پارلمان اروپا حامی حماقت است ؛

واکنش مسکو به «حامی تروریسم» خواندن روسیه!

اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به قطعنامه ضد روسی پارلمان اروپا در «حامی تروریسم» خواندن این کشور گفت «پیشنهاد می‌کنم پارلمان اروپا را به عنوان حامی حماقت به رسمیت بشناسیم».

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، به نوشته خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه به قطعنامه پارلمان اروپا در «حامی تروریسم» خواندن روسیه واکنش نشان داد. 

زاخاروا گفت: «پیشنهاد می‌کنم پارلمان اروپا را به عنوان حامی حماقت به رسمیت بشناسیم». 

در ادامه تحریم‌های متعدد و اقدامات ضد روسی کشورها و سازمان‌های اروپایی، قانون‌گذاران این قاره امروز (چهارشنبه) قطعنامه‌ای علیه مسکو تصویب کردند. طبق گزارش رسانه‌های محلی، پارلمان اروپا امروز با تصویب قطعنامه‌ای غیر الزام‌آور، روسیه را «دولت حامی تروریسم» اعلام کرد.

همزمان، «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین با استقبال از این تصمیم پارلمان اروپا، مدعی شد: «باید روسیه را در تمام سطوح منزوی کرد و این کشور را برای پایان دادن به سیاست تروریسم در اوکراین و سراسر جهان، پاسخگو نمود».

پیش از این نیز رئیس هیات نمایندگی دائمی اوکراین در مجمع پارلمانی ناتو در بیانیه‌ای اعلام کرد این مجمع در اجلاس سالانه خود در مادرید با تصویب قطعنامه‌ای خواستار ایجاد یک دادگاه بین‌المللی ویژه برای حمله روسیه به اوکراین شده و روسیه را به عنوان «دولت حامی تروریسم» اعلام کرده بود.

اتحادیه اروپا از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در ماه فوریه در اوکراین چندین دور تحریم را علیه روسیه اعمال کرده اما بوداپست مخالف سیاست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو بوده است. حاصل این تحریم‌ها وخامت مشکلات در بازار سوخت و انرژی در اروپا و افزایش بی سابقه تورم و هزینه‌های معیشیتی بوده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ