چگونه می توان با حداقل امکانات به درآمد بالایی در پرورش طیور رسید؟

اقتصاد ایران: راه اندازی مزرعه و سالن پرورش طیور نیازمند سرمایه و نیروی کار است، اما برای اینکه بتوانید کار پرورش طیور را با کمترین امکانات و سرمایه شروع کنید، باید یک سری نکات را رعایت کرده و از ابزار آلات دست ساز و منابع غذایی ارزان جهت پرورش آنها استفاده کنید، در ادامه به آموزش های بیشتر پرداخته شده است.

اخبارشرکتها- راه اندازی مزرعه و سالن پرورش طیور نیازمند سرمایه و نیروی کار است، اما برای اینکه بتوانید کار پرورش طیور را با کمترین امکانات و سرمایه شروع کنید، باید یک سری نکات را رعایت کرده و از ابزار آلات دست ساز و منابع غذایی ارزان جهت پرورش آنها استفاده کنید، در ادامه به آموزش های بیشتر پرداخته شده است. 

زمین یا سالن داشته باشید

اغلب پرورش دهنده ها تمایل به اجاره مرغداری و سالن پرورش مجهز دارند، اما پرداخت رهن و اجاره سالن، بخش زیادی از درآمد شما را خواهند گرفت. در صورتی که سالن یا زمین مناسبی در شهر یا روستا دارید، می توانید با ساخت یک سالن مناسب، کار پرورش را در همانجا شروع کنید. وجود یک سرپناه برای پرنده ها که آنها  را از سرما و گرمای شدید برهاند، کافیست. 


پس از گذشت چند دوره پرورش و افزایش درآمد، می توان با تهیه لوازم مرغداری استاندارد مانند آبخوری و دانخوری، آسیاب و میکسر، قفس، فن تهویه و … کار پرورش را اصولی تر انجام داد.

خودتان کار کنید 

به جای استخدام نیروی کار و پرداخت حقوق به آنها، خودتان دست به کار شوید و  حتی سایر اعضای خانواده را نیز در این کار مشغول کنید تا در هزینه ها صرفه جویی شود. با صرفه جویی در هزینه نیروی کار، می توانید درآمد به دست آمده را صرف توسعه گله و خرید تجهیزات مرغداری و پرورش بکنید. 

خودتان جوجه کشی کنید

بخش عمده ای از سرمایه پرورش دهنده صرف خرید جوجه های چند روزه می شود. با خرید یک دستگاه جوجه کشی و تهیه تخم های نطفه دار، می توان از آنها جوجه کشی کرده و جوجه های یک روزه مورد نیاز را با قیمت ارزان تری به دست آورد. برای اینکه دستگاه جوجه کشی مناسبی برای شروع کار خریداری کنید، پیشنهاد می کنیم لیست قیمت انواع ماشین های جوجه کشی موجود در بازار را مشاهده کنید. 

حتی در صورتی که چند پرنده نر و ماده برای تولید تخم نطفه دار داشته باشید، نیازی به خرید تخم نطفه دار نخواهد بود و جوجه ها را به شکلی کاملا رایگان به دست خواهید آورد که در افزایش سود نهایی شما تاثیر به سزایی خواهد داشت. 

جیره غذایی را از تامین کننده اصلی خریداری کنید

در صورتی که در محل نگهداری طیور، چمنزار و فضای سبز وجود داشته باشد می توان آنها را روزانه چند ساعت در علفزارها رها کرد تا غذای مورد نیاز خود را از طبیعت دریافت کنند، این کار به کاهش هزینه های تغذیه ای کمک خواهد کرد. 

هم چنین می توانید از مواد غذایی مازاد خانه، رستوران ها و هتل ها برای تغذیه طیور استفاده کنید تا در پرورش آنها، هزینه های زیادی را متحمل نشوید، البته به سلامت پرنده ها توجه کنید و اجازه خوردن هر غذایی را به آنها ندهید. 

در کنار استفاده از مواد غذایی فوق، حتما باید دان و جیره غذایی مخصوص آنها را بدهید تا رشد سریعتر و تولید بهتری داشت باشند. لازم به ذکر که پرنده های گوشتی و تخمگذار، جوجه ها و مولدها، هر کدام جیره غذایی مختص خود را دارند که باید از مراکز معتبر و دارای مجوز عرضه دان تهیه کنید. جهت صرفه جویی در هزینه ها، بهتر است از خود تولید کننده های دان خریداری کنید. 

از تجهیزات دست ساز استفاده کنید

در صورتی که سرمایه لازم برای خرید ابزار آلاتی مانند دانخوری و آبخوری، قفس و … را ندارید، می توانید از نمونه های دست ساز آن استفاده کنید و در آینده با محصولات استاندارد جایگزین کنید. 

محصولات خود را به مصرف کننده اصلی بفروشید

اگر تولید کننده تخم مرغ محلی هستید، خودتان بازاریابی کنید و آن را به دست مصرف کننده های اصلی برسانید. هم چنین اگر پرورش دهنده مرغ گوشتی هستید، با بازاریابی سعی کنید خریداران نهایی مرغ های گوشتی را پیدا کنید. با این کار محصولات را با قیمت بالاتری خواهید فروخت و سود واسطه ها نیز به جیب شما خواهد رفت. 

خلاصه کلی مقاله 

اگر به پرورش و نگهداری طیور و کسب درآمد از آنها علاقه مند هستید، حتما نکات گفته شده در این نوشته را در حین پرورش اجرا کنید تا به درآمد بالایی برسید. این کار به کاهش چشمگیر هزینه ها و افزایش سود و درآمد نهایی پرور

برچسب‌ها :

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ