افزایش ۴۹درصدی واردات گندم دربزرگترین بندر تجاری ایران

اقتصاد ایران: بندرعباس - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۴۹ درصدی واردات گندم در بزرگترین بندر تجاری ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،حسین عباس‌نژاد در تشریح آخرین وضعیت واردات و تخلیه کالای اساسی در بندرشهید رجایی اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون۲ میلیون و ۷۷ هزار و ۳۲۷ تن کالای اساسی از طریق ۳۹ فروند کشتی در بندر شهید رجایی تخلیه و به استان‌ها مقصد منتقل شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی، ۲۰ شناور حامل محصول گندم به مجموع تناژ یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۲۲۳ تن در بندر شهید رجایی پهلودهی شده که در این بخش ۴۹ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: درحال حاضر ۲ کشتی شامل ۴۱ هزار و ۸۳۷ تن روغن خوراکی و ۶۷ هزار و ۹۷۰ تن گندم نیز در اسکله‌های بندر شهید رجایی در حال تخلیه کالاهای خود هستند.

عباس‌نژاد پیش بینی کرد کار تخلیه روغن تا چهار روز آینده به اتمام می‌رسد و گندم نیز به عنوان یک محصول استراتژیک ظرف یک هفته آینده تخلیه و از طریق حمل و نقل جاده‌ای و ریلی به استان‌های کشور ارسال خواهد شد.

به گفته وی؛ در لنگرگاه بندرعباس نیز ۱۲ فروند کشتی شامل هشت کشتی گندم، ۲ کشتی ذرت و ۲ فروند کشتی جو به مجموع تناژ ۷۵۴ هزار و ۳۹۶ تن وجود دارد که پس از انجام فرآیند اسنادی خود و آمادگی صاحبان کالا در کوتاه‌ترین زمان ممکن کشتی‌ها در اسکله‌های اختصاصی پهلودهی می‌شوند.

گفتنی است؛ بندر شهید رجایی به عنوان یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور دارای ۱۸ باب انبار مسقف به مساحت ۱۳۰ هزار متر مربع با ظرفیت بالغ بر ۳۵۰ هزار تن، شش پست اسکله ویژه کالای اساسی، ظرفیت ۱۰۰ هزار تن انواع کالاهای اساسی فله خشک، ۹۰ هزار متر مربع محوطه بارانداز و همچنین تعداد ۳ پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تن است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ