دارای مهر رسمی از دفترخانه باشد. لازم به ذکر است که برخی از هتل‌ها تنها به زوج‌های همراه با سند رسمی ازدواج اتاق می‌دهند. از این رو بهتر است قبل از رزرو هتل راجع به این مساله با آن‌ها صحبت کنید.

قوانین رزرو هتل برای مهمانان خارجی

مدارک اهراز هویت برای مهمانان خارجی پاسپورت با تاریخ ویزای معتبر است. قوانین رزرو اتاق با نامحرم برای مهمانان خارجی صدق نمی‌کند. در صورتی که مسافر هتل یک ایرانی با پاسپورت خارجی باشد و در واقع تابعیت چندگانه داشته باشد، براساس مهمانان ایرانی با او برخورد شده و تابعیت کشور دوم برای آن‌ها مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.

این مساله دو دلیل اصلی دارد. دلیل اول آن که در اغلب هتل‌ها نرخ اقامت برای مسافران خارجی در مقایسه با مسافران ایرانی بیشتر است و جامعه هتلداران ترجیح می‌دهند از هم وطننان خود هزینه کمتری دریافت کنند. از طرف دیگر با توجه به ایرانی بودن مسافر باید قوانین مربوط به اقامت همراه با نامحرم رعایت شود و در صورتی که مسافر ایرانی همراه با یک نامحرم به سفر آمده باشد، باید دو اتاق جداگانه رزرو کنند.

مدارک لازم برای اقامت در هتل رشت

در صورتی که مدارک شما توسط هتل مورد تایید قرار نگیرد

بعد از رزرو هتل رشت و رسیدن به مقصد، مدارک شناسایی شما باید توسط پرسنل هتل بررسی شود. در صورتی که به هر دلیلی مانند عدم همخوانی چهره با مدارک شناسایی، پرسنل هتل از پذیرش شما خودداری کردند، کارمند هتل شما را به نزدیک‌ترین اداره اماکن در شهر هدایت می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید: هتل های لوکس تهران

در صورتی که اداره اماکن تشخیص دهد که مشکلی وجود ندارد، یک برگه تائیدیه به شما خواهد داد که می‌توانید آن را مجددا به هتل برده و نسبت به پذیرش در آن اقدام کنید. این مراحل در صورتی که شما مدارک شناسایی خود را گم یا فراموش کرده باشید نیز صادق است. یعنی شما باز هم نیاز به تایید اداره اماکن خواهید داشت.

شرایط سنی اقامت در هتل

برای اقامت در هتل مشهد به تنهایی حداقل سن شما باید سن قانونی 18 سال باشد. افراد زیر 18 سال حتما باید همراه با خانواده خود برای رزرو هتل اقدام کنند. پنهان کردن سن به هر دلیل و به هر روش جرم محسوب شده و عواقب زیادی برای مسافر به همراه خواهد داشت.

شرایط اقامت برای کودکان زیر 12 سال

شرایط سنی برای پذیرش کودکان در هتل رشت و هتل‌های دیگر می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد. در حالت کلی هزینه اقامت برای کودکان زیر 2 سال صفر بوده و دریافت هزینه به ازای آن تخلف محسوب می‌شود.

برای کودکان زیر 6 یا 7 سال و در برخی هتل‌ها زیر 12 سال اغلب هتل‌ها به شرط آن که کودک از خدمات اضافه استفاده نکند، هزینه نیم بها دریافت می‌شود. برای کودکان بالای 7 یا 12 سال سال معمولا هزینه به صورت کامل دریافت می‌شود. البته همان طور که در بالا نیز اشاره شد، محدوده سنی می‌تواند در هر هتل با هتل‌های دیگر متفاوت باشد.

شرایط اقامت در زنان و دختران

اقامت در هتل برای دختران مجرد بالای 18 سال و زنان متاهل هیچ تفاوتی با اقامت مردان ندارد و زنان نیز می‌توانند با به همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر هتل رزرو کنند.

مدارک لازم برای اقامت در هتل رشت

ساعات تحویل اتاق

هر هتل رشت یا هر شهر دیگر می‌تواند برنامه مشخص و خاص خود را برای زمان تحویل اتاق‌های هتل داشته باشد. به طور کلی اغلب هتل‌ها هر اتاق را ساعت 12 از مسافر تحویل گرفته و ساعت 14 آن را به مسافران جدید تحویل می‌دهند. فاصله زمانی 2 ساعته برای نظافت اتاق و آماده کردن آن برای مسافران جدید است.

هزینه اضافی بابت تحویل زودتر و یا دیرتر اتاق

در صورتی که شما بخواهید اتاق مورد نظرتان را در هتل رشت زودتر از زمان تعیین شده تحویل دهید و یا بعد از اقامت در هتل زمان تحویل اتاق شما به هتل از زمان تعیین شده بیشتر شود، معمولا باید هزینه نصف روز اقامت در اتاق یا سوئیت را پرداخت کنید. بهتر است برای جلوگیری از بروز این مشکل از چند ساعت قبل وسایل خود را جمع کرده تا بتوانید راس ساعت مقرر اتاق را تحویل دهید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ