در رویداد ملی سبک زندگی تأکید شد؛

درحوزه فرهنگی نیازمند جبهه هستیم نه سنگر

اقتصاد ایران: اختتامیه رویداد ملی سبک زندگی همزمان با دهمین سالگرد مطالبه رهبر انقلاب و با حضور فعالان این عرصه در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،در این رویداد، سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: جهان فرهنگی امروز، جهان سبک زندگی است. جهان قبل از فرآیندهای ارتباطی، جهانی بود که در آن تربیت عمدتاً تربیت بالا به پایین و تربیت از سنت و به معاصرت محسوب می‌شد.

او با بیان اینکه امروز دنیا و شرایط به سمتی پیش می‌رود که انتخاب در لحظه توسط فرد انجام می‌شود ادامه داد: جهان امروز جهان انتخاب و ترجیح سوژه‌ها است لذا مصرف، هوس و لذت قاموس ادبیات و نظریات سبک زندگی امروز شده است. در این شرایط مصرف مادی و معنوی مردم بالاترین دین آنان به شمار می‌رود، یعنی دین عام مردم را مصرف مادی و معنوی آنان مشخص می‌کند.

امامی افزود: اگر ما در مصرف مادی و معنوی مردم گزینه‌ای روی میز نداشته باشیم این افراد به عنوان شهروند چیز دیگری را انتخاب می‌کنند و هر چیزی که انتخاب کنند بر گرایش‌ها و کشش‌های قلبی آنان اثر می‌گذارد. نهضت فرهنگی انقلاب اسلامی و فرهنگ عمومی کشور همچنان سبک زندگی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیان داشت: اهالی فرهنگ نخست باید بتوانند در مصارف فرهنگی مردم نقش داشته و دخیل باشند و دیگر اینکه ابتکار عمل باید به دست خانواده‌ها رقم بخورد. کار مهندسی فرهنگی، هدایت فرهنگی و قرارگاه فرهنگی آن است که نقش هر کسی را مشخص کند، شخص آتش به اختیار همیشه مطلوب است اما وضعیت آتش به اختیار گاهی اوقات مطلوب به شمار می‌رود. ما سعی کردیم قرارگاه فرهنگی با عنوان صنایع فرهنگی شکل بگیرد و مستقل باشد.

او با بیان اینکه در حوزه فرهنگی نیازمند جبهه هستیم نه سنگر گفت: سنگرهای بسیار خوبی در جامعه وجود دارد اما مکمل یکدیگر نیستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ