وزارت اقتصاد اعلام کرد؛

نگاه دولت به بازار سرمایه غیرابزاری و بلندمدت است

اقتصاد ایران: وزارت اقتصاد در واکنش به رشد دستوری بورس مدعی شد: نگاه دولت به بازار سرمایه، غیر ابزاری و بلند مدت بوده و شاخص‌سازی، وظیفه دولت و سازمان بورس نیست !

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، وزارت اقتصاد در واکنش به گزارشی درباره رشد دستوری شاخص بورس، اعلام کرد: دولت سیزدهم از روزهای ابتدایی فعالیت برخلاف دولت سابق، نگاه درآمدی به بورس نداشت و همواره به دنبال ثبات بورس بوده و سعی کرده از این بازار به نوعی حمایت کند تا اعتماد از بین رفته سهامداران بازگردد.

ابلاغ بسته حمایتی ۱۰ بندی که در آن بیمه کردن سهام حاضر در پرتفوی اشخاص حقیقی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هر نفر، انتشار اوراق اختیار تبعی فروش بر روی سهام موجود در صندوق های درآمد ثابت تا سقف ۴۰ هزار میلیارد تومان، تزریق منابع جدید توسط صندوق‌های حاکمیتی برای خرید سهام در بازار سرمایه، واریز منابع مندرج در ردیف بودجه به صندوق تثبیت از جمله اقداماتی است که در راستای بازگرداندن اعتماد به سهامداران از سوی دولت انجام شد.

از طرفی بیمه سهام که در بسته ۱۰ بندی قرار داده شده، ظن و احتمال ادامه روند منفی را از سهامداری که نسبت به سرمایه گذاری در بازار ترس دارد، دور می‌کند و این موضوع یکی از عوامل رشد بورس است. زیرا بخش زیادی از فشار فروش بر بازار سرمایه بطور عمده به دلیل مشتریان خرد بود و بیمه سهام تا حد زیادی از این فشار می‌کاهد.

البته که شاخص‌سازی یا بالا نگه داشتن شاخص وظیفه دولت و سازمان بورس نیست اما نگاه حمایتی دولت به بورس و توجه به بازار سرمایه در سیاست‌ گذاری‌ها نکته مهمی است که می‌تواند به بازگرداندن اعتماد صاحبان سرمایه به بورس کمک کند. نگاه دولت ابزاری و کوتاه مدت نیست و حمایت از بورس برای دولت سیزدهم یک اصل راهبردی است تا در نهایت با پیمودن این مسیر با برنامه های کوتاه مدت حمایتی و سیاست‌های بلند مدت به نتیجه مطلوب برسد.

 

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ