راه پیشرفت پایدار اعتماد به شرکت‌های خلاّق و دانش‌بنیان

اقتصاد ایران: یک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نقش فعالان زیست بوم نوآوری در کشور را ایجاد یک مسیر میانبر برای توسعه متوازن و پایدار کشور توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حسین رئیسی نماینده مردم جاسک و میناب از کوتاه شدن مسیر پیشرفت به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق گفت و ادامه داد: قطعاً اگر در کشور بخواهیم توسعه متوازن و البته پایدار داشته باشیم، راهی وجود ندارد غیر از آنکه بر زیست‌بوم فناری، خلاقیت، دانش و نوآوری تکیه کنیم. همانگونه که رهبر معظم انقلاب به نیکی گفته‌اند؛ با توجه به رشد سریع علم و دانش در دنیا ما برای همگام سازی کشور با این حرکت سریع چاره ای نداریم جز آنکه به تعبیر ایشان «راه میانبر» را جستجو کنیم.

وی افزود: در واقع شاید حرکت در این مسیر طولانی و پرفراز و نشیب برای ما امکان پذیر نباشد و راه میانبر که خردمندانه‌تر است، استفاده از ظرفیت‌های عظیم جوانان خلاق و شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور است

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تشریح بیشتر الزمات توسعه شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در کشور، افزود: در واقع از جمله مهمترین مولفه‌های قدرت در جهان معاصر، در اختیار داشتن یک زیست بوم قدرتنمند دانش‌بنیان و خلاق در کشور است. کشورهای توسعه‌یافته نیز با تکیه بر همین مولفه قدرت خود را توسعه دادند.

برون سپاری به شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان

وی گفت: بسیار مهم است که جوانان دارای اهلیت و خوشفکر در راس شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان قرار گیرند و بر مشکلات کشور تمرکز کنند.

باید مسئولینی نیز در دستگاه های اجرایی در راس کار قرار بگیرند که بر اهمیت همکاری با این شرکت‌ها و جوانان نخبه و اهل فضل، واقف باشند. راههای زیادی نیز برای حمایت از شرکت‌ها و موسسات خلاق، دانش‌بنیان و فناور وجود دارد. برای مثال می‌توان در موضوع واگذاری‌ها، برونسپاری و خصوصی‌سازی، قویاً این شرکت‌ها را در نظر گرفت.

این عضو قوه مقننه، با اشاره به دستاوردهای بزرگ شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در دوران تحریم، افزود: در دوران اوج همه‌گیری ویروس کووید_۱۹ دیدیم که خارجی‌ها حتی دستگاههای ضروری تنفس را نیز در اختیار ما قرار نمی‌دادند و این شرکت‌های خلاق دانش‌بنیان بودند که پا به عرصه گذاشتند و حماسه‌های علمی زیادی خلق کردند. در زمینه کم اثر کردن دیگر جوانب تحریم‌ها نیز لازم است که با همین روحیه کار را ادامه دهند و به ابزاری کارآمد برای پیشرفت روزافزون کشور بدل شوند.

فرماندار پیشین میناب با اشاره به ذخایر و داشته‌های عظیم این خطه از کشور گفت: میناب، جاسک و به طور کلی استان هرمزگان ظرفیت گردشگری بسیار بالای دارد که می‌تواند موضوع فعالیت شرکت‌های خلاق باشد، وجود بازارهای مختلف، همجواری با کشورهای حاشیه خلیج فارس، صید و صیادی و دریانوردی، کشاورزی و زراعت و باغداری از دیگر زمینه‌های بسیار سودبخش فعالیت در این شهرها است. شرکت‌‎های خلاق، دانش‌بنیان و سایر موسساتی که با استفاده از ابزار فناوری و خلاقیت برای بالفعل کردن این پتانسیل‌ها تلاش کنند، حتماً نتیجه تلاش خود را خواهند دید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ