بازدید دکتر دهقانی فیروزآبادی از؛

بزرگ‌ترین مرکز استقرار استارتاپ‌ها در خاورمیانه

اقتصاد ایران: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری از تیم‌ها و مراکز مستقر در کارخانه نوآوری آزادی دیدن کرد و از نزدیک با دستاوردهای ۴ ساله بزرگ‌ترین مرکز استقرار استارتاپ‌ها در خاورمیانه آشنا شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری در  بازدید از کارخانه نوآوری آزادی با اشاره به ضرورت تداوم حمایت از تیم‌ها و جوانانی که در این کارخانه مستقر هستند و در اقتصاد کشور نقش آفرینی می‌کنند، گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر فعالیت فناوران و تیم‌ها در حوزه‌های نرم افزاری بسیار چشمگیر بوده و توفیقات خوبی در این عرصه به دست آمده است.

وی افزود: بیشتر تیم‌های مستقر در کارخانه آزادی در حوزه نرم افزاری چون اقتصاد دیجیتال، تولید محتوا، اینترنت اشیا و غیره فعالند و دستاوردهای آنها ارزشمند است و تاثیر مثبتی در اقتصاد کشور دارد و  این مورد لازم است با سرعت و حمایت‌های ویژه توسعه یابد.

به گفته دهقانی فیروزآبادی، امروز کشور نیاز دارد که کارخانه‌های نوآوری در حوزه سخت‌افزاری هم ایجاد شود تا در کنار دستاوردهای به دست آمده در حوزه نرم‌افزاری به نیازهای فناورانه کشور در حوزه سخت هم پاسخ داده شود.

وی بر تداوم حمایت‌ها از زیست بوم فناوری و نوآوری تاکید کرد و گفت: مسیر طی شده در این راه مطلوب بوده و محصولات تولید شده و خدمات ارائه شده به بخشی از نیازها پاسخ داده و امروز ضروری است که صنایع بزرگ را هم به این توانمندی‌ها متصل کنیم.

کارخانه نوآوری آزادی

کارخانه نوآوری آزادی کار خود را از سال ۹۷ آغاز کرد و امروز به عنوان بزرگ‌ترین مرکز استقرار استارت‌آپ‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا در فضایی به مساحت ۱۸هزار و پانصد متر مربع در غرب پایتخت میزبان حدود ۲ هزار نفر و ۷۷ تیم فعال در برنامه‌های شتاب‌دهی است و از ابتدای فعالیت این کارخانه تاکنون ۱۷۹ محصول فناورانه و خلاق در این مجموعه تولید شده که حاصل سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیاردتومانی حامیان و بانیان آن است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ