راهنمایی خرید پنل ال ای دی و انواع آن

اقتصاد ایران: نورپردازی فضاهای اداری، بیمارستانی و تجاری همواره با چالشی به نام هزینه‌ی انرژی و برق همراه بوده است از این رو امروزه فناوری ال ای دی به کمک آمده و پنل‌های ال ای دی را تبدیل به بهترین انتخاب برای این دست فضاها کرده است. پنل ال ای دی با مصرف بسیار کم انرژی و نور یکپارچه و یکدست خود تحولی در بحث نورپردازی فضاهای اداری و بیمارستانی ایجاد کرده است.

اخبار شرکتها- پنل‌های ال ای دی دارای یک پوشش از جنس پلی کربنات هستند که در جلوی منبع نور قرار دارد. این پوشش باعث پخش نور و یکدستی آن می‌شود و همچنین از ایجاد خیرگی و آسیب به چشم هم جلوگیری می‌کند. با توجه به ضخامت دیفیوزر، مقدار ضخامت پنل‌های ال ای دی تولیدکننده‌های مختلف ممکن است با هم تفاوت کند. همچنین نحوه چینش چیپ‌های به کار رفته در چراغ هم یکی دیگر از دلایل تفاوت کیفیت نور پنل‌های ال ای دی مختلف است.

پنل ال ای دی

از پنل‌های ال ای دی با توجه به ظاهر مربع شکل خود به نام تایل‌های ال ای دی نیز یاد می‌کنند. به ظور کلی پنل‌های ال ای دی در سه حالت قابلیت نصب دارند:

  • پنل ال ای دی تو آویز

در حالتی که ارتفاع سقف شما زیاد است و می‌خواهید منبع نور نزدیک باشد امکان اتصال پنل ال ای دی با کمک آویز به سقف وجود دارد. البته دقت کنید همه‌ی تولیدکننده‌ها همچین قابلیتی را برای پنل خود در نظر نگرفته‌اند پس حتما این موضوع را قبل از خرید با فروشنده چک کنید.

  • پنل ال ای دی روکار

اگر طراحی دکوراتیو شما ایجاب می‌کند و یا سازه شما به گونه‌ای است که امکان نصب تو کار وجود ندارد می‌توانید با استفاده از قاب و اتصالی که برای همین منظور تولید می‌شود پنل ال ای دی خود را به صورت روکار نصب کنید.

  • پنل ال ای دی توکار

این حالت نصب رایج‌ترین حالت نصب پنل ال ای دی است. ظاهر مینیمال پنل ال ای دی در این حالت بسیار جلوه می‌کند. در این حالت باید توجه داشت که ضخامت پشت پنل یکی از فاکتورهای مهمبر است.

انواع پنل ال ای دی

پنل‌های ال ای دی در دو سبک و مدل تولید می‌شوند. این تفاوت در فرآیند تولید و نحوه قرارگیری چیپ‌‌ها است.

  • پنل ال ای دی بک‌لایت

نحوه قرارگیری چیپ‌ها در پنل ال ای دی بک لایت به صورت خطوطی پشت صفحه دیفیوزر است. با توجه به آمارهای آزمایشگاهی، پنل ال ای دی بک‌‌لایت از راندمان بهتری نسبت به پنل ال ای دی اسلیم برخوردار است.

  • پنل ال ای دی اسلیم

در این پنل ال ای دی، چیپ‌های نوری به صورت خطوطی در دور تا دور پنل قرار داده شده‌ند. منبع نور در گوشه هر ضلع قرار گرفته و به وسیله انکسار نور، نور را به بیرون ساطع می‌کند. اگر بخواهیم بیشتر به تفاوت‌های پنل ال ای دی اسلیم و پنل ال ای دی بک لایت بپردازیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ضخامت پنل ال ای دی:
    خب طبیعتا با توجه به قرارگیری منبع نور در پنل‌های ال ای دی بک‌لایت ضخامت پنل ال ای دی بک لایت بیشتر از پنل ال ای دی اسلیم است. پنل‌های ال ای دی اسلیم با کیفیت دارای ضخامت 1/5 سانتی‌متری هستند و پنل‌های ال ای دی بک‌لایت ضخامتی حدود 3/5 سانتی‌متر دارند.

  2. شدت نور و روشنایی تولیدی پنل ال ای دی
    فارغ از دیگر ویژگی‌های هر چراغ، کیفیت نور خروجی از مهم‌ترین ملاک‌ها است. تست‌های آزمایشگاهی مختلف نشان داده است نور خروجی در پنل ال ای دی اسلیم نسبت به پنل ال ای دی بک‌لایت کمی دارای تحریف است و شکلی راه راه به حالت گورخری دارد همچنین حجم نور تولیدی پنل‌های ال ای دی بک‌لایت حدود 25 درصد بیشتر است.
  3. گرما و حرارت انتقالی در پنل ال ای دی
    به صورت کلی پنل‌های ال ای دی رسانای خوبی در بحث گرما و حرارت هستند و نگرانی‌ای از این بابت متوجه آن‌ها نیست. در پنل ال ای دی اسلیم حرارت به دلیل نحوه قرارگیری چیپ‌ها در گوشه‌ها متمرکز است.

تلاش کردیم تا در این مقاله کوتاه آشنایی‌ای کلی با پنل ال ای دی و انواع آن داشته باشیم. همچنین ویژگی‌های یک پنل خوب و تفاوت‌های پنل‌های مختلف را بررسی کردیم تا در هنگام خرید، انتخاب مطمین تری داشته باشید.

منبع: ecowat.com

پنل ال ای دی,پنل LED,پنل 60*60,پنل 60 وات,پنل 60 در 60

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ