اعطای ۱۰ نوع تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان

اقتصاد ایران: مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر گفت: صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیش از ۱۰ نوع تسهیلات را به شرکتهای دانش بنیان ارائه می کند.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، هدی عابدی درباره صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری پارک علم و فناوری و کارگزاری صندوق نوآوری و شکوفایی درصدد برآمده تا خدماتی را به شرکتهای دانش بنیان ارائه کند.

وی با اشاره به تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: انواع تسهیلاتی که این صندوق به شرکت های دانش بنیان ارائه می کند شامل «نمونه سازی (تا سقف۵ میلیارد ریال)»،«سرمایه در گردش( تا سقف ۱۰ میلیارد ریال)»، «قبل از تولید صنعتی ( تا سقف ۲۰ میلیارد ریال)»، «لیزینگ و استصناع ( تا سقف ۲۰ میلیارد ریال)»،«تسهیلات جعاله» می شود.

به گفته عابدی همچنین «صدور انواع ضمانت نامه»،«ضمانت نامه پیش پرداخت»، «ضمانت نامه حسن انجام کار»، «ضمانت نامه شرکت در مناقصه»، «ضمانت نامه حسن انجام تعهدات» سایر خدمات صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، به منظور مدیریت وجوه اداره شده نهادها و سازمان ‌های دولتی، عمومی و خصوصی که بودجه هایی در حوزه های فناوری و نوآوری در اختیار دارد، می تواند عاملیت اجرایی این منابع مالی به عهده گرفته و به منظور پیشرفت و توسعه در مسیر فناوری و نوآوری کشور، خدمات ارائه کند.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص یکی از تسهیلات این صندوق گفت: تامین سرمایه در حوزه مشارکت و سرمایه گذاری خطر پذیر (VC) برای شرکت ها و کسب و کارهای نوپا (استارت آپ ها) و کارآفرین و عموما دانش بنیان را که مستعد جهش و رشد ارزش هستند در بخش سرمایه گذاری خطر پذیر این صندوق مورد حمایت قرار می دهد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بر اساس ماده ۱۰۰ قانون برنامه سوم توسعه و ماده ۴۵ برنامه چهارم توسعه اقتصادی، صندوق ها می‌تواند در راستای رفع نیازهای پژوهشی و فناوری‌های مورد نظر دستگاه‌های اجرایی، و حمایت‌های مالی دولت از اشخاص حقیقی و حقوقی به عنوان عامل مالی آن مجموعه عمل کند.

عابدی تاکید کرد: همچنین تخصیص بهینه منابع مدیریت شده در کشور برای نیل به اهداف فناورانه و در حوزه پژوهش و فناوری این فرصت را فراهم کرده تا صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر مسیر توسعه با کاهش بروکراسی اداری، تسریع در اجرای برنامه ها، ارائه خدمات مالی و اعتباری با کیفیت بالاتر، پیاده سازی مدل های متنوع حمایتی به دستگاه های اجرایی ارائه کند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ