بهترین مناطق دبی برای زندگی ما ایرانی ها

اقتصاد ایران: دبی امکانات تفریحی و دیدنی بسیاری دارد که موجب جاذبه‌های منحصربه‌فرد گردشگری شده است. شاید برای شما هم سؤال باشد که بهترین منطقه دبی برای زندگی کجاست؟ این شهر منطقه‌ها و محله‌های بسیار خوبی برای زندگی و سرمایه‌گذاری دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

اخبار شرکتها- دبی یکی از بزرگ‌ترین شهرهای امارات در حوزه خلیج‌فارس است؛ این شهر به عروس خلیج‌فارس شهرت دارد. دبی از مدرن‌ترین شهرهای سراسر دنیا به شمار می‌آید که دارای جاذبه‌های بسیاری است. هرساله افراد گوناگونی از کشورهای مختلف ازجمله ایران، برای تفریح، کار و یا زندگی به این شهر سفر می‌کنند. شهر دبی دارای آب‌وهوای گرمی است و تابستان‌های بسیار سخت و آزار دهنده‌ای دارد. در ابتدا این شهر یک منطقه ساده و کوچک بود که به دلیل کشف منابع نفتی در اطراف آن، اقتصاد آن با پیشرفت مواجه شد. علی‌رغم منابع نفتی دبی، فقط 6 درصد درآمد این شهر از طریق نفت حاصل می‌شود و اساس اقتصاد این شهر بر اساس گردشگری است. دبی امکانات تفریحی و دیدنی بسیاری دارد که موجب جاذبه‌های منحصربه‌فرد گردشگری شده است. شاید برای شما هم سؤال باشد که بهترین منطقه دبی برای زندگی کجاست؟ این شهر منطقه‌ها و محله‌های بسیار خوبی برای زندگی و سرمایه‌گذاری دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

منطقه‌های گوناگون دبی برای زندگی

برای اینکه بدانید بهترین منطقه دبی برای زندگی کجاست، باید قیمت خرید ملک در دبی و برخی از محله‌ها و مناطق محبوب دبی را بررسی کنید تا متناسب با روحیات خود، یکی از آن‌ها را برگزینید:

  • محله السطوه

محله السطوه در کنار یک خیابان مشهور به نام شیخ زائد در بخش جنوب‌غربی دبی قرار دارد. اگر قصد خرید جواهرات و پارچه‌های ابریشمی مرغوب را دارید و یا هوس غذاهای تند کردید می‌توانید به این محله بروید. در این منطقه افراد بسیاری با ملیت هندی زندگی می‌کنند؛ غذاهای تند و پارچه‌های هندی را می‌توانید در این محله خریداری نمایید. به دلیل سکونت تعدادی زیادی از هندیان در این منطقه، حال و هوای هندوستان در آن جریان دارد. جالب است بدانید که یک بیمارستان ایرانی نیز در این منطقه وجود دارد. بازار طلای بزرگ و معروف دبی نیز در این منطقه قرار دارد.

  • محله بستکیه

این محله بسیار قدیمی است و معماری اصیل عربی خود را حفظ کرده است. بستکیه می‌تواند نماد فرهنگ و تاریخ این شهر محسوب شود. این محله به دلیل سکونت ایرانیان شهرت پیدا کرده است و نام آن نیز برگرفته شده از شهری در جنوب ایران به نام بستاک است. در اواخر قرن ۱۸ میلادی، تجار ایرانی که با صدف و مروارید سروکار داشتند، از شهر بستاک ایران به دبی مسافرت می‌کردند. در بناهای این محله بادگیرهایی وجود دارد که نشان‌دهنده معماری ایرانی است. فرهنگ و هنر این محله تلفیقی از فرهنگ و هنر ایرانی و عربی است؛ ازاین‌رو محله بستکیه بهترین منطقه دبی برای زندگی ایرانیان مهاجر محسوب شود. شما می‌توانید در مغازه‌های قدیمی بازارهای این محله هنرهای دستی ایرانی همچون، مینیاتور را مشاهده کنید. از جمله غذاهای لذیذی که در این محله وجود دارد غذای سنتی عربی است.

  • محله جبل علی

این محله نزدیک به بزرگ‌ترین بندر جهان، یعنی بندر جبل علی در 35 کیلومتری جنوب غربی دبی قرار دارد. یکی از دلایل پیشرفت این محله هم‌جواری با این بندر بزرگ است؛ همچنین مرکز خرید ابن بطوطه و فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم نیز در این محله واقع شده‌اند. این منطقه امکانات تجاری، بازرگانی، رفاهی و تفریحی متنوعی برای گردشگران و مهاجران دارد. این منطقه با بیشتر از 100 بندر در جهان و بیشتر از 170 خط کشتی‌رانی به‌صورت هفتگی در ارتباط است. به دلیل رشد اقتصادی که این محله دارد در سال‌های اخیر تجار و سرمایه‌گذاران بسیاری از ایران به این منطقه ورود پیدا کرده‌اند. امکانات رفت‌وآمد عمومی همچون مترو و اتوبوس در این محله موجب می‌شود تا شما به‌راحتی مسیرهای موردنظر خود را طی نمایید؛ همچنین به دلیل امکانات رفاهی و امنیتی که این محله دارد می‌توان آن را به‌عنوان بهترین منطقه دبی برای زندگی معرفی کرد.

  • محله جمیرا

یکی از بهترین مناطق برای زندگی در دبی محله جمیرا محسوب می‌شود که یک منطقه گرم ساحلی است. در این محله مسکونی خانه‌های ویلایی بسیار شیکی ساخته شده است که مهاجران مرفه در آن ساکن می‌شوند. به طور معمول بیشترین جمعیت این منطقه را اروپایی‌ها و افرادی از آسیای شرقی تشکیل داده‌اند؛ یعنی در جمیرا می‌توانید افرادی بافرهنگ آسیایی و حتی ایرانی را مشاهده کنید. این محله بسیار مدرنیته است و به سه بخش جمیرا 1، 2 و 3 تقسیم‌بندی می‌شود. هتل برج العرب و پارک آبی وایلد وادی نیز در این منطقه قرار دارند. یکی از مزیت‌های زندگی در این منطقه پارکینگ‌های رایگان برای ماشین‌های شما است. این منطقه دسترسی خوبی به امکانات حمل‌ونقل عمومی دارد؛ همچنین مراکز خرید، درمانی و تفریحی، محله جمیرا را به یک منطقه بسیار خوب برای زندگی تبدیل کرده است.

  • منطقه الممزر

الممزر یک محلهٔ مسکونی با خانه‌های ویلایی است که محیطی ساحلی و قدیمی را به وجود آورده است. الممزر در منطقه دیره، در شمال شرقی دبی قرار دارد و از شمال هم‌جوار خلیج‌فارس، از جنوب با هور العنز، از سمت غرب الوحیده، و از سمت شرق شارجه هم‌مرز است. این محله بسیار ساکت و آرام است و پارک ساحلی الممزر در آن واقع شده است. محله الممزر بهترین منطقه دبی برای زندگی افرادی است که مناطق آرام را برای زندگی دوست دارند. از جمله سازه‌های مهم این منطقه می‌توان به انجمن علمی فرهنگی دبی، مدرسه الاتحاد، دفتر مرکزی پلیس دبی، مسجد القاز و پارک ساحلی الممزر اشاره نمود.

  • منطقه بردبی

می‌توان گفت این محله مهم‌ترین و زیباترین منطقه در شهر دبی و حتی کشور امارات محسوب می‌شود. منطقه بردبی بسیار مدرن است و یک منطقه مهم برای گردشگری به شمار می‌آید. محله بردبی شامل بخش‌هایی همچون سقیم، کرامه، اودمتا، ام ستوا و جمیرا می‌شود. این محله تعداد زیادی هتل و جاذبه‌های گردشگری را در خود جای‌داده است و توجه بسیاری از گردشگران را به خود جذب کرده است.

  • محله کرامه

یکی از بهترین مناطق دبی برای زندگی به‌عنوان یک ایرانی محله کرامه است. محله کرامه یک منطقه پرجنب‌وجوش و چندفرهنگی است که هیچ سازه آسمان خراشی در آن مشاهده نمی‌شود. این محله دارای مراکز خرید و رستوران‌های متنوعی برای عاشقان غذا است. در این منطقه مهاجرانی از کشورهای گوناگون همچون ایران، فیلیپین، آسیای جنوبی و لبنان زندگی می‌کنند و احتمالاً شما هیچ‌وقت در آن احساس تنهایی و غربت نخواهید کرد. اگر دوست دارید طعم واقعی زندگی روزمره را بچشید، می‌توانید برای خرید به فروشگاه‌های این منطقه بروید. این منطقه از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که می‌توانید در آن یک زندگی راحت و به‌دور از تکرار را تجربه کنید.

بعنوان یک ایرانی در کدام منطقه دبی زندگی کنیم؟

در سراسر جهان شهرهای مدرن و بسیار زیبایی برای زندگی، کار و تفریح وجود دارد؛ اما برخی از آنها توانسته‌اند شهرت بسیاری کسب کنند. دبی یکی از شهرهای امارات متحده عربی است که نه‌تنها در حوزه خلیج‌فارس، بلکه در تمام دنیا شهرت فراوانی دارد. این شهر مدرنیته جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد و افراد زیادی از کشورهای دور و نزدیک همچون ایران، برای زندگی به این شهر مهاجرت می‌کنند.

دبی یکی از شهرهایی محسوب می‌شود که همواره در حال پیشرفت است و زندگی در این شهر می‌تواند فرصت‌های خوبی را در اختیار شما قرار دهد. علاوه بر کسب درآمد در دبی می‌توانید از زندگی در آن لذت ببرید، تفریح کنید و از امکانات رفاهی آن استفاده نمایید. ساختمان‌سازی، صنعت و هر آن چیزی که در دبی وجود دارد کاملاً پیشرفته و به‌روز است. این شهر با وجود منابع نفتی که دارد بیشترین درآمد خود را از طریق گردشگری و سرمایه‌گذارهای خارجی به دست می‌آورد. دبی دارای مناطق و محلات بسیار خوبی برای زندگی است که برخی از آنها عبارت‌اند از مارینا، البرشاء، جبل علی، جمیرا، السطوه و… بهترین منطقه دبی برای زندگی ایرانیان مهاجر، محله بستکیه و کرامه است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ