بار دیگر ؛

اتحادیه اروپا بر سر قیمت نفت روسیه به توافق نرسید

اقتصاد ایران: شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که رهبران اتحادیه اروپا بار دیگر در دستیابی به توافق بر سر تعیین سقف قیمت نفت خام روسیه که از طریق دریا حمل می شود، شکست خوردند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که رهبران اتحادیه اروپا روز جمعه بار دیگر در دستیابی به توافق بر سر تعیین سقف قیمت نفت خام روسیه که از طریق دریا حمل می شود، شکست خوردند.

بر اساس این گزارش، بن بست همچنان ادامه دارد زیرا اعضای اتحادیه اروپا بر سر اینکه حداکثر قیمت برای کاهش موثر درآمدهای نفتی مسکو چقدر باید پایین باشد، اختلاف نظر دارند.

چندین کشور، از جمله لهستان و کشورهای بالتیک، با پیشنهاد کمیسیون اروپا برای تعیین سقف بین 65 تا 70 دلار در هر بشکه مخالف هستند و ادعا می کنند که این پیشنهاد "بیش از حد سخاوتمندانه" است.

در حالی که لهستان سقف 30 دلاری را پیشنهاد می کند، کشورهای عضو دارای صنایع بزرگ کشتیرانی مانند یونان و مالت اصرار دارند که این سقف نباید کمتر از 70 دلار باشد.

به گفته منابع ناشناس، دیپلمات ها خوشبین هستند که بتوانند به زودی توافق را نهایی کنند. بروکسل از زمانی که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه نفت روسیه قرار است از پنجم دسامبر اجرایی شود، تحت فشار است. بر اساس گزارش ها، احتمال بازنگری منظم قیمت به عنوان یک مصالحه بالقوه مطرح شده است.

در صورت تصویب، این اقدام همراه با گروه 7 کشور اجرا می‌شود و شرکت‌های غربی را از ارائه بیمه، حق العمل‌کاری یا کمک مالی به کشتی‌های حامل نفت خام روسیه منع می‌کند، مگر اینکه محموله کمتر از قیمت توافق شده خریداری شود.

هدف از تعیین سقف برای قیمت نفت روسیه این است که  تولید این کشور در سطح قبل از تحریم ها باقی بماند و درآمد نفتی این کشور کاهش یابد.

روسیه تهدید کرده است که صادرات نفت به کشورهایی که از این سقف قیمتی حمایت می کنند را متوقف خواهد کرد. این امر می تواند قیمت جهانی نفت را افزایش دهد، زیرا این کشور دومین صادرکننده بزرگ جهان است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ