یک مقام مسئول تاکید کرد:

لزوم تخصیص بودجه ویژه برای حمایت از بازار سرمایه

اقتصاد ایران: معاون عملیات بازار شرکت بورس تهران با اشاره به اقدام ۱۷۰ هزار سهامدار از طرح بیمه سبد سهام طی ۴ روز گفت: تخصیص ردیف جداگانه در بودجه سال آینده نشان از اهمیت بورس برای دولت است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، مهدی زمانی سبزی در خصوص اجرای طرح بیمه سبد سهام و میزان استقبال سهامداران به ایرنا گفت: با اجرایی شدن بیمه سبد سهام به آینده بازار خوش‌بین خواهیم بود. زیرا برای نخستین بار دولت بصورت مستقیم وارد عمل می‌شود و سبد سهام را بیمه می‌کند که در جهت تقویت و بازگشت اعتماد سهامداران است.

وی افزود: با آغاز طرح بیمه سبد سهام که از شنبه ۲۱ آبان تا سه شنبه بالغ بر ۱۷۰ هزار نفر سهام را بیمه کردند. به طوری که ۶۵.۵ هزار نفر در دو روز اول و ۴۴.۷ هزار نفر در روز سوم سهام را بیمه کردند و صندوق تثبیت نیز آمادگی دارد برای ۱۰ میلیون نفر "سهام یار" منتشر کند. با اجرای بیمه سبد سهام و بیمه سبد صندوق‌های با درآمد ثابت که در روزهای آینده نهایی می‌شود، قرار است منابع مورد نیاز از بودجه دولت اخذ شود.

این مقام مسئول ادامه داد: نوسان در ذات بازار است و نمی‌توان انتظار داشت بدون توقف در مدار صعود باشد. وقتی روند نزولی، فرسایشی شود باید همه به کمک بیایند و تا جای ممکن از بازار حمایت کنند. اشخاص حقوقی و دولت با طرح "سهام یار" حمایت را از بازار سرمایه نشان دادند ضمن اینکه نمی‌توان در مدت کوتاه درخصوص این طرح و کارکرد آن اظهارنظر کرد و باید در بلندمدت تجزیه و تحلیل شوند. موضوع مهم ایجاد ابزار اطمینان بخش برای سهامداران حقیقی است که امروز فراهم شده است.

به گفته زمانی سبزی، تخصیص ردیفی جداگانه در بودجه سال آینده برای حمایت از بازار سرمایه نشان دهنده اهمیت بورس و سهامداران برای دولت است. از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود با توجه به شرایط بازار، نیازی به صرف بودجه نباشد. چرا که بازار بیشتر از ۲۰ درصد سود را عاید سرمایه گذاران می‌کند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ