لزوم استفاده از شتابدهنده ها برای رونق تجارت کشور

اقتصاد ایران: اصفهان- تجارت مهم‌ترین حلقه مفقوده در حوزه اقتصاد کشور است و باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها و به ویژه شتاب دهنده‌ها برای توسعه آن در کشور تلاش کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، دومین دوره ماراتون تجارت به عنوان بزرگترین رویداد صادراتی اصفهان با محوریت توانمندسازی علاقه مندان و توسعه تجارت و صادرات به میزبانی اتاق بازرگانی برگزار شد.

تجارت و صادرات را می‌توان حلقه مفقود اقتصاد اصفهان و ایران دانست، با وجود پیشرفت‌های قابل توجه در حوزه ساخت و تولید، تجارت و صادرات مغفول مانده است و معرفی محصولات، خدمات و توان‌های داخلی به کشورهای اطراف یک امر ضروری است.

صادرات خلاء موجود در اصفهان است

احسان شهیر مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان  با اشاره به برگزاری ماراتون صادرات بردار به عنوان بزرگترین رویداد صادراتی اصفهان و نقش آن در آینده صادرات اصفهان و ایران اظهار داشت: ما در استان اصفهان در عرصه‌های صنعت و کشاورزی جز رتبه‌های برتر کشور هستیم و یکی از خلاءهای مهم شهر اصفهان بحث صادرات است که به تعبیری منجر به خلق شرکت‌های مدیریت صادرات می‌شود.

وی افزود: یکی از اهداف و نتایج این رویدادها کمک به علاقه‌مندان حوزه صادرات است که آنها را در مسیر تبدیل شدن به شرکت مدیریت صادرات همراهی کند، این شرکت‌های مدیریت صادرات می‌توانند بعداً در زیست بوم کسب و کار و زیست بوم صادراتی استان اصفهان یک تحول ایجاد کنند که نشان دهنده نقش مهم آنها در این حوزه است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در خصوص برگزاری ماراتون صادرات بردار ادامه داد: این رویداد دوره دوم خود را سپری می‌کند و هدف آن کمک و ایجاد بستر برای افراد مستعد در حوزه صادرات است، رویدادی که طی سه روز روند آموزش، توانمندسازی و عملیات را پیش می‌گیرد.

شهیر اضافه کرد: در دوره قبل برگزاری ماراتون صادرات بردار شرکت‌ها اذعان داشتند کاری که در مدت سه تا ۶ ماه در بنگاه خود انجام می‌دادند با برگزاری این ماراتن در ۲ روز انجام دادند، از طرفی برگزاری ماراتون صادرات بردار به خود باوری جوانان کمک شایانی می‌کند، زیرا آنها می‌توانند در فرصت کم یک بوم صادراتی را تکمیل کنند.

وی تاکید کرد: اگر جوانان در ماراتون صادرات بردار توانمند شوند برای کل کشور مفید خواهند بود و با ایجاد شرکت‌های مدیریت صادرات در کشور به بوم صادراتی در تمام نقاط کشور کمک خواهد کرد، در این فرآیند افراد روند صادرات را برای هر محصولی یاد می‌گیرند حالا محصول می‌تواند سنگ یا مواد شیمایی باشد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در خصوص نقش این ماراتون در توسعه شرکت‌های دانش بنیان ابراز داشت: رویداد ماراتون صادرات بردار می‌تواند به بازار پردازی و تجارت محصولات دانش بنیان کمک ویژه‌ای کند و استعداد و توان آنها را برای بازار داخلی و خارجی به کار بگیرد.

بردار، تنها شتاب دهنده متمرکز روی توسعه کسب و کار است

همچنین احسان خیام باشی مدیرعامل شتاب دهنده تجارت بردار  در خصوص برگزاری ماراتون صادرات بردار اظهار داشت: این رویداد دومین دوره برگزاری خود را سپری می‌کند که بعد از وقفه سه ساله به دلیل پاندمی کرونا مجدداً با حضور ۱۹۰ شرکت کننده به مدت سه روز در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

وی با بیان اینکه هدف تیم بردار برگزاری سالانه ماراتون صادرات بردار است، افزود: شتاب دهنده صادرات بردار به عنوان کامل کننده زنجیره اکوسیستم نوآوری و استارتاپی فعالیت می‌کند، این مجموعه تنها شتاب دهنده متمرکز روی توسعه کسب و کار است، بر خلاف سایر شتاب دهنده‌ها که روی اجرایی کردن ایده‌ها تمرکز دارند، نگاه ما حمایت از کسب و کاری است که از ایده به دست آمده و وارد فاز اجرایی شده است.

هدف اصلی ما توسعه توانمندی تجاری کسب و کارها با تمرکز بر بازار بین‌الملل است

مدیرعامل شتاب دهنده تجارت بردار ادامه داد: تمرکز اصلی ما روی توسعه توانمندی تجاری کسب و کارها با تمرکز بر بازار بین الملل است، زیرا در حوزه تولید اقدامات خوبی از سوی شرکت‌ها انجام می‌شود اما به دلیل عدم توانایی تجاری فروش آنها به خوبی انجام نمی‌شود و در این چهار سال قلب توسعه صادرات و آموزش توسعه صادرات به اصفهان آمده است.

خیام باشی اضافه کرد: اصفهان پایلوت توسعه صادرات در کشور است، شتاب دهنده تجارت بردار نماینده ITC(مرکز تجارت بین الملل) در ایران است و این مرجعیت در سطح کشور پذیرفته است و وقتی اتاق‌های بازرگانی استان‌ها قصد برنامه ریزی برای تجارت دارند الگو برداری از شتاب دهنده تجارت بردار را در دستور کار قرار می‌دهند.

وی تاکید کرد: صادرات بحث رقابت نیست، همه کشور و فعالان اقتصادی یک پتانسیل برای صادرات هستند، اگر ما بتوانیم فرهنگ صادرات محوری را راه بیندازیم مطمئناً در آینده نزدیک اتفاقات مثبتی در کشور خواهد افتاد، همچنین حضور هیئت روسی در ماراتون صادرات بردار می‌تواند به امیدواری شرکت کننده‌ها برای ادامه مسیر صادراتی آنها منجر شود.

مدیرعامل شتاب دهنده تجارت بردار اضافه کرد: حضور جوانان در این ماراتون یک اتفاق مثبت است، آموزش صادرات به رده سنی جوانان مطمئناً آینده صادرات در کشور را بیش از پی روشن خواهد کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ