احتمال ممنوعیت واردات؛

کشت قراردادی ۲۳۰۰ هکتار گیاه دارویی

اقتصاد ایران: مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد از کشت قراردادی دو هزار و ۳۰۰ هکتار گیاه دارویی در کشور خبر داد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی در صورت موجود بودن محصول ایرانی در بازار از واردات جلوگیری می کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حسین زینلی در یک برنامه رادیویی اظهار کرد: امسال در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی مقرر شده بیشتر کشت‌های انواع محصولات کشاورزی در کشور قراردادی شود که خوشبختانه قدم‌های خوبی در بحث کشت قراردادی گیاهان دارویی در کشور برداشته شده است.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با کشت قراردادی گیاهان دارویی محصول از نظر سلامت و کیفیت مورد پایش قرار می‌گیرد و این محصولات به راحتی می‌توانند در بازار فروش بسته به بازار مصرف استفاده شوند.

وی افزود: اتحادیه ملی تعاونی کشاورزی گیاهان دارویی برای نخستین بار در استان همدان دو هزار و ۳۰۰ هکتار کشت گیاهان دارویی را به صورت قراردادی عملیاتی کرده است.

زینلی با بیان اینکه قرار شده کشاورزانی که در این پروسه قرار می‌گیرند به معنای واقعی از آنان در ابعاد مختلف حمایت شود، عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی با حمایت‌های یارانه‌ای از کشاورزان مشمول کشت قراردادی هزینه تولید را کاهش و در برابر عملکرد تولید گیاهان دارویی در واحد سطح را افزایش خواهد داد.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تلاش شده انواع نهاده‌های مورد نیاز از جمله بذر، سم و کود در اختیار کشاورزان قرار گیرد و مطابق دستورالعمل فنی دفتر طرح گیاهان دارویی وزارتخانه کاشت و فرآوری گیاهان دارویی در کشور اجرایی شود.

وی با اشاره به ممنوعیت واردات گیاهان دارویی که در داخل کشت می‌شوند، افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای تثبیت قیمت‌ها و همچنین علاقه‌مندی کشاورزان به تولید در صورت موجود بودن محصول ایرانی در بازار از واردات جلوگیری خواهد کرد.

زینلی یادآور شد: واردکنندگان ضمن مراجعه به وزارت جهاد کشاورزی و دفتر گیاهان دارویی برنامه واردات خود را برای تنظیم بازار بررسی چون بدون هماهنگی اقدام به ثبت و ورود کالا کنند مجوز واردات به آنان داده نخواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ