عکس این گوریل زیبا جهان را تحت تاثیر قرار داد+تصاویر

اقتصاد ایران: در چند روز گذشته بالاخره عکس‌های برنده و مورد توجه قرار گرفته در رقابت عکاسی از آفریقا در سال 2022 منتشر شد. این رقابت عکاسی گسترده که بنجامین اِم‌کاپا نام‌گذاری شده، یکی از مهم‌ترین رقابت‌های عکاسی از طبیعت و حیات وحش در دنیاست.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، در رقابت امسال میشل کرانتز از آمریکل توانست با عکسِ بی‌نظیرش از یک گوریل کوهی، برنده بی چون و چرای این رقابت نام بگیرد. همچون همیشه همراه هم به تماشای عکس‌های برتر و مورد تحسین واقع شده در بخش‌های مختلف می‌نشینیم و همچون همیشه امیدوارم از تماشای این عکس‌های زیبا از طبیعت آفریقا لذت ببرید.

عکس برتر در تمامی زمینه‌ها

گوریل کوهی / عکاس: میشل کرانتز

این عکسِ زیبا و تامل‌برانگیز توانست برای عکاسش یعنی میشل کرانتز جایزه برترین عکسِ این رقابت در تمامی زمینه‌ها را به دست بیاورد. عکاس به طرز شگفت انگیزی از موجودی چنین پرتره پرجزئیاتی ثبت کرده که در زمان عصبانیت به خطرناک‌ترین پستاندار روی کره زمین تبدیل می‌شود. میشل کرانتز این پرتره زیبا از این گوریلِ کوهیِ را در پارک ملی ولکانوز در کشور رواندا به ثبت رسانده است.


عکس برتر در زمینه قهرمانانِ محافظِ آفریقا

مری لنگیز و فیل یتیم آفریقایی / عکاس: آنتونی اوکیِنگ اونیاگو

عکس این گوریل زیبا جهان را تحت تاثیر قرار داد

زنی که در عکس اینچنین مورد محبت بچه فیل قرار گرفته مِری لنگیز نام دارد. مری از آن دست آدم‌هایی است که وقت و درآمدش را صرف محافظت از حیات وحش و طبیعتِ کشورش می‌کند و این بچه فیلِ یتیم یکی از بی‌شمار حیواناتی است که به دلیل مهربانی چنین انسان‌هایی شانس زنده ماندن به دست آورده است. آنتونی اوکینگ این عکسِ احساسات برانگیز را در نایروبی در کشور کنیا گرفته است.


عکس برتر در زمینه حیات وحشِ در خطرِ انقراضِ آفریقا

شامپانزه و کودکش / عکاس: مارک کیرِینز

عکس این گوریل زیبا جهان را تحت تاثیر قرار داد

تعجبی ندارد که این عکس در چنین بخشی به عنوان عکس برتر شناخته شده است چرا که شاید بهتر از این نمی‌شد شکنندگی و آسیب پذیریِ محیط زیست و حیات وحش را به تصویر کشید. عکاس بلژیکی موفق شد با قاب بندی درست و انتخاب لحظه مناسب، توجه مخاطب را به احساسات آشکار در صورت شامپانزه مادر و کودکش جلب کند و به همه یادآوری کند این زیبایی‌ها نیازمند توجه و رسیدگی بیشتری است.


عکس برتر در زمینه هنر در طبیعت

فلامینگوهای لِسِر / عکاس: پائول مکنزی

عکس این گوریل زیبا جهان را تحت تاثیر قرار داد

سوژه یا شاید بهتر است بگویم سوژه‌های بی‌شمارِ این عکسِ زیبا جمعیتی از فلامینگوهای آفریقایی است که در زبان انگلیسی به Lesser Flamingo معروف هستند. عکاسِ هنگ کنگی نقطه‌ای از آفریقا را برای عکاسی انتخاب کرده که در این فصل از سال برای این نوع از فلامینگوها بسیار محبوب است و با انتخاب فرمت عکس هوایی توانسته عظمت زندگی جمعی این جانداران را به تصویر بکشد.


عکس برتر در زمینه عکاسی با تلفن همراه

کاراکال / عکاس: جان واربِرتِن

عکس این گوریل زیبا جهان را تحت تاثیر قرار داد

گربه‌سانِ بامزه حاضر در این عکس کاراکال نامیده می‌شود. کاراکال‌ها عضوی از خانواده گربه‌ها هستند که در آفریقا و در بخش‌هایی از آسیا مانند هند و پاکستان زندگی می‌کنند و به دلیل کوچک بودنِ نسبیِ هیکلشان نسبت به گربه‌های بزرگتر، عمدتا از پرنده‌ها و جونده‌ها تغذیه می‌کنند.


عکس برتر در زمینه خلاقیت دیجیتال

پنگولینِ شکم سفید / عکاس: پریلِنا سوما اووِن

عکس این گوریل زیبا جهان را تحت تاثیر قرار داد

همان‌طور که از نام این بخش مشخص است، هنرمندان اجازه دارند تا حدی روی عکسِ خود کار کنند و مانند دیگر بخش‌ها تغییر دادن عکس با نرم‌افزار ممنوع نیست. عکاسِ اهل آفریقای جنوبی توانست با این عکس از پنگولینِ شکم سفید و البته اعمال تغییراتی اندک در عکس مانند سفید کردن پس‌زمینه، برنده این بخش شود.


عکس برتر در زمینه رفتارِ حیات وحش در آفریقا

غروب، گرد و خاک و مبارزه / عکاس: ویجِیرام هریناتان

عکس این گوریل زیبا جهان را تحت تاثیر قرار داد

شرکت کنندگان در این بخش از مسابقه روی رفتار حیوانات تمرکز دارند و در نهایت این عکاس هندی توانست با به زیبایی به تصویر کشیدن نبردِ تن به تنِ این حیواناتِ باشکوه، عنوان عکس برتر در این زمینه را از آن خود کند.


عکس برتر در زمینه پرتره حیواناتِ آفریقایی

شیرِ آفریقایی / عکاس: راس بِردِن

عکس این گوریل زیبا جهان را تحت تاثیر قرار داد

احتمالا کمی جرات می‌خواهد قصد ثبت پرتره از حیات وحش را داشته باشی و برای انتخاب سوژه دست روی شیر بگذاری. با این وجود این عکاسِ اهل آمریکا به خوبی از پس کار برآمده و موفق شده یک پرتره بی‌نظیر از یک حیوان بی‌نظیر به ثبت برساند.


عکس تحسین شده در بخش حیات وحشِ در خطرِ انقراضِ آفریقا

بچه گوریل / عکاس: توماش پیلا

عکس این گوریل زیبا جهان را تحت تاثیر قرار داد

توماش پیلای لهستانی هرچند که نتوانست با این عکسِ غم‌انگیز برنده این بخش شود اما توجه و تحسین بسیار دریافت کرد. این بچه گوریلِ کم سن و سال از نوع گوریل‌های شرقی است و همچون عکس برنده در این بخش، احساساتِ شما را هدف قرار داده است.


عکس تحسین شده در بخش حیات وحشِ در خطرِ انقراضِ آفریقا

لِمورِ سیاه و سفید / عکاس: ژین ژونگ

عکس این گوریل زیبا جهان را تحت تاثیر قرار داد

مانند گوریل‌های شرقی، لمورها به صورت کلی و لمورهای سیاه و سفید به صورت خاص هم از جمله حیواناتی در آفریقا هستند که خطر انقراض تهدیدشان می‌کند. ژینگ ژونگ که از چین برای عکاسی از لمورها به آفریقا رفته بود موفق شد با این عکس تحسین‌های فراوانی دریافت کند.


عکس تحسین شده در بخش طبیعتِ شکننده

کرکسِ روپِل/ آبشار جینبار / عکاس: مارکو گایوتی

عکس این گوریل زیبا جهان را تحت تاثیر قرار داد

جالب است بدانید سوژه این عکس که به افتخار یک طبیعت شناسِ آلمانی به نام ادوارد روپل اینچنین نام‌گذاری شده است، در بین پرنده‌ها رکورد منحصر بفردی را به نام خود ثبت کرده است. کرکسِ روپل در بین تمام پرنده‌های زمین می‌تواند در ارتفاع بالاتری پرواز کند و از جمله اجزای مفید و لازمِ حیات وحش در آفریقاست که البته به دلایل مختلف مانند مسمومیت و از بین رفتن جنگل‌ها در وضعیت خطرناکی قرار دارد.


عکس تحسین شده در بخش طبیعت شکننده

جزیره‌ای از مرجان‌های سنگی / عکاس: توبیاس فردریک

عکس این گوریل زیبا جهان را تحت تاثیر قرار داد

این عکس هم به دلیل سوژه منحصر بفردش بسیار مورد توجه قرار گرفت. عکاس آلمانی در بخشی که باید آسیب پذیر بودن طبیعت و حیات وحش را به تصویر می‌کشید سراغ جزیره‌های مرجانی رفت که به دلیل تنوع زیستی بالا و نقش پررنگ در حیات دیگر گونه‌ها،در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه دانشمندان و طبیعت شناسان قرار گرفته است.


عکس تحسین شده در زمینه رفتارِ حیات وحش در آفریقا

سارِ شنل دار و مانتیسِ آفریقایی / عکاس: کمرون آزاد

عکس این گوریل زیبا جهان را تحت تاثیر قرار داد

این عکس هرچند در بخش رفتار حیوانات نتوانست مقامی کسب کند اما توجه بسیاری از دیگر عکاسان و مخاطبان را جلب کرد. عکاسِ آمریکایی از هر منظری یک عکسِ بی‌نقص گرفته است، از لحظه برخورد دو جاندار کاملا متفاوت گرفته تا قاب بندی هنرمندانه و نمایش انعکاس تصویر در آب.


عکس تحسین شده در زمینه پرتره حیواناتِ آفریقایی

بچه فیلِ آفریقایی / عکاس: اندرو وای.لیو

عکس این گوریل زیبا جهان را تحت تاثیر قرار داد

عکاس آمریکایی با انتخاب فرمت سیاه و سفید برای این عکس، زیباییِ این پرتره را چند برابر کرده و قرار گرفتن چهره با تجربه فیلِ ّبالغ در پس‌زمینه پرتره فیلِ کم سن و سال، یک عکس تماشایی به وجود آورده است.


عکس تحسین شده در زمینه پرتره حیواناتِ آفریقایی

سِروال / عکاس: میشل سی. ذوقذوقی

عکس این گوریل زیبا جهان را تحت تاثیر قرار داد

سِروال‌ها گربه‌سان‌هایی با هیکل متوسط به حساب می‌آیند که معمولا با پوست خالدار، گردن و پاهای بلند و گوش‌های بزرگشان شناخته می‌شوند. جمعیت سروال‌ها در کشورهای اطراف بیابان صاحارا پراکنده شده و متاسفانه به دلیل زیبایی پوستشان، شکار بی رویه جمعیت این موجودات زیبا را تهدید می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ