وزارت راه و شهرسازی وزارتخانه ای به وسعت ایران

اقتصاد ایران: قطعا ادغام وزارت مسکن و شهرسازی با وزارت راه و ترابری به دلایل متعدد فنی ؛ فرهنگی و ساختاری کار اشتباهی بود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، دکتر حسن خسروی مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسائل مدیریت دولتی ایران: اما چه باید کرد ؛ یکی جمع می‌کند و یکی پهن می‌کند و این چرخه همواره برای عده ای آب و نان فراهم می‌کند و سرگرم می‌شوند؟!؟ شما ممکن است که با شنیدن عنوان وزارت راه و شهرسازی ؛ بیشتر یاد جاده و ساختمان و آسفالت و... بیفتید.

اما حقیقت آن است که به جهت گستره وسیع حوزه کاری این وزارتخانه شامل ‌: حمل و نقل جاده ای؛ هوایی؛ ریلی؛ دریایی و... تقریبا می‌توان گفت تمام امورات و جوانب و مناطق کشور به نوعی درگیر با وظایف این وزارتخانه است و شاید به تعبیری این وزارتخانه بیشتر سیاسی است تا ساختمانی و حمل و نقلی.؟!؟ چرا که فرضا با سقوط یک هواپیما یا تصادف زنجیره ای جاده ای یا از ریل خارج شدن یک قطار یا غرق شدن کشتی و سیل و زلزله و... چنان باعث بهم ریختگی این وزارتخانه و کل کشور میشود که همه مردم به نوعی هفته ها و ماه ها با عوارض و عواقب آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

غرض از ذکر این مقدمه آن است که کسی باید وزیر راه و شهرسازی باشد که نگاهی جامع الاطراف و سیستمی داشته و خود متخصص و کاربلد حوزه حمل و نقل و ساختمان و مورد قبول اهل فن باشد.

اما یک سوال اساسی اینجا مطرح است که چرا برای انتخاب یک وزیر یا مدیر باید با چراغ در شهر بگردیم؟!؟ چرا ما در چهار دهه گذشته اقدام شایسته و بایسته برای موضوع بسیار مهم جانشین پروری و تربیت مدیر نداشته ایم؟

چرا ما بر اساس یک نظام کارآمد آموزش و پرورش مدیران تا چند رده مدیر پرورش نداده ایم؟ چرا اجازه دادیم که عده ای نزدیک به 200 نفر همواره وزیر و نماینده و مدیرعامل و... باشند و هیچ گاه هم خسته نشده و از زیر بار تکلیف شانه خالی نکرده و از گردونه مدیریت کشور خارج نمی‌شوند؟!؟ .

چرا جامعه را دو قطبی کردیم به اسم خودی و غیر خودی ؛ چپ و راست ؛ اصولگرا و اصلاح طلب که شاهد چنین وضعیتی باشیم؟
قطعا برای انتخاب وزیر راه و شهرسازی ابتدا باید به جستجو و کاوش در میان متخصصان و کارشناسان خود وزارتخانه گشت و اگر کسی پیدا نشد بهترینها را در بیرون جستجو و معرفی نماییم که فارغ از هر گونه گرایش سیاسی و فکری؛ مشکل گشای وزارتخانه و توسعه دهنده جایگاه آن باشد.

معرفی جناب آقای مهندس رستم قاسمی بدلیل کسالت و شاید عدم علاقه و انگیزه لازم و کافی در ایشان برای وزارت راه و شهرسازی اشتباه بود و اینک اگر می‌خواهیم این وزارتخانه را به مدار و مسیر رشد و توسعه و کارآمدی برگردانیم حتما می‌بایست به نکات مذکور توجه کرده و بیش از این ستون‌های لرزان این وزارتخانه را دچار آسیب و تکانش نکنیم.

تاکید میکنم وزیر راه و شهرسازی علاوه بر تخصص حمل و نقل و ساختمان و... حتما می‌بایست فردی سیستمی و با تفکرات بین المللی و جهانی باشد تا این وزارتخانه بسیار مهم را در مسیر درست و عقلایی رشد و توسعه خود قرار دهد.

سخن در این باب فراوان است و خرما بر نخیل. تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ