اکونیوز گزارش می دهد

بهره مندی شهرستان گلپایگان در دو مسیر میمه و خوانسار از فیبر نوری

اقتصاد ایران: گلپایگان _ در حال حاضر در استان اصفهان بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک تلفن همراه، دو میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت؛ و ۷۰۰ هزار مشترک باند مخابرات داریم

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، اسماعیل قربانی اظهار کرد: از ۹۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان اصفهان ۹۲۰ روستا ارتباط تلفن ثابت دارند، و اکثر روستاهای استان تحت پوشش موبایل است.وی با بیان اینکه در حوزه ارتباطات کشور در توزیع تلفن ثابت و موبایل (نسل یک تا نسل چهارم) اقدامات خوبی رقم خورده است؛ گفت: اکنون در هیچ شهری سرویس نسل دوم نیست؛ و در اکثر شهرها از طریق نسل چهارم سیار سرویس دهی انجام می‌شود.

مدیر عامل مخابرات استان اصفهان گفت: در حال حاضر در استان اصفهان بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک تلفن همراه، دو میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت؛ و ۷۰۰ هزار مشترک باند مخابرات داریم.وی با بیان اینکه مخابرات استان اصفهان به ازای هر مشترک حداقل دو خدمت مخابراتی ارائه می‌دهد، گفت: اکنون بالغ بر ۵۰۰ هزار کیلومتر فیبر نوری در استان اصفهان اجرا شده است؛ اکنون به سمت توسعه شبکه خانگی با فیبر نوری می‌رویم.
وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۸ ساختار مدیریتی شبکه مخابرات از دولتی به خصوصی تبدیل، و بر اساس ساختار خصوصی مدیریت می‌شود؛ لذا هزینه‌ها باید پاسخگو باشد، افزود: از سال ۱۳۸۸ تاکنون تعرفه مخابراتی ۳۹ درصد افزایش یافته است. در تمام استان اصفهان ارتباطات از طرق تلفن ثابت بدون کد برقرار می‌شود به مفهوم اینکه مشترکین بدون پرداخت هزینه کد؛ ارتباط برقرار می‌کنند.

قربانی با اشاره به اینکه افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت بر اساس مصوبه‌ای است که سیر قانونی آن طی شده است؛ گفت: دولت هیچ مبلغی به مخابرات کمک نمی‌کند؛ حتی از سال ۱۳۸۸ تاکنون مخابرات حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان به دولت در بخش مختلف پرداخت کرده است، و حتی یک ظرفیت ثروت آفرینی خوبی برای دولت داشته است؛ و ۱۰۰ هزار کارمند از بدنه دولت منفک شده است.
مدیر عامل مخابرات استان اصفهان با اشاره به اینکه دنیا به سمت دوقولوهای مجازی می‌رود و به نوعی فضای کسب و کار رنگ و بوی دیگری خواهد گرفت که نیازمند توسعه شبکه ارتباطی است، گفت: اگر به سمت توسعه ظرفیت‌های مبتنی بر فیبر نوری نرویم از صنعت ارتباطات دنیا عقب خواهیم افتاد؛ و به نوعی از ثروت آفرینی مطلوب بهره‌مند نخواهیم شد.
وی با بیان اینکه از چهار سال گذشته تاکنون ۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار دارد، افزود: نزدیک ۹۰ هزار پرت قابل فعال در مخابرات استان اصفهان داریم که منوط به درخواست مشترکین است تا اجرایی شود.

اسماعیل قربانی با بیان اینکه شهرستان گلپایگان از دو مسیر میمه و خوانسار از شبکه فیبر نوری بهره‌مند است؛ تصریح کرد: ظرفیت فناوری اطلاعات یکی از الزامات است که در این راستا زیر ساخت‌هایی که از طریق فیبر نوری ایجاد می‌شود موجب کاهش هزینه‌های مدیریت شهری؛ کاهش آلودگی هوا؛ نظارت تصویری شهر بدون حضور فیزیکی پلیس است.باید به سمت زیر ساخت‌های هوشمندسازی شهر و پایش تصویری شهری برویم که از مطالبات مردمی نیز است، و مخابرات استان اصفهان در شهرها ظرفیت‌های خوبی در زمینه فیبر نوری ایجاد کرده است.

گزارش : مرضیه جابری

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ