تقویت تجارت بین ایران و پاکستان با مهار قاچاق کالا

اقتصاد ایران: در بیست و چهارمین اجلاس کمیسیون مرز مشترک ایران و پاکستان، دو کشور درمورد لزوم تقویت تجارت دوجانبه و توقف رفت‌وآمد غیرقانونی و قاچاق کالا و انسان به توافق رسیدند.

- اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از داون نیوز، بیست و چهارمین اجلاس کمیسیون مرز مشترک ایران و پاکستان تصمیم به بهبود امنیت، تقویت تجارت و توقف رفت‌وآمد غیرقانونی و قاچاق کالا گرفته‌است.

این اجلاس دو روزه در استان سیستان‌وبلوچستان ایران برگزار شد و در روز پنجشنبه پایان یافت. هیات پاکستانی با ریاست عبدالعزیز عقیلی، دبیرکل بلوچستان پاکستان در این اجلاس حضور داشت و گزارشی از اقدامات انجام‌شده توسط دولت این کشور برای اطمینان از رعایت نظم و قانون در این منطقه مرزی ارائه داد. ریاست هیئت ایرانی را هم علیرضا مرحمتی، معاون امنیتی و انتظامی استان سیستان‌وبلوچستان برعهده داشت.

در این اجلاس در مورد مسائل دیگری ازجمله امنیت مرزی، قاچاق انسان، رفت‌وآمد غیرقانونی از مرز و تجارت غیرقانونی دارو هم گفتگو و همچنین توافق شد تاسیسات بیشتری برای تجارت بین دو کشور و تبادل نمایندگان ورزشی، فرهنگی و آموزشی در نظر گرفته شود.

دبیرکل بلوچستان پاکستان در این اجلاس گفت دو کشور روابط تاریخی دوستانه با هم دارند و همواره تلاش کرده‌اند همکاری‌های منطقه‌ای توسعه پیدا کند. وی هدف از اجلاس سالانه این کمیسیون را ارتقا و تقویت تجارت منطقه‌ای به شیوه‌ای نظام‌مند اعلام کرد تا به نفع هر دو کشور باشد.

مرحمتی هم گفت با دیدگاه هیئت نمایندگی پاکستان موافق است و امیدوار است تصمیم‌هایی که در این اجلاس گرفته‌شده توسط هر دو طرف اجرایی شود.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ