دورخیز کشتی فرنگی برای رویدادهای سال آینده

اقتصاد ایران: سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان معتقد است اولویت اصلی برنامه‌ها این تیم، رقابت‌های جهانی سال آینده و کسب بیشترین سهمیه برای المپیک خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، بعد از افول و ناکامی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ صربستان با سرمربیگری محمد بنا، بلافاصله او در اقدامی همیشگی و قابل پیش‌بینی از سمت خود کناره گیری کرد. بدین ترتیب فدراسیون کشتی هم با خیالی آسوده دست به تغییر در رأس کادر فنی این تیم زد و حسن رنگرز یکی از قهرمانان پیشین کشتی فرنگی ایران و جهان را که سابقه حضور در کادر فنی تیم ملی را هم در کارنامه دارد به عنوان سرمربی جدید انتخاب کرد.

رنگرز در همان ابتدای راه بر خلاف محمد بنا و همکارانش اعلام کرد تاکید فراوانی بر اجرای عادلانه چرخه انتخابی و استفاده از جوانان در میادین بین المللی دارد. او کمی بعد با تیمی جوان و با انگیزه راهی رقابت‌های قهرمانی امیدهای جهان شد و در نخستین آزمون خود توانست عنوان قهرمانی را نصیب ایران کند. پس از درخشش فرنگی‌کاران امید، نوبت به جام جهانی ۲۰۲۲ آذربایجان رسید که رنگرز و همکارانش باز هم با ترکیبی جوان و آینده دار راهی این مسابقات شدند و در نهایت جام قهرمانی را به دست آوردند.

این موفقیت، دومین قهرمانی در میادین بین المللی رنگرز و شاگردانش در فاصله زمانی کمی نسبت به هم بود که نشان داد کشتی فرنگی بعد از فراز و فرودهای رقابت‌های جهانی سال گذشته، جان تازه ای گرفته است.

با پشت سر گذاشتن دو رویداد مهم کشتی فرنگی در سال ۲۰۲۲، حسن رنگرز و کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی نگاه جدی و ویژه ای به رویدادهای سال آینده میلادی دارند که به گفته خودش اولویت اول برنامه‌ها، رقابت‌های جهانی و کسب بیشترین سهمیه برای المپیک و سپس درخشش در بازی‌های آسیایی و در نهایت جام جهانی است که آذر ماه به میزبانی تهران برگزار می‌شود.

رنگرز در تازه‌ترین اظهاراتش تاکید دوباره ای به اجرای چرخه انتخابی تیم ملی کرد و صراحتاً از آغاز این فرایند با برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور خبر داد. بدین ترتیب بر اساس مفاد چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی قرار است رقابت‌های قهرمانی کشور به عنوان مرحله اول چرخه طی روزهای ۳۰ آذر تا ۲ دی ماه برگزار شود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی به تازگی در همین خصوص اظهار داشت: «سال فنی بسیار سختی در ۲۰۲۳ پیش رو داریم. اوج رویدادهای ما از شهریور تا آذرماه سال آینده خواهد بود که در این بازه زمانی دو ماهه، ۵ رقابت نزدیک به هم را پیش رو داریم. به همین دلیل باید تلاش کرد با همکاری فدراسیون، فاصله فنی کشتی‌گیران در سطوح یک، دو و سه را کمتر کنیم.»

طبق اعلام کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی، برنامه‌ها طوری تدوین شده که این تیم در تمامی رقابت‌های رسمی بین المللی حضوری مؤثر داشته باشد. ضمن اینکه اولویت اول کشتی فرنگی در سال ۱۴۰۲، حضوری موفق در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ صربستان و تمرکز بر کسب سهمیه حداکثری المپیک است. البته بازی‌های آسیایی و جام جهانی هم اهمیت فراوانی برای کادر فنی و متولیان کشتی خواهد داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ