کنعانی به حاکمان لندن:

به جای اتهام‌زنی به ایران به مطالبات مردم‌تان توجه کنید

اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت خارجه به دولتمردان انگلیس توصیه کرد توان خود را به جای اتهام‌زنی به ایران، صرف ایجاد ثبات در دولت خود، توجه به مطالبات گسترده مردم کشورتان و رفع تبعیض و ستم علیه مهاجران و مسلمانان کنید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات متوهمانه و مداخله جویانه وزیر خارجه انگلیس در مورد تحولات داخلی ایران، حقوق ایران در بهره برداری صلح آمیز از انرژی هسته‌ای و نقش منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد و این اظهارات متوهمانه و مداخله جویانه را به شدت محکوم کرد و مردود خواند. 

به گزارش فارس، «جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس بار دیگر با  مداخله در امور داخلی ایران، اتهاماتی را علیه جمهوری اسلامی مطرح کرد.

وزیر خارجه بریتانیا با انتشار پیامی در حمایت از اغتشاشات ایران، به ایران اتهام‌زد و نوشت: «رژیمی که به طور ظالمانه مردم خود را در داخل خانه سرکوب می کند، قطعاً تهدیدی برای دوستان و همپیمانان ما در خارج است».

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در واکنش به این اظهارات مداخله جویانه اظهار داشت: این اظهارات بی پایه و اساس بخشی از کارزار سیاسی دشمنانه‌ای است که این کشور و برخی دیگر از کشورهای اروپایی تلاش می‌کنند علیه جمهوری اسلامی ایران به پیش ببرند.

وی افزود: انگلیس و برخی از کشورهای اروپایی که می‌بایست به واسطه اقدامات ضد بشریشان علیه ملت ایران پاسخگو بوده و در مجامع بین‌المللی مسئول شناخته شوند، بی شک فاقد هرگونه صلاحیت اخلاقی برای طرح ادعاها و اتهامات حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران هستند. 

* از تفرقه افکنی بین کشورهای منطقه دست بردارید

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: انگلیس به جای طرح اتهامات تکراری و بی اساس در مورد نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه، بهتر است از تفرقه افکنی بین کشورهای منطقه و مشارکت در جنایت علیه بشریت به خاطر فروش‌های میلیاردی تسلیحات مرگبار به برخی مشتریان منطقه‌ای، دست برداشته و صلح و ثبات منطقه‌ای را به خود کشورهای منطقه بسپارد. 

کنعانی با بیان اینکه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران همواره کاملا شفاف و صلح آمیز بوده، تصریح کرد: انگلیس که به واسطه همراهی با آمریکا در زمره ناقضان برجام است، در جایگاهی قرار ندارد که با اتهام زنی‌های بی اساس، ماهیت برنامه هسته‌ای ایران را مورد تردید قرار دهد.

وزیر خارجه انگلیس همچنین در توئیتر درباره برنامه هسته‌ای ایران نوشت: «ایران برنامه هسته‌ای خود را بیشتر توسعه می‌دهد و این شواهد بیشتری از خطری است که این رژیم برای امنیت جهانی دارد. ایران هرگز نباید به تسلیحات هسته‌ای دست یابد».

* توصیه به حاکمان انگلیس

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بار دیگر ادعاهای بی اساس انگلیس درباره ارتباط پهپادهای ایرانی با جنگ در اوکراین را تکذیب کرد و یادآور شد: این طرف‌های غربی هستند که با گسیل تسلیحات گسترده به میانه این بحران، مرتبا فضا را برای حل و فصل سیاسی و مسالمت آمیز منازعه، تنگ‌تر می‌کنند.

وی در پایان گفت: به حاکمان لندن توصیه می‌کنیم توان خود را به جای اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران، صرف ایجاد ثبات در دولت خود، توجه به مطالبات گسترده مردم این کشور و رفع تبعیض و ستم علیه مهاجران و مسلمانان کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز نیز در واکنش به اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره روزنامه نگاری آزاد در توئیتر نوشت: آقای وزیر، شما با این شعارهای دروغین، رسما از اتاق جنگ علیه ملت ایران حمایت می‌کنید.

از ابتدای اغتشاشات اخیر در ایران، دولتمردان انگلیس نه تنها به حمایت از اغتشاشگران سخن گفتند بلکه اقدام به تحریم تعدادی از افراد و نهادهای ایرانی نیز کردند که البته واکنش ایران را به همراه داشت و وزارت خارجه ایرلن نیز در این خقوص تعدادی از افراد و نهادهای انگلیسی را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ