۲۸ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشته اند

اقتصاد ایران: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۲۸ واحد صنعتی راکد و تعطیل شده در ۸ ماه امسال به چرخه تولید و اشتغال بازگشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،رامین صادقی اظهارکرد: هر چند استان اردبیل، استان کشاورزی با زیرساخت‌های مناسب در بخش کشت و زرع است اما در سال‌های اخیر در حوزه صنعت فعالیت‌های مناسبی داشته و امکان توسعه واحدهای صنعتی متنوع در این خطه فراهم آمده است.

وی تصریح کرد: یک‌هزار و ۱۵۷ واحد تولیدی در استان اردبیل پروانه بهره‌برداری صنعتی گرفتند که یک‌هزار واحد صنعتی در استان فعال است که ۸۵ درصد واحد تولیدی را شامل می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و استان شدن اردبیل ما از صنایع بزرگ محروم بودیم ولی در ۳ تا ۴ سال گذشته سرعت رشد واحدهای تولیدی و صنعتی استان شکل مضاعفی به خود گرفته است و ما به تدریج در ردیف استان‌های صنعتی قرار می‌گیریم.

صادقی با بیان اینکه با وجود کم و کاستی‌ها سعی کردیم تا آمار و اطلاعات دقیق در حوزه صنعت جمع‌آوری کرده و ارائه کنیم، افزود: ۸۵ درصد واحدهای صنعتی استان فعال است و در سال‌های اخیر سهم اشتغال بخش صنعت افزایش ۴.۷ دهم درصدی را نشان می‌دهد.

 ۲۸ درصد اردبیلی‌ها در حوزه صنعت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۸ درصد اهالی استان اردبیل در بخش صنعت مشغول فعالیت هستند که در سال‌های گذشته این رقم کمتر از ۲۴ درصد بوده است.

وی میزان صادرات محصولات صنعتی استان را رو به رشد توصیف کرد و ادامه داد: از ۵۱۶ میلیون دلار صادرات بوده است.

صادقی اضافه کرد: در بخش واردات نیز ۹۵ درصد واردات استان را مواد اولیه واحدهای تولیدی و ماشین‌آلات صنعتی تشکیل می‌دهد که برای راه‌اندازی خط تولید واحدهای صنعتی وارد استان اردبیل شده‌اند.

وی از توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی و افزایش واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران خبر داد و بیان کرد: ۲۰۰ هکتار زمین صنعتی در یک سال اخیر به شهرک‌ها و نواحی صنعتی الحاق شده است که این خود نشان می‌دهد استان اردبیل در مسیر صنعتی شدن گام‌های جدی برمی‌دارد.

صادقی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در حوزه صنعت ۲۶ هزار اشتغال شکل گرفته ولی همچنان سعی بر این است تا واحدهای تولیدی و صنعتی فرصت اشتغال بیشتری را ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: در نشستی که استاندار اردبیل با مسئولان واحدهای صنعتی بزرگ داشته، قرار است تا پایان امسال ۱۳ واحد بزرگ صنعتی در استان با ایجاد اشتغال برای یک‌هزار نفر راه‌اندازی شود که تسهیلات و منابع مورد نیاز آنها نیز تأمین خواهد شد.

صادقی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای راه‌اندازی این ۱۳ واحد با اشتغالزایی مناسب قول مساعد داده است و ما نیز سعی خواهیم کرد به اشتغال پایدار در این واحدهای تولیدی و صنعتی همراه با پوشش بیمه‌ای کمک کنیم.

وی ضربه مهلک کرونا را در کنار تحریم و ایجاد موانع مختلف بر سر راه توسعه صنعتی استان یادآور شد و افزود: در سه سال گذشته ۱۴۶ واحد تولیدی راکد و تعطیل شده به چرخه تولید بازگشتند که عمده مشکلات آنها در حوزه تأمین منابع مالی و مشکلات مدیریتی بوده است.

صادقی نمونه این واحد احیا شده را سبلان پارچه بعد از رفع مشکلات مدیریتی و ایجاد اشتغال برای ۶۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: امیدفارم پارسیان نیز به عنوان زنجیره تولید دارو در استان اردبیل با حل مشکلات سراسری در حال فعالیت مجدد است.

۱۶۲ واحد تولیدی راکد هستند

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۱۶۲ واحد راکد و تعطیل شده در استان داریم که بررسی‌ها نشان می‌دهد ۷۰ طرح از این تعداد قابلیت احیا شدن دارند که ما سعی می‌کنیم با حل مشکلات این واحدها، آنها را به چرخه تولید بازگردانیم.

صادقی اضافه کرد: امسال فعالیت ۵۰ واحد تولیدی راکد در دستور کار قرار گرفت که تاکنون با گذشت هشت ماه از سال، ۲۸ واحد تعطیل و راکد به چرخه تولید بازگشتند که امیدواریم تا آخر امسال به تمام تعهدات خود عمل کنیم.

وی بیان کرد: هیچ واحد بزرگ صنعتی در استان تعطیل نیست و قطعاً با تکمیل زنجیره تولید سعی بر این است تا به توسعه و تقویت نظام اقتصادی استان کمک کنیم و تعهدات اشتغال را نیز به سرانجام برسانیم.

صادقی نمونه این زنجیره تولید را توجه به تولید شیرآلات، صنایع چوبی، فولاد و محصولات پلاستیکی اعلام کرد و گفت: در کنار توسعه این صنایع، توجه به صنعت الکترونیک و نساجی نیز با تقویت زنجیره تولید جز هدف‌گذاری‌ها و رویکردهای اصلی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از افزایش ظرفیت واحدهای موجود بین ۲۰ تا ۱۲۰ درصد خبر داد و افزود: در این زمینه نیز گام‌های مؤثر و هدفمندی برداشته شده است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ