تولید ۸ برابری کمبود آنتی‌بیوتیک در کشور را حل کرد

اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین با اعلام اینکه در حال حاضر تولید آنتی‌بیوتیک ۸ برابر شده است، گفت: در زمان حاضر ۹ نوع آنتی بیوتیک در شرکت آنتی بیوتیک ایران در مازندران تولید می‌شود. با رشد در تولیدات مشکل کمبود آنتی بیوتیک در کشور حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،کمبود آنتی‌بیوتیک در ماه‌های اخیر بازار دارو را به چالش کشید؛ نظرات مختلف در رابطه با کاهش تولید و یا تامین نشدن مواد اولیه این دارو سبب شد تا استاندار مازندران از شرکت آنتی‌بیوتیک سازی ایران که در مرکز استان مستقر است بازدید کند.

منصور نیکویی‌نیا مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین از تولید ۵۰ تا ۶۰ درصد نیاز آنتی بیوتیک کشور از این واحد تولیدی خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود سه میلیون عدد انواع آنتی بیوتیک توسط واحدهای تولیدی شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین اجتماعی(شستا) تولید می‌شود.

وی با اعلام اینکه از سال ۱۳۸۱ تا سال گذشته ۹۸ تن تولید انواع آنتی بیوتیک را در این شرکت تولیدی داشتیم، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸۰ میلیارد تومان فروش خالص بوده از این میزان ۷۶ میلیارد تومان سود خالص برآورد شده است.

 نیکویی‌نیا خاطرنشان کرد: اگر تولید آنتی‌بیوتیک با این روند انجام شود مشکل کمبود دارو در این بخش درماه‌های آینده حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین با اشاره به اینکه در زمانی که بحث کمبود دارو مطرح می‌شود شرکت‌های تولید کننده ۳ تا ۶ ماه قبل از تولید باید مقدمات تامین مواد اولیه را در داخل و خارج از کشور فراهم کنند، تصریح کرد: در دوران کرونایی توانستیم داروهای مورد نیاز را فراهم و جو روانی جامعه را حفظ کنیم.

وی افزود: در دوران کرونایی مصرف آنتی‌بیوتیک به دلیل استفاده از ماسک و پروتکل‌ها بهداشتی کاهش یافت. اما بازگشایی مدارس و شیوع آنفلوآنزا استفاده از آنتی‌بیوتیک را افزایش داد.

نیکویی‌نیا تصریح کرد: برای تولید آنتی بیوتیک با وجود مشکلاتی که در تامین مواد اولیه داشتیم کمبودهایی در تولید روی داد در حال حاضر این مشکلات برطرف شد.

وی با اعلام اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی مقدمات کاهش تامین مواد اولیه را فراهم کرد، یادآور شد: شرکت‌های دارویی ۴ برابر بیشتر از نیاز کشور تولید داشتند، لازم است سازمان غذا و دارو طبق نیاز کشور درخواست داشته باشد تا تولید درست انجام شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین با اعلام اینکه در حال حاضر تولید آنتی‌بیوتیک ۸ برابر شده است، گفت: در زمان حاضر ۹ نوع آنتی‌بیوتیک در شرکت آنتی‌بیوتیک ایران در مازندران تولید می‌شود. با رشد در تولیدات مشکل کمبود آنتی‌بیوتیک در کشور حل می‌شود.

این مسؤول با اعلام اینکه خط تولید داروهای ضدسرطان در ماه‌های آینده شروع به کار می‌کند، اظهار کرد: با اجرای این طرح در ۶ یا ۹ ماه آینده از خروج ارز جلوگیری می‌شود.

نیکویی‌نیا با اشاره به فراهم شدن رشد و توسعه داروسازی در کشور گفت: باید با تولید مواد اولیه دارو بتوانیم محصول نهایی را در این شرکت داشته باشیم.

وی ادامه داد: وجود دو دانشگاه علوم پزشکی، شیمی و استفاده از کشت گیاهان دارویی در مازندران با وجود افراد تحصیل کرده و نخبه به پیشرفت می‌رسد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین با اعلام اینکه شرکت آنتی‌بیوتیک سازی ایران در ساری در تولید سرم نقش موثری دارد، اظهار کرد: این شرکت در ماه ۱۳ میلیون عدد سرم تولید می‌کند. با این روند مشکل کمبود سرم در کشور حل خواهد شد. لازم است روند توزیع این محصول دارویی رصد شود.

این مسؤول نیاز اصلی این واحد تولید دارو در مازندران را سرمایه در گردش دانست و گفت: برای رفع مشکل نقدینگی نیازمند تسهیلات بانکی هستیم.

نیکویی‌نیا یادآور شد: سهام شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران در آذرماه امسال ارز اولیه خواهد داشت با پیوستن به جامعه بورس می‌تواند به پیشرفت کشور کمک کند.

در این جلسه بانک رفاه آمادگی خود را در ارائه تسهیلات به عنوان سرمایه در گردش به شرکت آنتی‌بیوتیک سازی ایران اعلام کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ