راهنمای سفر ارزان؛

چگونه بلیط قطار ارزان قیمت بخریم؟

اقتصاد ایران: سفر با قطار را می‌توان به نوعی یکی از لذت‌بخش‌ترین انواع سفر توصیف کرد. کوپه‌های بزرگ، فضای شخصی، مناظر اطراف و رستوران‌های واقعی بخشی از دلایلی هستند که قطار را به یک وسیله ایده‌آل تبدیل می‌کنند. ناگفته نماند که غالبا بلیط قطار قیمت مناسبی نیز دارد.

اخبار شرکتها- حال چگونه بلیط قطار ارزان قیمت بخریم؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با هم به بررسی این موضوع بپردازیم.

چه چیزی در مورد قطار وجود دارد که سفر با قطار را چنین جذاب می‌کند؟

با افزایش قیمت بلیط هواپیما و قیمت بنزین، سفر با قطار برای مسافرانی که بودجه کمی دارند، به ویژه در سفرهای کوتاه‌تر جذاب به نظر می‌رسد. در مسافت‌های طولانی‌تر، سفر با قطار حتی می‌تواند به خودی خود یک تعطیلات باشد. هر کسی که در مورد زمان خرید بلیط هواپیما عذاب می‌کشد، می‌داند که ساختار قیمت‌گذاری خطوط هوایی چقدر می‌تواند مخفیانه و ناامیدکننده باشد.

(ما هنوز منتظر توضیح منطقی هستیم که چرا هزینه بلیط یک طرفه بسیار بیشتر از یک سفر رفت و برگشت است. آیا کسی می‌داند؟) در حالی که ممکن است برخی افزایش قیمت‌ها رخ دهد (به ویژه در زمان‌های اوج سفر یا در طول تعطیلات) و فروش بلیت قطار گاهی ممکن است در دسترس نباشد، معمولاً می‌توانید روی ثابت بودن نرخ کرایه قطار حتی در آخرین لحظه حساب کنید.

به جز در مسیرهای طولانی یا مسیرهایی که به ندرت مسافر دارند، قطارها برنامه‌های بسیار انعطاف‌پذیری را به مسافران ارائه می‌دهند.

همچنین می‌دانید که این روزها، تقریباً تمام خطوط هوایی برای اضافه بار هزینه دریافت می‌کنند و سقف مجاز برای حمل بار به ندرت به ۳۰ کیلوگرم می‌رسد. اما سقف مجاز وزنی و حجمی در شرکت‌های ریلی مختلف بسیار بیشتر است.


سفرمارکت، بزرگ‌ترین موتور جستجو در حوزه گردشگری

در پاسخ به اینکه چطور بلیط قطار ارزان قیمت بخریم باید بگوییم که سفرمارکت گزینه مناسبی است. سفرمارکت یک موتور جستجو در حوزه گردشگری است که می‌توانید در زمینه خرید اینترنتی بلیط قطار، رزرو هتل، رزرو بلیط هواپیما و رزرو ویلا و اقامتگاه به آن مراجعه کنید. مکانیزم سفرمارکت به این صورت است که باید وارد بخش مد نظر خود در سایت یا اپلیکیشن شوید؛ مثلا در اینجا هدف ما بلیط قطار است در نتیجه وارد بخش بلیط قطار می‌شوید. مبدا، مقصد، تاریخ سفر و تعداد مسافر را انتخاب می‌کنید. همچنین قابلیت فیلترهایی چون شرکت‌های ریلی، سالن خواهران/برادران، کوپه دربست و غیره را نیز دارید. در نهایت سفرمارکت لیستی از تمام گزینه‌های موجود در سایت‌های معتبر را به شما نشان می‎دهد. اینگونه دیگر نیازی نیست در تمام سایت‌ها به دنبال بلیط بگردید و وقت زیادی صرف این کار کنید.

هنگام خرید بلیط قطار در ذهن داشته باشید که قطارها کلاس‌های مختلفی دارند و قیمت‌های هر کلاس با توجه به مصوبه سازمان ریلی مختلف است. هنگامی که شما بلیط را در موتور جستجویی چون سفرمارکت جستجو می‌کنید، نتایج را به صورت لیست دریافت می‌کنید. اینگونه امکان مقایسه میان قیمت‌ها به سادگی وجود دارد و می‌توانید ارزانترین و بهترین گزینه را انتخاب کنید. 

خرید اینترنتی بلیط قطار چه تاثیری در یافتن ارزانترین گزینه دارد؟

امروزه شرکت‌های ریلی از نظر فناوری بسیار پیشرفته شده‌اند. این مسافران را قادر می‌سازد تا بلیط‌های خود را آنلاین رزرو کنند. باید از خدمات وب برای این تغییر تشکر کرد که به دلیل آن زندگی ما آسان‌تر شده و استرس کمتری پیدا کرده است. آیا شما از کسانی هستید که هنوز فکر می‌کنید سفر به نقاط دوردست و خرید اینترنتی بلیط قطار کار سختی است؟ شما باید با امکانات آنلاین ارائه شده آشنا شوید تا ببینید کارتان چقدر آسان‌تر شده است. خصوصا با وجود موتور جستجویی چون سفرمارکت! در ادامه بخشی از مزایای خرید آنلاین بلیط قطار از سفرمارکت آورده شده است که نشان می‌دهد یافتن بلیط ارزان را چقدر ساده کرده است:

خرید آسان و صرفه جویی در زمان

امروزه رزرو بلیط قطار بسیار آسان‌تر شده است. زیرا سایت‌های زیادی در کنار سایت رسمی راه آهن وجود دارند که این تسهیلات را ارائه می‌دهند. راه آهن به خوبی اطمینان حاصل می‌کند که تمام عملکردهای سایت‌ها کاربرپسند بوده و برای مسافران آسان باشد. حال در کنار تمام این سایت‌ها، موتور جستجویی به نام سفرمارکت نیز وجود دارد که شما را از جستجو در این سایت‌ها نیز بی‌نیاز می‌کند! چه از این بهتر! اکنون می‌توانید بدون نگرانی در مورد دردسرهای رزرو بلیط قطار به هر شهری بدون دردسر سفر کنید. تنها چیزی که باید رعایت کنید چند نکته مهم مانند تهیه بلیط قطار از قبل و انتخاب درست فیلترهای مد نظر هنگام خرید بلیط از سفرمارکت است.


مقایسه میان گزینه‌های مختلف که به انتخاب ارزانترین بلیط منجر می‌شود

شما می‌توانید از سفرمارکت برای دریافت اطلاعات در مورد قطار خود استفاده کنید. پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز برای سفر خود در زمان تهیه بلیط قطار، می‌توانید تمام اطلاعات موجود درباره هر بلیط را به دقت بخوانید و با امکانات قطاری که رزرو می‌کنید آشنا شوید. اینگونه می‌توانید تناسب جالبی میان خدمات و قیمت برقرار کنید و بهترین گزینه را برای سفر خود انتخاب کنید. پس از خرید نیز می‌توانید از پشتیبانی همکاران ما در سفرمارکت و بهره‌مند شوید.

 جستجو از خانه بدون خستگی

امروزه افراد می‌توانند از سفرمارکت کمک بگیرند تا همه شرکت‌های ریلی را در یکجا بررسی کرده و  بلیط قطار آنلاین را با قیمتی مقرون به صرفه خریداری کنند. علاوه بر این، برای جستجوی چنین خدماتی نیازی به جابجایی از مکانی به مکان دیگر ندارید. می‌توانید انواع مختلفی از خدمات را برای برآورده کردن نیازهای خود انتخاب کنید. طیف وسیعی از مسافرت‌های ریلی با توجه به تقاضای فعلی مسافران تحت نظر متخصصان آموزش دیده طراحی شده است. سفر با قطار راحت‌تر و لذت بخش‌تر از هر وسیله حمل و نقل دیگری خواهد بود.

وجود اطلاعات کافی

با خرید آنلاین بلیط قطار، اطلاعات کافی درباره زمان‌بندی قطار، ورود و خروج، کرایه قطار، برنامه‌ سفر و سایر امکانات در مدت زمان کمتری در اختیار شما قرار می‌گیرد.

دسترسی آسان

اگرچه صف‌های پیشخوان‌های رزرواسیون به دلیل عدم دسترسی به رایانه همچنان طولانی است اما وضعیت آن‌ها نسبت به قبل بهتر است. راه‌آهن‌ها از نظر فناوری پیشرفته شده‌اند که مسافران را قادر می‌سازد تا بلیط‌های راه‌آهن خود را آنلاین رزرو کنند. امروز از آن به عنوان سریع‌ترین راه یاد می‌شود و به شما نیز توصیه می‌کنیم برای سفر بعدی خود، پشت کامپیوتر بنشینید، سفرمارکت را باز کنید و بقیه مراحل را به ما بسپارید.

سخن آخر

حال که می‌توانید به این سادگی با وجود سفرمارکت رزرو قطار را انجام دهید، به جای اینکه خود را روی صندلی هواپیما که همیشه کوچک است بچسبانید یا به تابلوهای جاده‌ای خیره شوید و سعی کنید بفهمید که پیچ بعدی خود را کجا انجام دهید، چرا در قطار استراحت نکنید؟ این یکی از کم استرس‌ترین اشکال حمل ‌و نقل است. شخص دیگری رانندگی می‌کند، و شما می‌توانید در کمال آرامش از سفر خود لذت ببرید.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ