تجهیز آیفون 15 به جدیدترین حسگر تصویربرداری سونی

اقتصاد ایران: منبعی قابل‌اعتماد می‌گوید آیفون ۱۵ اپل از حسگر پیشرفته‌ی جدید سونی برای تصویربرداری استفاده می‌کند. این حسگر معماری متفاوتی دارد و به افزایش کیفیت تصاویر منجر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  آیفون ۱۵ اپل قرار است به جدیدترین و پیشرفته‌ترین حسگرهای تصویربرداری سونی مجهز باشد. گفته می‌شود حسگرهای موردبحث سونی درمقایسه‌با حسگرهای استاندارد، سیگنال اشباع را در پیکسل‌ها دو برابر بیشتر می‌کنند. با افزایش سیگنال اشباع، پیکسل نور بیشتری جذب کرده و با مشکلاتی مثل فرونوردهی (Underexposure) و فرانوردهی (Overexposure) مقابله می‌کند.

براساس ادعای منابع آگاه، حسگر پیشرفته‌ی سونی خواهد توانست حتی در صحنه‌هایی که شامل نورپردازی شدید در پس‌زمینه می‌شود، جزئیات چهره‌ی فرد را با دقت بالایی ثبت کند.

در معماری حسگر تصویربرداری سونی، فوتودیودها و ترانزیستورها در لایه‌های مجزایی قرار می‌گیرند تا بتوان از تعداد بیشتری فوتودیود استفاده کرد. مشخص نیست که تمامی گوشی‌های سری آیفون ۱۵ از حسگر جدید سونی استفاده می‌کنند یا اپل این حسگر را در انحصار مدل‌های پرو نگه می‌دارد.

 شایعه‌های تأییدنشده می‌گویند اپل در نسل جدید آیفون تفاوت بین مدل‌های استاندارد و مدل‌های پرو را بیشتر از گذشته می‌کند تا کاربران انگیزه‌ی بیشتری برای تهیه‌ی آیفون‌های پرو داشته باشند. آیفون‌های پرو برخلاف آیفون‌های استاندارد با پردازنده‌ی A17 عرضه می‌شوند، از درگاه USB-C سریع‌تری استفاده می‌کنند، رم بیشتری دارند و دوربین تله‌فوتوی آن‌ها به شکل قابل‌توجهی اصلاح خواهد شد.

گفته می‌شود اپل روی لنز تله‌فوتو با مکانیزم پریسکوپی کار می‌کند. استفاده از این لنز باعث می‌شود توانایی آیفون‌های پرو نسل جدید در بزرگ‌نمایی بدون افت کیفیت، به‌شدت بهبود یابد (بزرگ‌نمایی تا ۱۰ برابر). حسگر تصویر جدید سونی که در مقاله‌ی Nikkei به آن اشاره شده، احتمالاً در دوربین اصلی پشت لنزی عریض قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ