توسط یک مهندس چینی؛

اولین آیفون تاشو جهان را ساخته شد +فیلم

اقتصاد ایران: در چند وقت گذشته که بازار گوشی‌های تاشو رونق زیادی پیدا کرده و تولیدکنندگان زیادی دستگاه‌های تاشو خود را معرفی کرده‌اند، شایعات زیادی درباره آیفون تاشو شنیده می‌شود. حالا یک مهندس پس از انجام بیش از ۲۰۰ روز آزمون و خطا، موفق شده تا با استفاده از قطعات سفارشی و یک لولا از موتورولا ریزر، یک آیفون تاشو بسازد و آن را به نمایش بگذارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مهندسان خلاق معمولاً دوست دارند تا دستگاه‌های اپل را به شیوه‌های متفاوتی مانند آیفون‌هایی با پورت USB-C تغییر دهند. جدیدترین مورد توسط یک یوتیوبر چینی به نام Scientific and technological aesthetics ساخته شده که تلاش کرده است اولین آیفون تاشو را به نمایش بگذارد.

هدف این یوتیوبر، ساخت یک آیفون تاشو و در‌عین‌حال، حفظ هرچه بیشتر قطعات دستگاه اصلی بوده است. ویدیوی زیر روند گام‌به‌گام ساخت این دستگاه توسط مهندس چینی را نشان می‌دهد که البته فرایند بسیار دشواری دارد. او چندین نوع لولا از گوشی‌هایی مانند گلکسی زد فلیپ را برای این طراحی آزمایش کرده، اما در نهایت لولای Motorola Razr برای نمایشگر دستگاه انتخاب شده است.

نحوه ساخت اولین آیفون تاشو جهان

همان‌طور که در ویدیوی بالا نمایش داده می‌شود، آیفون تاشو توسط ترکیبی از نبوغ مهندسی، آزمون و خطا در لایه‌برداری صفحه آیفون اپل و برخی قطعات پرینت سه‌بعدی شده، ساخته شده است. همچنین تصمیمات زیادی برای صرفه‌جویی در فضای دستگاه گرفته شده تا از عملکرد آن اطمینان حاصل شود.

به عنوان مثال، در این دستگاه از یک باتری کوچک سفارشی با ظرفیت ۱۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده شده که یک چهارم اکثر آیفون‌ها است. یکی از اسپیکرهای دستگاه حذف شده و فناوری شارژ بی‌سیم و تمام اجزای MagSafe آن نیز کنار گذاشته شده‌اند.

با این حال، عملکرد لمسی دستگاه همچنان به‌خوبی کار می‌کند و سیستم عامل iOS را به‌راحتی اجرا می‌کند. البته مهندسان نوعی سیستم عامل سفارشی با رابط کاربری مخصوص دستگاه‌های تاشو را از طریق جیلبریک روی آن نصب کرده‌اند.

در حال حاضر این مدل به عنوان یک نمونه اولیه توسط طراح آن در نظر گرفته شده است. این مهندس چینی قصد دارد تا در آینده طراحی دستگاه را کامل کند و این نسخه را ۰.۱ نامیده است.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ