هزینه زندگی در کانادا چقدر است؟

اقتصاد ایران: کانادا با داشتن کیفیت بالای زندگی و امکانات و اقتصاد پیشرفته، یکی از کشورهای محبوب برای مهاجران جهان است.

اخبار شرکتها-  اولین موضوعی که قبل از مهاجرت به این کشور بیش از موضوعات دیگر حائز اهمیت است و باید به آن توجه کنید اطلاع داشتن از هزینه زندگی در کانادا است. یکی از اساسی ترین سوالات در تمامی روش های مهاجرتی، هزینه زندگی به کانادا می باشد. سوالاتی از قبیل اینکه هزینه زندگی در کانادا و شهریه دانشگاه های این کشور چه رنجی دارند؟ هزینه مسکن چه بخشی از هزینه زندگی را شامل می شود؟

سطح رضایت مردم کانادا نسبت به درآمدها و هزینه زندگی در کانادا چگونه است؟ هزینه زندگی در هر کشوری از جمله کانادا بسته به سبک زندگی و موقعیت مکانی افراد متفاوت است. هزینه زندگی شامل مقدار پولی می شود که برای تأمین هزینه‌های اساسی زندگی مانند مسکن، خوراک، استفاده از حمل و نقل عمومی، مراقبت از کودک، مراقبت‌های بهداشتی و مالیات در یک مکان و دوره زمانی خاص مورد نیاز است. علاوه بر این موارد، موارد ضروری دیگری نیز به عنوان هزینه‌های مازاد وجود دارد که شامل هزینه پوشاک، هزینه استفاده از اینترنت و تلفن، باشگاه ورزشی، تفریح و سرگرمی و دیگر موارد است.

سازمان مهاجرتی درنامایگریشن dornamigration.com/fa با تخصصی بالا در زمینه مهاجرت در کنار شماست تا انتهای مسیر

هزینه درآمد و حقوق در کانادا

قطعاً یکی از موارد مهمی که در خصوص مهاجرت به کانادا ذهن شما را درگیر می کند، میزان درآمد مشاغل مختلف است تا بر اساس آن هزینه زندگی در کانادا برای خود و خانواده خود را برنامه ریزی نمایید به عبارتی اولین قدم در محاسبه هزینه های زندگی در کشور کانادا، محاسبه درآمد در کشور کانادا است. کانادا کشوری انگلیسی زبان و مهاجر پذیر است تقاضا در این کشور جهت کاریابی روندی افزایشی داشته است. صرف‌نظر از مجموعه مهارت‌های شغلی افراد، تحصیلات، عنوان شغلی، تجربه کاری، محل کار و جنسیت مقدار درآمد در کانادا نیز برای داشتن یک زندگی پایدار در کانادا تاثیرگذار است.

 بالاترین سطح درآمدی افراد در کل استان های کانادا مربوط به استان اونتاریو با متوسط درآمد حدود 134000$ (دلار کانادا) و در رده های بعدی استان های کبک، بریتیش کلمبیا و آلبرتا قرار می گیرد.  طبیعتا هر شغل درآمدی متفاوت از مشاغل دیگر دارد. با این اوصاف میانگین درآمد در کانادا ۲۰۲۱ برای هر فرد شاغل بطور ماهیانه چیزی در حدود ۹,۹۶۰ دلار کانادا است که این رقم طی یک سال بطور تقریبی ۱۲۰,۰۰۰ دلار کانادا میشود. همچنین حداقل حقوق در کانادا ماهیانه ۲,۵۲۰ دلار و حداکثر مبلغ آن تا ۴۴,۵۰۰ دلار کانادا می رسد.

هزینه درآمد و حقوق در کانادا

هزینه مسکن در کانادا

امروزه با افزایش جمعیت در کشور کانادا و مهاجرت افراد بسیاری به شهر های مختلف این کشور، روز به روز بر تعداد مسکن و هزینه اجاره آن افزوده می شود و همین امر باعث افزایش هزینه اجاره آپارتمان در شهرهای مختلف کانادا با توجه به ویژگی های خاص هر شهر، می شود. خرید ملک در کانادا برای افراد هزینه های بسیار بالایی را دارد و به همین دلیل است که بسیاری از شهروندان کشور کانادا اقدام به خرید ملک نمی کنند.

 با افزایش روز افزون هزینه های مسکن و مدت زمان اجاره نامه در کانادا (که معمولا ۱ ساله می باشد)، اجاره آپارتمان در کانادا بیشتر مناسب افرادی است که تصمیم دارند در مدت زمان کوتاهی در این کشور اقامت نمایند. افرادی که هنوز اقامت دائم این کشور را ندارند، بهتر است برای سال اول به اجاره خانه فکر کنند و بعد از مشخص شدن وضعیت شغل و اقامت برای خرید خانه اقدام کنند.

عمده­ ترین هزینه زندگی در کانادا هزینه اجاره خانه می­باشد. مبلغ اجاره با توجه به موقعیت خانه و همچنین امکانات رفاهی موجود از جمله دسترسی آن به سرویس حمل و نقل عمومی می­تواند بسیار متفاوت باشد. همانطور که گفتیم قیمت اجاره خانه در هر شهرو با ویژگی های مختلف بسیار متفاوت است، شهرهای تورنتو و ونکوور جزئ شهر هایی هستند که هزینه زندگی و اجاره خانه در آن بالا است. در این جا بخشی از هزینه های اجاره خانه را ذکر کردیم که البته شایان ذکر است که این هزینه ها متغییر است.

 

هزینه اجاره مسکن در کانادا

هزینه اجاره یک سوئیت  Studio apartment

1000 تا 15000 دلار کانادایی

هزینه اجاره خانه دوخواب

1000 تا 2300 دلار کانادایی

هزینه اجاره خانه سه خواب

1500 تا 3000 دلار کانادایی

هزینه اجاره خانه های بزرگ ویلایی

2500 تا 5000 دلار کانادایی

 

هزینه حمل و نقل در کانادا

یکی از مهم ترین مسائلی که پیش از مهاجرت باید به آن توجه توجه داشت، شرایط حمل و نقل عمومی در کشور مقصد است. دلیل اصلی اهمیت این موضوع آن است که معمولا افراد پس از ورود به کشور مقصد، اجازه رانندگی نخواهند داشت بنابراین باید از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

کشور کانادا یکی از کشور های پیشرفته در جهان است و بدیهی است که سیستم حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از فاکتور های توسعه، در سطح خوبی قرار داشته باشد. ساکنان کانادایی امکان استفاده از تاکسی، اتوبوس، مترو، تراموا و بسیاری دیگر از وسایل حمل و نقل عمومی را در اختیار دارند و با توجه به موقعیت جغرافیایی خود می توانند از هر یک از آن ها استفاده کنند.

حمل و نقل عمومی به طور متوسط 9.8% از هزینه های زندگی شهروندان کانادایی را شامل می شود. به طور میانگین هزینه یک بلیت یک طرفه برای استفاده از حمل و نقل عمومی، 3.25$ دلار کانادا است. افرادی که به صورت مداوم از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می کنند، معمولا از بلیت های ماهیانه استفاده می کنند که به طور متوسط ۹۵$ دلار کانادا هزینه دارد و تقریبا معادل هزینه خرید ۲۹ بلیت یک طرفه است. هزینه درخواست تاکسی در ترافیک عادی، تقریبا ۴$ دلار کانادا است و هزینه هر کیلومتر مسافت طی شده نیز حدود ۲$ دلار کانادا اعلام شده است.

شهر های بزرگ و بسیاری از شهر های کوچک در کشور کانادا، حداقل یک یا دو سیستم حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس، قطار، مترو و قطار سبک شهری را دارا هستند. هزینه سیستم حمل و نقل عمومی در کنادا ایالت به ایالت متفاوت است و شکل و شمایل خودش را دارد.

سایر هزینه های زندگی در کانادا

سایر هزینه های زندگی در کانادا

هزینه زندگی در کشوری مانند کانادا آنقدرها هم بالا نیست. با مقایسه مخارج زندگی در کانادا باسایر کشورها می‌توان کانادا را حتی جز کشورهای پیشرفته ارزان در نظر گرفت. بر اساس آمار گلوبال نیوز، هر کانادایی‌ به‌طور متوسط ​​حدود 200 دلار در ماه برای خرید مواد غذایی در فروشگاه‌ها هزینه می‌کند. اگر غذایتان را خودتان بپزید، مطمئناً کمتر از کسی که از غذای بیرون استفاده می کند، هزینه می‌کنید. هزینه خورد و خوراک در کشور کانادا زیاد نیست. اگر از حراجی های هفتگی خرید کنید، مبلغ قابل توجهی را در ماه می توان صرفه جویی کرد.

هزینه زندگی در کانادا شامل هزینه آب و برق و گاز نیز می شود. هزینه آب و برق و گاز به لایف استایل، نحوه مصرف و تعداد افراد خانواده بستگی دارد. در اغلب موارد هر چه تعداد افراد یک خانواده بیشتر باشد، هزینه آب و برق و گاز در کانادا نیز بیشتر می شود. باید در نظر داشته باشید که اگر می خواهید جریمه نشوید و هزینه کمتری پرداخت نمایید حتما آب و برق و گاز را به درستی استفاده نمایید چراکه دولت کانادا برای آن دسته از خانواده هایی که بیش از حد مجاز از این منابع استفاده می کنند، جریمه در نظر می گیرد. به طور متوسط منزل های کوچک که دارای حداکثر 2 اتاق هستند، آب و برق و گاز در آن ها ماهیانه 50 دلار الی 70 دلار هزینه دارد حال اگر تعداد اتاق ها بیشتر باشد این هزینه ممکن است تا 100 دلار در ماه نیز برسد. متقاضیان در اغلب موارد می بایست 120 دلار ماهیانه، هزینه آب و برق و گاز در کانادا را پرداخت کنند.

در زمینه هزینه پوشاک شهری مثل تورنتو به خاطر داشتن حراجی‌ های فراوان و به صرفه از نظر هزینه بهتر از ونکوور می باشد. البته هزینه پوشاک بیشتر بستگی به فرد و علاقه اش به مصرف پوشاک برند دارد، ولی بصورت متوسط برای هزینه پوشاک باید ماهیانه رقمی بین 100$‌ تا 150$ (دلار کانادا) کنار گذاشت.

بخش زیادی از هزینه های ماهیانه صرف بیمه خودرو، بنزین، تعمیر خودرو و ایاب و ذهاب می شود. بنزین در ونکوور کمی گرانتر از تورنتو می باشد. بیمه درمانی همگانی در تورنتو رایگان است ولی در ونکوور برای یک خانواده چهار نفره حدودا ماهیانه 120$ (دلار کانادا) باید هزینه شود. برخی هزینه ها نیز در اکثر مناطق کشور کانادا یکسان است مثلا هزینه استفاده از تلفن ثابت 30$ (دلار کانادا)، اینترنت 30$ (دلار کانادا)، تلویزیون 40$ (دلار کانادا) و موبایل 35$ (دلار کانادا) به بالا مقرر شده است.

هزینه های زندگی در کانادا از فاکتورهای مهمی است که قبل از مهاجرت، باید آن را در نظر بگیرید. در این مقاله هزینه و همینطور مخارج زندگی در زمینه حمل و نقل، مسکن، خورد و خوراک، بیمه، پوشاک بقیه موارد در کشور کانادا، بررسی گردید. یادآور می شویم که هزینه های زندگی بسته به انتخاب و سبک زندگی افراد و موقعیت مکانی و سایر عواملی که ذکر شد متفاوت خواهد بود.

کلام پایانی

هزینه زندگی در کانادا یکی از اصلی ترین مواردی است که متقاضیان مهاجرت به کانادا از مسیرهای مختلف باید به آن توجه کنند، هرچند که متقاضیان مهاجرت قبل از مهاجرت به این موارد فکر کرده‌اند فرقی نمیکند مهاجرت تحصیلی به کانادا و یا مهاجرت کاری به کانادا و یا حت سرمایه گذاری از این رو در این زمینه بسیار تحقیق و بررسی انجام داده اند.

مهاجرت,مهاجرت به کانادا,مهاجرت به استرالیا,ویزای کار کانادا,اکسپرس انتری

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ