تعداد ایمپلنت برای کل دهان +عکس

اقتصاد ایران: تعداد دندان هایی که شما در طی یک بازه زمانی از دست می دهید با میزان ایمپلنت ارتباط مستقیمی دارد.

اخبار شرکتها- به ازای هر دندان از بین رفته لازم است که یک ایمپلنت در دهان شما قرار داده شود.
دو دندان از دست رفته نیز به ایمپلنتی جداگانه نیاز دارند. لازم به ذکر است که برای سه دندان حتما نیازی به قرار دادن سه ایمپلنت نیست. بلکه بر اساس قطر دندان و طول اولیه ایمپلنت ها در این مورد تصمیم گیری می شود.


در نهایت پزشک متخصص دندانپزشک باید در این مورد تصمیم گیری کند. تعداد ایمپلنت برای کل دهان  بیمار توسط پزشک محاسبه شده و به او اعلام می گردد. برای مشخص شدن این مورد معمولا عکس ها و معاینات دقیقی باید انجام شود. لذا باید چندین مرتبه به مطب پزشک مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برند های ایمپلنت سوئیسی می توانید از لینک زیر استفاده فرمایید.

ایمپلنت سوئیسی

تعداد ایمپلنت برای فک پایینی

ساختار فک پایینی در دهان انسان با فک بالایی متفاوت است. تعداد و طول دندان و جنس استخوان نیز در این دو فک کاملا فرق دارد. این دلایل برای تعیین تعداد ایمپلنت برای کل دهان در انسان مورد بهره برداری قرار می گیرد. کم بودن میزان قطر و طول ایمپلنت ها می تواند نتایج بسیار بدی را در آخر کار ایجاد کند. جهت جلوگیری از این امر لازم است حداقل چهار ایمپلنت به صورت متوسط برای اصلاح مشکلات دندان استفاده شود. البته استفاده از دو ایمپلنت برای مشکلات کوچک نیز کاملا مناسب است. برای فک پایین بیشتر از ایمپلنت نوع متحرک استفاده می شود.

تعداد ایمپلنت برای فک بالایی

پروتز ثابت به صورت حداقل 8 عدد برای دندان های معمولی در فک بالایی استفاده می شود. برای بازسازی کامل فک بالایی به صورت معمولی از پروتزهای ثابت استفاده می شود. دندان های طبیعی توسط این پروتزها در دهان یک فرد ایجاد می شود.

8 عدد ایمپلنت به اندازه یک پروتز کاملا طبیعی کارایی دارد. شما با کمک این ایمپلنت ها می توانید دندان هایی کاملا طبیعی در سطح دهان خود ایجاد کنید. تعداد ایمپلنت برای کل دهان بر اساس حجم و اندازه و سایز فک بیمار نیز مشخص خواهد شد.

جهت تعیین تعداد ایمپلنت برای کل دهان قبل از هر بخش، فک بالا و پایین بررسی می شود. در همین راستا برای  فک بالا به صورت معمولی از پروتز ثابت استفاده می شود. سرعت تاثیر گذاری پروتز ثابت به دلیل قرارگیری کامل بر روی لثه ها نسبت به نمونه متحرک بیشتر است. در واقع میزان انعطاف پذیری نوع ثابت نسبت به نمونه متحرک بسیار بیشتر است.

 مزایای استفاده از تعداد ایمپلنت برای کل دهان

تعداد ایمپلنت برای کل دهان بر اساس انتظار شما از پروتز بکار رفته در سطح دهان نیز مشخص خواهد شد. بهبود ظاهر کلی سطح دهان شما از مزایای ویژه ایمپلنت است. شاید مهم ترین مزیت استفاده از ایمپلنت تبدیل شدن آن به یک دندان دائمی باشد. قرار گرفتن ایمپلنت به صورت ثابت بر روی فک به صحبت کردن راحت شما کمک زیادی می کند.

یک خنده زیبا در واقع مهم ترین مزیت استفاده از ایمپلنت خواهد بود. دندان های شکسته و خراب به حدی آزار دهنده هستند که می توانند بر روی غذا خوردن افراد اثر گذار باشند. استفاده از روش شماره گذاری تعداد ایمپلنت فول موس به پزشک کمک می کند که گفتار بیمار را بهبود ببخشد. زمانی که تعداد زیادی از دندان های فرد مراجعه کننده مشکل دارد، بهترین راه، محاسبه دقیق میزان ایمپلنت مورد نیاز است. استفاده از دندان مصنوعی جلوی تکلم صحیح را می گیرد. این معضل با استفاده از روش ایمپلنت به طور کامل برطرف خواهد شد.

کیفیت ایمپلنت دندانی به حدی است که تا پایان عمر فرد نیز دوام خواهد آورد. کافی است نکات مربوط به استفاده صحیح از ایمپلنت را به طور کامل رعایت کنید.

تعداد ایمپلنت اختصاصی

تراکم استخوان دهان و دندان هر فرد تاثیر مستقیمی با میزان ایمپلنت موجود در هر فک او دارد. بنابر اندازه فک بیمار و میزان تخریب دندان ها، تعداد ایمپلنت مناسبی برای کاشت در دهان انتخاب می شود.

در واقع تعداد ایمپلنت برای کل دهان  بر اساس یک فرمول خاص مشخص نمی شود. بلکه این میزان در هر فردی متفاوت است. ممکن است یک فرد مراجعه کننده با سه ایمپلنت به راحتی دندان هایی سالم داشته باشد. در یک فرد دیگر حتی چهار ایمپلنت با توجه به شرایط فک و دندان های او ممکن است کم باشد.

قوس فک پایینی به 4 ایمپلنت به صورت تقریبی نیازمند است. فک بالا به صورت مداوم نیازمند 6 ایمپلنت ثابت است. این مقادیر بر اساس استانداردها تعیین شده است. در حالی که تعداد ایمپلنت برای کل دهان یک موضوع متغیر و کاملا وابسته به شرایط است. حتی این موضوع می تواند وابسته به جیب فرد مراجعه کننده نیز باشد. یعنی ایمپلنت 4 تایی هزینه کمتری داشته و برای افراد دارای بضاعت مالی کم کاملا مناسب می باشد.

نکاتی در مورد تعداد ایمپلنت برای کل دهان

جراح دندانپزشک در معاینه اولیه به طور کامل موارد زیر را بررسی می کند. هدف او تشخیص تعداد ایمپلنت برای کل دهان فرد مراجعه کننده است.

  • ü میزان دندان های جایگزین مورد نیاز و نوع آن ها
  • ü بررسی علت خرابی دندان ها و آموزش روش های پیشگیری
  • ü بررسی احتمال وجود عادت هایی در بیمار مثل دندان قروچه و غیره
  • ü تطبیق سن افراد برای بررسی میزان احتمالی عمر ایمپلنت
  • ü تراکم استخوان در بخش های مختلف فک

پس از مشخص شدن تمامی این موارد، معاینه به پایان رسیده و درمان اصلی آغاز خواهد شد.

ایمپلنت برای کل دهان و یک فک

تعداد ایمپلنت برای کل دهان بر اساس نوع و میزان پایه فلزی نیز مشخص خواهد شد. تیتانیوم دقیقا ماده ای است که سبب استحکام میزان مقاومت ایمپلنت خواهد شد.


استخوان فک در نهایت شکل واقعی تعداد ایمپلنت برای کل دهان را ایجاد می کند. همان طور که در شکل بالا مشاهده می کنید، استخوان فک بیمار مورد نظر تنها به 4 ایمپلنت نیازمند است. در حالی که فرد دیگری ممکن است با کمتر از این میزان نیز دندان هایی زیبا داشته باشد.

ایجاد استخوان در شرایط و مکان مناسب در نهایت سبب تشکیل ایمپلنت در سراسر محیط دهان شما خواهد شد. در فک های بالا تعداد ایمپلنت برای کل دهان بهتر مشخص می شوند. به صورت کلی فک بالا قدرت پذیرش بهتری برای ایمپلنت دارد. استخوان ها در تمامی فک و دهان برای پیدا کردن مناسب ترین منطقه جهت نصب ایمپلنت بررسی می شود. پس از انجام این مرحله نوبت به قرار دادن سینوس و لیفت برای جایگذاری ایمپلنت دهانی می رسد.

 برای اصلاح این روش ها لازم است حساسیت های مراجعه کننده به طور کامل بررسی شود. در مسیر تشخیص تعداد ایمپلنت برای کل دهان معمولا این حساسیت ها نیز به صورت فیزیکی بررسی می شود.

 شما هم جهت مشاوره برای مشخص شدن تعداد ایمپلنت برای کل دهان می توانید به صورت حضوری به مطب مراجعه کنید و برای نحوه محاسبه قیمت ایمپلنت دندان می توانید از لینک زیر استفاده فرمایید.

قیمت ایمپلنت دندان

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ