کیش برای میزبانی از میهمانان جام جهانی مات شد!

اقتصاد ایران: در حالی وعده‌های مسئولان برای حضور مسافران جام‌جهانی در جزیره کیش عملی نشد که اغلب کشورهای منطقه از مواهب آن بهره‌مند شدند و با وجود هزینه‌های فراوان در کیش حتی یک تخت هم رزرو نشد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، زمانی که کشور قطر به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ انتخاب شد وعده‌های زیادی درخصوص همکاری ایران در این مسابقات شنیده می‌شد، آن موقع صحبت از اسکان مسافران جام جهانی فوتبال در کیش بود که با توجه به فاصله نزدیک دو کشور امکان انجام این کار بود اما حالا در آستانه جام جهانی تمام این وعده‌ها در حد حرف و رویا باقی ماند.

مسیح الله صفا رئیس جامعه هتل‌داران کیش درباره اقامت مسافران جام جهانی در کیش گفت: دولتمردان تنها به ما وعده دادند و به هیچ کدام عمل نکردند، از سال ۹۷ من به عضویت ستاد برگزاری جام جهانی درآمدم،۳۰ دفعه جلسه تشکیل شده ۳۰ بار وعده دادند ولی هیچ کدام عملی نشد.

وی گفت: قرار بود به ما پرواز هواپیما از کیش به قطر بدهند و ما هتل‌های خود را آماده کردیم ولی هیچ کدام عملی نشد و هیچ پروازی داده نشد. ما تصمیم داشتیم قیمت سفر رفت و برگشت به قطر را به یک پنجم رقم فعلی برسانیم ولی از آنجایی که باند بازی و رابطه جریان دارد به جزیره کیش چیزی نرسید.

وی افزود: ما ۱۲ میلیارد تومان در ۳ سال هزینه تبلیغ داشتیم به امید ۲ تا ۳ ماه پربار ولی دست ما خالی ماند، اگر به ما روزانه ۴ یا حتی ۲ پرواز می‌دادند یا می‌گذاشتند کشتی کروز فعالیت کند برای آینده صنعت گردشگری کیش و حتی ایران بسیار خوب بود.

وی ادامه داد: من در سفرهایی که به کشورهایی مثل استرالیا، ایتالیا، فرانسه و... داشتم، دیده‌ام خدماتی که ما در هتل‌های جزیره کیش می‌دهیم در بسیاری از این کشورها داده نمی‌شود فقط بعضی قوانین در کشور ما هست با خواسته‌های گردشگران هم‌خوانی ندارد مثل حجاب برای توریست خارجی، چون مسافران جام جهانی دختر و پسرهای جوان هستند که می‌آیند و خواسته‌های متفاوتی دارند.

صفا گفت: به ما اعلام کردند که قرار است کشور سنگال برای جام جهانی اینجا اردو بزند ما هزینه زیادی بابت آماده کردن زمین‌های فوتبال اینجا متحمل شدیم، هتل را برای تیم و تماشاگران آماده کردیم ولی این تیم نیامد بعد از آن گفتند قرار است زیمباوه بیاید که این تیم هم نیامد و تمام صحبت مسئولین در رابطه با آمدن تیم‌ها اجرایی نشد.

وی گفت: اگر ما حتی یک پرواز از کیش به دوحه داشتیم وضعیت ما بهتر می‌شد چون فاصله کیش تا دوحه ۲۷۰ کیلومتر و طول پرواز ۲۰ دقیقه است که یک پرواز  می‌توانست صبح مسافرها را آنجا پیاده کند و بعد به مسیرهای دیگر پروازی خود برسد و ۱۰ شب آنها را برگرداند ما حتی حاضر بودیم پول لگ خالی آن را بدهیم اما شرکت کیش‌ایر که مال خود کیش است هم  این کار را انجام نداد اگر این اتفاق می‌افتاد قیمت به یک پنجم تورهایی می‌شد که در تهران در آژانس‌ها فروخته می‌شود.

وی افزود: این‌گونه تصمیمات در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد گرفته می‌شود و از زمان مرحوم ترکان، مؤمنی، بانک و آقای محمد وعده‌های زیادی در این زمینه داده شد که عملی نشد. حتی کشتی کروزی که توسط  بخش خصوصی و یکی از هتل‌داران کرایه شد و می‌خواستیم این کشتی مسافران را به قطر جا به جا کند و حتی بخشی از آنها در کشتی اقامت داشته باشند ولی اجازه این کار داده نشد، کار به جایی رسید که وقتی نماینده قطر آمد، گفت: شما هیچ کاری انجام نداده‌اید.

بنابه این گزارش ، این صحبت‌ها در حالی  انجام می‌شود که بر اساس گزارش  پایگاه تحلیلی گردشگری «فوروارد کیز» بیش از یک میلیون نفر برای تماشای جام جهانی به قطر سفر می‌کنند. براساس گزارش این پایگاه، برگزاری جام جهانی به سود کل خلیج فارس و خاورمیانه است؛ امارات همسایه خلیج فارس ایران به دلیل دارا بودن هتل‌های بیشتر و دو فرودگاه بین‌المللی بیشترین سود را از این گردشگری می‌برد؛ مقصد بعدی محبوب تماشاگران جده عربستان با ۸ درصد، مسقط عمان با ۶ درصد و مدینه عربستان با ۳ درصد است.

اما ایران با وجود وعده‌های زیاد مسئولان نتوانست از این موقعیت ویژه بهره ببرد و حتی یک تخت برای این رویداد رزرو کند، تشکیل کارگروه ویژه جام جهانی، تدوین نقشه راه ایران و قطر، اعلام صدور روادید رایگان هم نتوانست آورده‌ای از این رویداد برای ایران داشته باشد و دست ایران و جزیره کیش خالی ماند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ