ایجاد ۳۸هزار شغل توسط شرکت‌های دانش بنیان

اقتصاد ایران: رشت- معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: امسال ۳۸ هزار فرصت شغلی توسط شرکت‌های دانش بنیان با بودجه حداقلی در کشور ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  علی خیر الدین پیش از ظهر چهارشنبه در دومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران در تالار مرکزی رشت بیان کرد: پارک‌های علم و فناوری در دنیای فعلی اهمیت و جایگاه ویژه ای در اقتصاد و ارتقا سطح علمی کشورها دارند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با تاکید بر شناسایی موانع پیش روی پژوهشگران گفت: این موانع باید رفع شوند تا مسیر پیوند علم و صنعت هموارتر شود.

وی با اشاره به تجاری سازی پژوهش و فناوری تصریح کرد: بحث تجاری سازی از مواردی است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و با یک برنامه ریزی مدون و دقیق اجرایی شود.

خیرالدین با بیان اینکه باید به سنخیت فعالیت شرکت‌های دانش بنیان با بازار کار و شرایط اقتصادی توجه شود، عنوان کرد: عدم توجه به این مورد موجب افزایش بیکاری شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های آینده خواهد شد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با تاکید بر توجه به بحث تجاری حوزه فناوری گفت: باید به بازار کار و اشتغال و بعد تجاری فعالیت‌های فناوری و نوآوری نیز توجه شود.

وی با اشاره به شناخت درست مسیر تجاری سازی ایده‌های نوآورانه و فناوری بیان کرد: ضعف مدیریتی، عدم شناخت اکوسیستم نو آوری، نداشتن طرح کسب و کار و نقشه راه مناسب از موانع پیش رو است.

خیرالدین ادامه داد: عدم وجود استانداردهای پشتیبان محصولات نوآوری و فناوری، نبود بازار تقاضا و عدم استقبال اساتید از این حوزه از دیگر چالش‌ها است.

وی افزود: گسترش مبادلات بین المللی، مداخله مؤثر در نظام قانون گذاری، تقویت تیم سازی و استفاده از ظرفیت کارگزاری‌های تخصصی در ارائه خدمات تجاری سازی از عوامل مؤثر بر تجاری سازی مراکز فناوری و نوآوری است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به فعالیت ۵۱ پارک و ۲ هزار و ۸۰۰ شرکت در کشور گفت: این مراکز در حال گسترش است.

وی با اشاره به فرصت‌های شغلی ایجاد شده توسط شرکت‌های دانش بنیان کشور تصریح کرد: ۳۸ هزار شغل توسط این مراکز امسال در کشور با بودجه پایین ایجاد شد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ